نخستین جزئیات پیرامون آی‌فون‌ 15 اولترا اپل منتشر شد

به گفته مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ، شرکت اپل رویکرد پیشین خود برای نامگذاری گوشی‌های آی‌فون را تغییر خواهد داد. در نتیجه غول کوپرتینویی در عوض معرفی آی‌فون 15 پرو مکس از آی‌فون 15 اولترا رونمایی خواهد کرد. اپل مدتی قبل از ساعت هوشمند ممتاز خود با نام اپل واچ اولترا رونمایی کرد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل‌های قدیمی‌تر سری آی‌فون 15 مجهز به یک دوربین پریسکوپی با زوم 5 برابری و نمایشگری با طراحی حفره‌دار Dynamic Island خواهند بود. همچنین اپل با معرفی سری آی‌فون 15 احتمالا در نهایت از پورت لایتنینگ به درگاه USB-C مهاجرت خواهد کرد.

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل نیز پیش‌تر اعلام کرد که کمپانی آمریکایی به منظور افزایش فروش هندست‌های خود تغییرات قابل‌توجهی را در مدل‌های آی‌فون 15 و آی‌فون 15 پرو اعمال خواهد کرد. وی با اطمینان اعلام کرده که اپل به منظور افزایش میانگین قیمت فروش اسمارت‌فون‌های جدید خود میان مدل‌های معمولی و پرو سری آی‌فون 15 تفاوت‌های چشمگیرتری را لحاظ خواهد کرد.

همچنین برخی شایعات از تولید همزمان سری آی‌فون 15 در کشورهای چین و هندوستان حکایت دارند. در صورت تحقق چنین سناریویی، جدیدترین مدل‌های آی‌فون اپل برای نخستین بار در خارج از خاک چین تولید خواهند شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی‌های آی‌فون 15 پرو و آی‌فون 15 پرو مکس از تراشه A17 Bionic اپل استفاده خواهند کرد؛ چیپستی که با استفاده از فرآیند 3 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهد شد. از سوی دیگر مدل‌های آی‌فون 15 و آی‌فون 15 پلاس احتمالا مجهز به تراشه A16 Bionic خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH