سری آی‌فون‌ 14 پرو اپل مجهز به دوربین‌های فوق‌عریض جدید خواهد بود

با نزدیک شدن به موعد رونمایی از سری آی‌فون 14 اپل، شایعات بیش‌تر و دقیق‌تری در رابطه با این هندست‌ها منتشر می‌شود. در آخرین مورد نیز مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل جزئیات جدیدی را در رابطه با این هندست‌ها به اشتراک گذاشته است. بر اساس گزارشات، گوشی‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس مجهز به سنسورهای دوربین فوق‌‌عریض جدیدی با قابلیت ثبت پیکسل‌های 1.4 میکرونی خواهند بود. این پدیده احتمالا به ثبت تصاویر با جزئیات بیش‌تر و ارتقاء عملکرد دوربین در شرایط نوری ضعیف کمک خواهد کرد. جهت مقایسه جالب است بدانید که مدل‌های فعلی آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس مجهز به دوربین‌های فوق‌عریض با پیکسل‌های 1.0 میکرونی هستند.

سنسور تصویربرداری جدید CMOS در کنار یک موتور سیم‌پیچ صوتی (VCM) و یک ماژول دوربین کامپکت جدید به‌کار گرفته خواهد شد. تمامی این قطعات در مقایسه با اجزای مورد استفاده در سری آی‌فون 13 پرو تا 70 درصد گران‌تر هستند. آقای کو معتقد است که سنسورهای CMOS توسط شرکت سونی تامین شده و کمپانی‌های Minebea و Largan نیز مسئولیت تولید ماژول‌های VCM را بر عهده خواهند داشت.

در کنار ماژول فوق‌عریض جدید انتظار می‌رود که سری آی‌فون 14 پرو مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با قابلیت خوشه‌بندی پیکسلی 4 در 1 باشد. در نتیجه تصاویر ثبت شده توسط این دوربین از دقت رنگ بالاتری برخوردار بوده و کیفیت تصاویر ثبت شده در شرایط نوری ضعیف نیز بهبود خواهد یافت. دوربین جلویی هر 2 مدل سری آی‌فون 14 پرو شاهد یک به‌روزرسانی بزرگ بوده و علاوه بر پشتیبانی از قابلیت فوکوس خودکار دارای گشودگی دیافراگم f/1.9 با روشنایی بالا خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH