سامسونگ در صدد حذف دکمه‌های فیزیکی از سری گلکسی S خود است

طراحی گوشی‌های هوشمند اخیرا تا حدی قدیمی و تکراری شده و همین دلیل تعجب‌آور نیست که اسمارت‌فون Nothing Phone (1) هنگام معرفی، توجهات زیادی را به سوی خود جلب کرد. امروزه استفاده از قالب طراحی مستطیلی‌شکل با ساختار شیشه‌ای و فلزی و نمایشگر حفره‌دار جهت استقرار دوربین سلفی به تدریج رواج بیش‌تری پیدا کرده است.

با این‌حال به‌جز استفاده از نمایشگر تمام‌صفحه با طراحی لبه به لبه (احتمالا از طریق انتقال دوربین سلفی به زیر نمایشگر) برای اعمال طراحی مدرن‌تر با فناوری‌های پیشرفته فضای محدودی وجود دارد. ظاهرا سامسونگ در تدارک حذف یک ویژگی اساسی از هندست‌های خود و ارائه تعریفی جدید از اسمارت‌فون‌های مدرن است. بر اساس یک شایعه نه‌چندان موثق، غول فناوری کره‌ای روی توسعه یک اسمارت‌فون سری گلکسی S بدون هرگونه دکمه فیزیکی کار می‌کند.

این اطلاعات ابتدا در قالب یک توئیت منتشر شد و متعاقبا طی یک مقاله اختصاصی توسط وبسایت SamMobile پوشش داده شد. بر اساس اطلاعات لو رفته، اسمارت‌فون گلکسی بدون دکمه سامسونگ احتمالا تا سال 2025 روانه بازار خواهد شد. سری سامسونگ گلکسی S25 احتمالا نخستین دستگاهی خواهد بود که به‌طور کامل به ورودی از طریق صفحه لمسی تکیه خواهد کرد. به‌دنبال حذف کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا و دکمه پاور انتظار می‌رود که این هندست از قالب طراحی ظریف و نازک‌تری نسبت به مدل‌های پیشین برخوردار باشد.

با این‌حال استفاده از طراحی فاقد دکمه فیزیکی موجب شکل‌گیری نگرانی‌های منطقی پیرامون کارآیی چنین الگویی در جهان خارج خواهد شد. به‌عنوان مثال این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که چنین دستگاهی چگونه روشن خواهد شد؟ همچنین در صورت هنگ کردن دستگاه (که پدیده‌ای چندان دور از انتظار نیست) چگونه می‌توان آن‌را خاموش یا ریست کرد؟

تمامی این پرسش‌ها منطقی بوده و بایستی برای آنها پاسخی معقول پیدا کرد. ورودی صفحه لمسی به‌صورت ذاتی نسبت به کلیدهای فیزیکی برتری ندارد. این ورودی‌ها اهداف مختلفی را دنبال کرده و به سادگی قابل تعویض نیستند. اپل پس از معرفی تاچ‌بار تصمیم گرفت تا کلید اختصاصی Escape را از مک‌بوک‌های خود حذف نماید. این اقدام با واکنش شدید بسیاری از کاربران مواجه شد. در ادامه اپل تسلیم شد و بار دیگر از کلید فیزیکی Escape در لپ‌تاپ‌های خود رونمایی کرد. وجود دکمه‌های ساده فیزیکی در برخی مواقع واقعا ضروری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH