جوانان ایرانی درحال استفاده از 80 درصد اینترنت برای سرگرمی

فیروزآبادی: 80 درصد ترافیک اینترنت کشور صرف سرگرمی می‌شود

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، فضای مجازی را «پیشران برخی اهداف یک کشور» می‌داند. وی اظهار می‌کند که این فضا که مورد استفاده دولتی‌ها برای پیگیری چند هدف است، برای آن‌ها ابعاد متعددی دارد.

فیروزآبادی در شورای اداری استان مازندران در ساری، صحبت‌هایی در خصوص فضای مجازی و فعالیت‌های دولتی و مردمی در آن انجام داد.

وی تاکید کرد که توسعه فضای مجازی در دستور کار دولت است و گفت: «باید از فرصت‌ها استفاده، تهدیدات را کاهش و آسیب‌های فضای مجازی را مرتفع سازیم!»

دبیر شورای عالی فضای مجازی، اعتقاد دارد که نباید دولت از کاروان توسعه فضای مجازی جا بماند. همچنین او پس از بیان جمله کلیشه‌ای «دولت خادم مردم است»، از باور خود بر تاثیر مثبت فضای مجازی، در فعال کردن جوامع گفت.

باز هم صحبت از پلتفرم‌های داخلی برای فضای مجازی

فیروزآبادی به این موضوع اشاره کرد که فضای مجازی طیف‌های مختلف مردم را وارد صحنه اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و صنعتی می‌کند. اما در ادامه مجدداً بحث از پلتفرم‌های داخلی و ایجاد آن‌ها به جای نمونه‌های خارجی شد.

Abolhassan Firouzabadi

وی اصلاح نگرش دولت در زمینه فضای مجازی را در این شرایط، امری ضروری دانست و گفت: «برای استفاده از فرصت‌ها، دولت باید به فضای مجازی اهمیت دهد.» او در ادامه منظور خود را واضح‌تر کرد و هشدار داد که مردم ما، کاربران «فضای مجازی وارداتی» خواهند شد.

در ادامه به یکی از همین فضاهای مجازی «وارداتی» پرداخته شد:

نزدیک 2.5 میلیون کاربر واحد صنفی در اینستاگرام وجود دارد!

طبق آماری که توسط خود ابوالحسن فیروزآبادی ارائه شد، 2 میلیون و 400 هزار کاربر واحدهای صنفی در کشور، در اینستاگرام فعالیت دارند که بیش‌تر از آمار واحدهای صنفی غیرمجازی است.

این مسئول فضای مجازی را توسعه‌دهنده اقتصاد جهانی دانست و سپس دوباره از پلتفرم‌های داخلی سخن گفت و درخواست کرد تا برای ساخت چنین فضایی کمک بشود، چرا که سود آن در کم‌تر از یک سال به کشور برمی‌گردد.

اینترنت اشیا و بومی‌سازی تجهیزات

دبیر شورای عالی فضای مجازی به اینترنت اشیا هم اشاره کرد و گفت: «کشورهای توسعه‌یافته و سرمایه‌دار، درحال سرمایه‌گذاری بر روی اینترنت اشیا برای صنایع وابسته به فضای مجازی هستند که حاصل آن شامل انفجار تجهیزات سخت‌افزاری در اینترنت می‌شود.»

این مسئول هشدار داد که اگر در داخل کشور، به طراحی و بومی‌سازی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نرسیم، «پیرو سبک زندگی غرب» خواهیم شد!

از ترافیک اینترنت کشور، 80 درصد صرف سرگرمی می‌شود!

فیروزآبادی سپس به جوانان، بیش‌ترین فعالان فضای مجازی، اشاره کرد. پس از تاکید مجدد بر آن که دولت‌ها باید به فکر خدمت‌رسانی بیش‌تر به مردم در بستر فضای مجازی باشند، اذعان کرد که این بخش نیاز به دانش دانشگاهی دارد.

وی در آخر گفت: «80 درصد ترافیک اینترنت کشور صرف سرگرمی در پیام‌رسان‌ها می‌شود و مردم نمی‌توانند از این بستر برای جهش اقتصادی استفاده کنند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH