تاریخ و زمان دقیق دوره سوم قرعه‌کشی خودرو مشخص شد

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگویی خبر از جزئیات دوره سوم قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه داد.

سخنگوی وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت)، تاریخ دقیق ثبت نام در سامانه یکپارچه برای قرعه کشی خودرو را چهارشنبه، 16 شهریور اعلام کرد. معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت پیش‌تر از برگزاری سومین دوره این قرعه کشی در این هفته خبر داده بود.

امید قالیباف از این احتمال خبر داد که با افزایش تولید، یکی از خوردهای تولیدی از روند قرعه کشی خارج خواهد شد. او در ادامه گفت: تنها تفاوت میان دوره سوم قرعه کشی خودرو در سامانه یک پارچه با دفعات قبل، اخذ استعلام برای متقاضیانی که شامل طرح جایگزینی خودرو فرسوده می‌شوند، از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت است.

وی همچنین میزان عرضه و تقسیم بندی سومین دوره قرعه کشی یکپارچه خودرو را این‌گونه بیان کرد:

  • نزدیک به 60 هزار خودرو قرار است عرضه شود
  • 50 درصد ظرفیت این قرعه کشی، به طرح جوانی اختصاص می‌یابد
  • 20 درصد ظرفیت به طرح جایگیزینی خوردوهای فرسوده تعلق دارد (بیشتر از 10 درصد مندرج در قانون بودجه 1401)

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، درباره آثار مثبت این قرعه کشی های یکپارچه خودرو اظهار کرد: از جمله آثار مثبت قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه، آرامش و کاهش قیمت خودرو در بازار و افزایش هشت برابری شانس برنده شدن خودروهای پرطرفدار است. در ضمن، انتظار می‌رود با توجه به افزایش تولید، تا آخر سال همه خودروها از شمول قرعه کشی خارج شوند.

سامانه قرعه کشی یکپارچه خودرو ساخته شده در کارخانه

وزارت صنعت، معدن و تجارت، قبل‌تر اشاره‌ای به تولید دو خودروساز بزرگ کشور تا روزهای ابتدایی شهریور ماه کرده بود. طبق این اعلام،‌ دو شرکت بزرگ خودروساز کشور از ابتدای سال جاری (1401) تا ابتدای شهریور ماه، 357 هزار و 377 دستگاه خودروی سبک تولید کرده‌اند. گفتنی است که این عدد، به معنای رشد 283 درصدی تولید کامل و افت 85 درصدی تولید ناقص است.

امید قالیباف همچنین از خودروی هایما هم نام برد. طبق گفته وی، برای اولین بار ایران خودرو، خودروی هایما را به صورت فروش فوق‌العاده عرضه کرد و اکنون هم ظرفیت فروش دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH