سامسونگ به دنبال استفاده از یک فناوری متفاوت در بخش دوربین گلکسی S23 اولترا

بر اساس گمانه‌زنی‌های مطرح شده طی هفته گذشته به‌نظر می‌رسد که سامسونگ گلکسی S23 اولترا مجهز به دوربین اصلی با رزولوشن 200 مگاپیکسلی خواهد بود؛ در حالی‌که ماژول تله‌فوتو این هندست کماکان رزولوشن 10 مگاپیکسلی خود را حفظ خواهد کرد. با این‌حال سامسونگ به منظور ارتقاء عملکرد سایر حسگرها احتمالا از روشی به‌جز افزایش تعداد پیکسل‌ها استفاده خواهد کرد.

اکنون شواهد جدید نشان می‌دهند که گلکسی S23 اولترا احتمالا نخستین هندست سامسونگی است که از دوربین تله‌فوتو با فناوری لرزشگیر سنسور شیفت (Sensor Shift) استفاده خواهد کرد.

سامسونگ حداقل از سال 2021 در حال تست فناوری لرزشگیر سنسور شیفت است. با این‌حال جزئیات مربوط به این فرآیند طی سال گذشته در دسترس نبودند.

بر اساس گزارش وبسایت GalaxyClub اکنون سامسونگ درخواست ثبت پتنت مربوط به دوربین تله‌فوتو جدید با فناوری لرزشگیر سنسور شیفت را به سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ارائه نموده است. این موضوع احتمال به‌کارگیری چنین دوربینی در گلکسی S23 اولترا برای نخستین بار را افزایش می‌دهد. با این‌حال بایستی به‌خاطر داشت که اکنون فناوری مذکور صرفا در مرحله ثبت اختراع قرار دارد و در رابطه با تبدیل شدن آن به یک محصول نهایی نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد.

سامسونگ مایل نیست تا از رقیب دیرینه خود یعنی اپل عقب بیفتد

سامسونگ در زمینه توسعه فناوری لرزشگیر سنسور شیفت تا حدی از رقبای خودعقب افتاده است. کمپانی‌هایی نظیر اپل پیش‌تر در جدیدترین هندست‌های خود از این فناوری استفاده کرده‌اند. سامسونگ یکی از معدود تولیدکنندگان اسمارت‌فون است که دوربین تله‌فوتو به سبک پریسکوپی و با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال را روی هندست‌های رده بالا خود ارائه می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که غول کره‌ای قصد دارد تا نقاط قوت خود را تقویت نموده و نفوذ خود در بازار را افزایش دهد.

با فرض استفاده از فناوری لرزشگیر سنسور شیفت برای دوربین تله‌فوتو گلکسی S23 اولترا اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا سامسونگ برای سایر دوربین‌ها از جمله ماژول اصلی 200 مگاپیکسلی این هندست نیز از فناوری سنسور شیفت بهره خواهد برد یا خیر. صرفه‌نظر از این موضوع، دوربین تله‌فوتو گلکسی S23 اولترا احتمالا از قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری یا زوم هیبریدی 100 برابری پشتیبانی می‌کند. قابلیت پشتیبانی از لرزشگیر تصویر در چنین سطحی از زوم احتمالا تفاوت چشمگیری را ایجاد خواهد کرد.

این فناوری احتمالا امکان ارتقاء کیفیت و وضوح تصاویر ثبت شده توسط گلکسی S23 اولترا در حالت بزرگنمایی شده و با شرایط نوری مختلف را فراهم می‌کند. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سامسونگ این فناوری را به گلکسی S23 اولترا اضافه خواهد کرد یا خیر. با این‌حال گجت مذکور یکی از کلیدی‌ترین نامزدهای استفاده از فناوری سنسور شیفت به‌شمار می‌رود.

سامسونگ احتمالا در ماه ژانویه سال آینده از پرچم‌داران جدید سری گلکسی S23 رونمایی خواهد کرد. در صورت عدم استفاده از تکنولوژی لرزشگیر سنسور شیفت در گلکسی S23 اولترا انتظار می‌رود این فناوری در سایر اسمارت‌فون‌های آینده گلکسی به‌کارگیری شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH