سازمان‌های دولتی ژاپن کماکان از دیسک‌های فلاپی استفاده می‌کنند!

رئیس وزارت اصلاحات دیجیتالی ژاپن قصد دارد تا به شکلی فعالانه با فلاپی دیسک‌ها مقابله کند. واقعیت این است که امروزه حدودا 2000 فرآیند دولتی ژاپن کماکان از این رسانه ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند. اما رهایی از شرایط کنونی حیاتی بوده و آقای تارو کونو نیز به این موضوع اشاره نموده است.

به گفته تارو کونو، دولت سریعا این عمل را مورد بررسی قرار خواهد داد. وی همچنین اعلام کرد که فومیو کیشیدا؛ نخست‌وزیر ژاپن نیز پیش‌تر حمایت کامل خود از این طرح را ابراز نموده است. همچنین آقای کونو با لحنی طنزآمیز گفت: “امروزه خریداری یک دیسک فلاپی از چه مکان‌هایی امکان‌پذیر خواهد بود؟”

بایستی توجه داشت که آقای کونو از مدت‌ها قبل از دستگاه‌ دولتی ژاپن به‌دلیل استفاده از فناوری‌های قدیمی نظیر فکس یا چاپ هانکو که برای امضای اسناد رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ انتقاد کرده است. شرکت سونی از سال 2011 عرضه فلاپی دیسک‌ها را متوقف نموده است؛ اما تعدادی از شرکت‌های دیگر کماکان به عرضه این محصول ادامه می‌دهند.

سازمان‌های نظارتی ژاپن تلاش می‌کنند تا مقامات دولتی را به کنار گذاشتن فناوری‌های قدیمی و غیرقابل اعتماد و به‌کارگیری روش‌های مدیریت آنلاین اسناد تشویق نمایند. نخستین فلاپی دیسک 3.5 اینچی پیش‌تر در سال 1981 روانه بازار شد و اکنون دیسک‌های فلاپی برای مدت بیش از 20 سال به‌عنوان یک رسانه اصلی ذخیره‌سازی اکسترنال مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

با این‌حال دیسک‌های فلاپی با گذر زمان و به‌تدریج کنار گذاشته شدند و شرکت‌های اپل و Dell نخستین بازیگرانی بودند که استفاده از این رسانه را متوقف کردند. به هرحال این مورد تنها مشکل شرکت‌های ژاپنی محسوب نمی‌شود؛ چرا که پیش از این نیز بسیاری از آنها برای پایان پشتیبانی از مرورگر اینترنت اکسپلورر 11 آمادگی نداشتند و این پدیده مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH