اسمارت‌فون‌های آینده سامسونگ احتمالا از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد

شرکت اپل اخیرا از گوشی‌های سری آی‌فون 14 خود رسما رونمایی کرد. همزمان با معرفی این هندست‌ها از یک ویژگی اضطراری موسوم به اتصال ماهواره‌ای نیز رونمایی شد. ظاهرا کاربران آی‌فون با کمک این ویژگی می توانند با ماهواره‌ها ارتباط برقرار نموده و در صورت عدم پوشش شبکه تلفن‌همراه نسبت به برقراری تماس اضطراری اقدام نمایند. شرکت هواوی نیز با معرفی اسمارت‌فون‌های سری میت 50 از قابلیت مشابهی رونمایی کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ نیز قابلیت اتصال ماهواره‌ای را به دستگاه‌های گلکسی آینده خود اضافه خواهد کرد.

بر اساس اعلام یک افشاگر با نام Ricciolo، سامسونگ احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای معرفی ویژگی اتصال ماهواره‌‌ای به دستگاه‌های گلکسی آینده خود است. هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی اضطراری در اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S23 قابل دسترس خواهد بود یا خیر. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ اپل با عرضه سری آی‌فون 14 از قابلیت اتصال به ماهواره رونمایی کرد. موضوع جالب توجه اینکه مشخصه مذکور تا ماه نوامبر قابل دسترس نخواهد بود. همچنین در حال حاضر این مشخصه تنها در کشورهای کانادا و ایالات‌متحده قابل استفاده خواهد بود. با این‌حال بر اساس برخی شایعات، اپل قصد دارد تا در اواخر سال جاری این مشخصه را در کشورهای دیگر نیز ارائه نماید.

شایان به ذکر است که هواوی با معرفی سری میت 50 خود پیش از اپل از این قابلیت رونمایی کرد. بر اساس اعلام کمپانی چینی، اسمارت‌فون‌های هواوی میت 50 و میت 50 پرو امکان ارسال پیام‌‌های متنی کوتاه از طریق شبکه جهانی ماهواره‌ای BeiDou را در اختیار کاربران چینی قرار می‌دهند. این قابلیت امکان برقراری ارتباط در مناطق فاقد پوشش شبکه موبایل را فراهم می‌کند.

مشخصه Emergency SOS اپل در سری آی‌فون 14 و آی‌فون‌های آینده این شرکت از شبکه Globalstar استفاده می‌کند. هنوز مشخص نیست که سامسونگ برای محصولات آینده خود از کدام سرویس استفاده خواهد کرد. با این‌حال غول کره‌ای احتمالا از شبکه Globalstar استفاده نخواهد کرد؛ چرا که اپل 85 درصد از ظرفیت فعلی و آینده شبکه را به خود اختصاص داده است.

هواوی میت 50 پرو

البته بایستی توجه داشت که مشخصه اتصال ماهواره‌ای برای هندست‌های سامسونگ تنها در حد یک شایعه بوده و کمپانی کره‌ای هنوز به‌طور رسمی هیچ‌گونه جزئیاتی را در این زمینه تائید نکرده است. با این‌حال انتظار می‌رود که طی روزهای آینده جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH