اپل همچنان قصد دارد در آیفون‌هایش از مودم 5G شرکت کوالکام استفاده کند

اپل از زمان عرضه آیفون 12 به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های 5G شناخته شده است. با این‌حال غول کوپرتینویی تاکنون در هیچ‌کدام از مدل‌های آیفون از مودم 5G بومی خود استفاده نکرده است. به بیان دقیق‌تر اپل تاکنون برای محصولات خود از مودم‌های 5G ساخت کوالکام بهره گرفته است. با این‌حال اخیرا پیرامون توسعه مودم‌های 5G توسط اپل شایعاتی منتشر شده است. به‌نظر می‌رسد که مودم 5G اختصاصی اپل کمی دیرتر از موعد زمانی مورد انتظار آماده بهره‌برداری خواهد بود.

یک تحلیل‌گر با نام جف پو اعلام کرده که گوشی‌های سری آیفون 15 و آیفون 16 مجهز به مودم‌های 5G ساخت کوالکام خواهند بود. این موضوع بدان معناست که مودم 5G بومی اپل حداقل تا 2 نسل دیگر در گوشی‌های آیفون به‌کارگیری نخواهد شد.

بر اساس گزارش وبسایت MacRumors، جف پو؛ تحلیل‌گر موسسه Haitong International Securities طی یادداشتی، تحقیقاتش پیرامون مودم‌های 5G اپل را منتشر کرد. به گفته وی مدل‌های سال 2024 آیفون یا همان سری آیفون 16 از مودم اسنپ‌دراگون X75 کوالکام استفاده خواهند کرد. این مودم هنوز معرفی نشده است. کوالکام پیش‌تر و در اوایل سال جاری از مودم اسنپ‌دراگون X70 رونمایی کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی‌های سری آیفون 15 اپل در سال 2023 از این مودم استفاده خواهند کرد.

این سناریو با گزارش دیگری که در اوایل سال جاری میلادی منتشر شده بود؛ تا حدی مطابقت دارد. در آن گزارش، مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل اعلام کرد که این شرکت در زمینه تولید به موقع مودم 5G برای سری آیفون 15 ناکام بوده است. اکنون جف پو ادعا می‌کند که به‌کارگیری مودم 5G بومی در یک نسل دیگر از آیفون‌های اپل نیز امری بعید به‌نظر می‌رسد. در صورت صحت این فرضیه سری آیفون 17 در سال 2025 احتمالا برای نخستین بار از مودم 5G بومی اپل بهره خواهد برد.

برترین مدل‌های آیفون عرضه شده به بازار تا به امروز همگی مجهز به مودم‌های 5G کوالکام بوده‌اند. آیفون 12 مجهز به مودم X55 کوالکام بود و آیفون 13 از مودم X60 استفاده می‌کرد. سری جدید آیفون 14 نیز با مودم اسنپ‌دراگون X65 روانه بازار می‌شود. اکنون بایستی منتظر ماند و دید که اپل فرآیند توسعه مودم 5G بومی خود را با چه سرعتی به پیش خواهد برد. همچنین میزان صحت و سقم گزارشات اخیر صرفا در گذر زمان مشخص خواهد شد. با توجه به گزارشات متعدد منتشر شده، عرضه سری آیفون 15 با مودم 5G اپل امری دور از انتظار به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH