گوشی‌های سامسونگ در کدام کشورها تولید می‌شوند؟

سامسونگ بزرگترین فروشنده گوشی‌‌‌های هوشمند روی کره زمین است. داده‌های چند دنبال‌کننده صنعت نشان می‌دهد که این شرکت در سال گذشته نزدیک به 300 میلیون دستگاه فروخته است. همانطور که احتمالاً می‌توانید تصور کنید، یک شبکه تولیدی وسیع برای عرضه بیش از یک چهارم میلیارد دستگاه در سال یک عنصر واجب و حیاتی است. اما این گوشی‌ها کجا تولید می‌شوند و کارخانه های سامسونگ در کدام کشورها هستند؟

این شرکت در چندین کشور در سراسر جهان کارخانه دارد. با این حال، واقعاً فرقی نمی‌کند که گوشی‌های سامسونگ در چه کشوری ساخته می‌شوند. سامسونگ یک استاندارد کیفیت واحد را در تمام کارخانه‌های خود حفظ می‌کند.

احتمالا شما فکر می‌کنید چین جایی است که اکثر گوشی‌های سامسونگ گلکسی تولید می‌شوند، به هر حال چین قطب تولید جهانی است. همچنین جایی است که اپل بخش عمده‌ای از آیفون‌های خود را تولید می‌کند. ناگفته نماند که OEM‌های چینی (تولید‌کننده تجهیزات اصلی) بر بازار گوشی‌های هوشمند تسلط یافته‌اند.

با این حال باید بدانید که سامسونگ در واقع آخرین کارخانه باقی‌مانده گوشی‌های هوشمند خود در چین را در سال جاری میلادی تعطیل کرد. از سال 2019، این شرکت هیچ تلفنی در این کشور نمی‌سازد. سامسونگ قبلاً دو کارخانه در چین داشت، اما از آنجایی که سهم بازار سامسونگ در این کشور به زیر 1 درصد رسید، مجبور شد تولید خود را کاهش دهد. دیگر برای سامسونگ تولید گوشی در چین منطقی نیست. به همین دلیل است که اکنون این کار را متوقف کرده است.

ویتنام

ویتنام درواقع جایی است که اکثر گوشی‌های سامسونگ در آن ساخته می‌شوند. مرکز تولید سامسونگ در استان تای نگوین ویتنام واقع شده است، جایی که دو کارخانه در حال تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی هستند. این شرکت در حال افزودن یک کارخانه دیگر به این تاسیسات برای افزایش بیشتر تولید خود در کشور است. کارخانه‌های موجود سالانه 120 میلیون دستگاه تولید می‌کنند. بیشتر عرضه جهانی سامسونگ، از جمله برای بازارهایی مانند آمریکای شمالی و اروپا، از ویتنام تامین می‌شود.

هند

از سویی دیگر هند نه تنها بزرگترین کارخانه موبایل سامسونگ را دارد، بلکه بر اساس ظرفیت تولید، بزرگترین واحد تولید تلفن همراه در جهان است. سامسونگ در سال 2017 اعلام کرده بود که 620 میلیون دلار برای دو برابر کردن تولید گوشی‌های هوشمند در هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این کارخانه در سال 2018 در نویدای هند افتتاح شد. ظرفیت تولید این کارخانه در حال حاضر 120 میلیون دستگاه در سال است.

کارخانه سامسونگ

بخش عمده‌ای از عرضه گوشی‌ها برای خود بازار هند در نظر گرفته شده است. این مارکت یکی از پرسودترین بازارهای گوشی‌های هوشمند برای سامسونگ است. با توجه به مالیات‌های وارداتی در این کشور، سامسونگ به تولید داخلی نیاز دارد تا بتواند به طور موثر با رقبای خود در بخش قیمت رقابت کند. این شرکت گوشی‌های سری گلکسی M و گلکسی A خود را نیز در آنجا تولید می‌کند. با این حال، سامسونگ ممکن است گوشی‌های هوشمند ساخت هند را به بازارهای اروپا، آفریقا و غرب آسیا نیز صادر کند.

کره جنوبی

این شرکت همچنین تأسیسات تولیدی گوشی‌‌هایی را در کشور اصلی خود یعنی کره جنوبی قرار داده است. همچنین بیشتر قطعاتی که این شرکت برای کارخانه‌های دیگر خود تهیه می‌کند، در آنجا ساخته می‌شود. با این حال، کارخانه تولید گوشی‌های هوشمند آن‌ها در کره جنوبی کمتر از 10 درصد تولیدی جهانی را تشکیل می‌دهد. واحدهای تولید شده در اینجا عمدتاً برای بازار محلی شرکت در نظر گرفته شده است.

کارخانه سامسونگ

برزیل

سامسونگ یک کارخانه تولیدی در برزیل نیز دارد. این کارخانه در سال 1999 راه اندازی شد. بیش از 6000 کارگر در کارخانه‌ای که سامسونگ گوشی‌های هوشمند خود را به سراسر آمریکای لاتین عرضه می‌کند، مشغول به کار هستند. با توجه به اینکه برزیل مالیات وارداتی بالایی نیز دارد، تولید داخلی به سامسونگ اجازه می‌دهد تا محصولات خود را با قیمت رقابتی در این کشور عرضه کند.

اندونزی

اندونزی نیز کشوری است که گوشی‌های سامسونگ در آن تولید می‌شود. این تصمیم نسبتاً جدید شرکت سامسونگ برای شروع ساخت گوشی در این کشور بود. کارخانه مذکور در سال 2015 افتتاح شد و ظرفیت تولید حدود 800 هزار دستگاه در سال را دارد. این عدد برای پاسخگویی به تقاضای محلی کافی بوده است.

کارخانه سامسونگ

اولویت‌های تولید سامسونگ در حال تغییر است

بازار گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند در تمام بخش‌های بازار به شدت رقابتی‌تر شده‌اند و سامسونگ مجبور شده است خود را با فشارهای اخیر سازگار کند.

این امر منجر به تغییر در اولویت‌های تولیدی این شرکت شده است. سامسونگ اولین گوشی هوشمند ODM (استفاده از محصول تولیدی یک کمپانی با طراحی و برند کمپانی دیگر) خود یعنی گلکسی A6s را در سال 2019 عرضه کرد. این دستگاه توسط شخص ثالث برای بازار چین تولید شده است. راه حل ODM به سامسونگ اجازه می‌دهد تا حاشیه‌های خود را در دستگاه‌های مقرون به صرفه بهبود بخشد. اکنون انتظار می‌رود که در آینده نزدیک 60 میلیون گوشی هوشمند ODM را به بازارهای سراسر جهان ارسال کند.

دلیلش نیز این است که این کارخانه‌ها فقط دستگاه‌ها را مونتاژ می‌کنند. همه آن‌ها اجزای یکسانی را دریافت می‌کنند و فرآیندهای تولید و کیفیت یکسانی را دنبال می‌کنند. نیازی نیست نگران باشید که آیا گوشی سامسونگ شما بر اساس محل ساخت آن اصل است یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH