هواوی علیرغم تحریم‌های آمریکا کماکان به تولید گوشی‌های 5G ادامه خواهد داد

بر اساس گزارش نشریه فایننشیال تایمز، شرکت هواوی قصد دارد تا با دور زدن تحریم‌های آمریکا در اوایل سال آینده تولید اسمارت‌فون‌های مجهز به اتصال 5G را از سر گرفته و موقعیت سابق خود در بازار را تا حدی احیاء نماید. این نشریه به نقل از منابع آگاه از برنامه‌های هواوی خاطرنشان می‌کند که کمپانی چینی در لیست سیاه ایالات‌متحده قرار گرفته و از خریداری فناوری‌های آمریکایی منع شده است. در نتیجه این شرکت قصد دارد تا از مودم‌های تولیدی کمپانی‌های چینی استفاده کند.

بر اساس اعلام کارشناسان، این مودم‌ها در مقایسه با انواع مشابه مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های نسل قبلی هواوی و رقیب اصلی آنها در گوشی‌های سری آی‌فون 14 اپل از جایگاه پایین‌تری برخوردار هستند؛ اما در عین‌حال این مودم‌ها دارای قیمت‌گذاری ارزان‌تری بوده و دسترسی به آنها نیز آسان‌تر است.

ویل وونگ؛ تحلیل‌گر سنگاپوری در موسسه تحقیقاتی IDC معتقد است که طرح چین برای دستیابی به استقلال در حوزه فناوری به هواوی کمک می‌کند تا به یک بازیگر تمام‌عیار در بازار دستگاه‌های 5G تبدیل شود. در نتیجه موفقیت این شرکت با منافع ملی چین ارتباط نزدیکی خواهد داشت. تحریم‌‌های آمریکا موجب خنثی شدن برنامه‌های هواوی برای رقابت با اپل در بازار جهانی اسمارت‌فون شده است. یو ژنگ‌دونگ؛ مدیرعامل هواوی پیش از این اعتراف کرد که در عصو فناوری 5G، این شرکت تنها تولیدکننده‌ای است که اسمارت‌فون‌های 4G را به فروش می‌رساند. وی از این وضعیت تحت‌عنوان یک شوخی بی‌رحمانه یاد کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH