استون مارتین والکری AMR Pro

صدای خوفناک استون مارتین والکری AMR Pro را بشنوید!

دیدن یک استون مارتین والکری AMR Pro در خیابان، سوای آن‌که در ایران احتمال نزدیک به صفر دارد، در خود بریتانیا یا هر جای دیگر هم بسیار نادر است؛ چرا که تنها 40 نمونه از این خودروی پیستی تولید شده است.

در این ویدیو صدای خوفناک و خشن استون مارتین والکری AMR Pro را هنگام قدرت‌نمایی این ماشین با موتور V12 آن خواهیم شنید.

از کانسپت این خودرو ابتدا در سال 2018 رونمایی شد و تا عرضه نهایی آن در سال 2021، تغییراتی مثل افزایش طول 380 میلی‌متری داشت.

استون مارتین در این ماشین پیستی نسبت به نسخه جاده‌ای آن، پکیج هوای اضافه در این ماشین قرارداده که باعث می‌شود این مدل، دو برابر مدل جاده‌ای داون‌فورس (نیروی پایین‌رونده) ایجاد کند؛ این اتفاق قابلیت رسیدن به شتاب جانبی بیش از 3G (سه برابر وزن خودش) را ممکن می‌سازد.

این کمپانی بریتانیایی از فیبرهای کربنی برای ساخت والکری AMR Pro استفاده کرده و همچنین برای سبک‌تر نگه داشتن ماشین، از پرسپکس (پلاستیکی شفاف، سبک و مقاوم) برای پنجره‌ها استفاده کرده است.

یکی از تغییرات دیگری که در ساخت این خودرو رخ داد، استفاده از موتور غیرهیبریدی 6.5 لیتر V12 به جای موتور هیبریدی 1100 اسب بخار بود. این تغییر باعث شد وزن آن کاهش پیدا کند، درصورتی که موتور همچنان 1000 اسب بخار قدرت دارد.

ویدیویی که قرار است آن را تماشا کنیم، چند نما از حرکت و گاز دادن این خودرو را نشان می‌دهد که صدای آن مانند یک ماشین مسابقه‌ای خشمگین است، چرا که دور موتور آن به 11000 دور بر دقیقه می‌رسد.

همان‌طور که گفتیم، مدل والکری AMR Pro، نسخه مخصوص پیست استون مارتین والکری جاده‌ای است که مقداری پهن‌تر و بلندتر است و رانندگی با آن در خیابان، غیرقانونی محسوب می‌شود. سرعت AMR Pro به 402 کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد.

استون مارتین برای این مدل با Red Bull Advanced Technologies یا RBAT هم‌کاری رضایت‌بخشی داشته تا این ماشین را به غولی که الآن هست تبدیل کند. تمرکز اصلی این مدل، داشتن وزن سبک و کم‌ترین زمان دور زدن در پیست بود که مشخصاً هم برای پیست 24 Hours of Le Mans ساخته شده بود و توانست در آن، دور خود را در زمان 3 دقیقه و 20 ثانیه تکمیل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH