سرفیس استودیو 2 پلاس

مایکروسافت سرفیس استودیو 2 پلاس معرفی شد

چند سالی می‌شود که مایکروسافت از مجموعه دستگاه‌های سرفیس استودیوی خود محصول تازه‌ای را روانه بازار نکرده بود. در حالی که شایعات اخیر حکایت از آن داشتند که در رویداد امروز مایکروسافت سرفیس استودیوی 3 رونمایی خواهد شد، مایکروسافت با غافلگیر کردن حاضران از سرفیس استودیو 2 پلاس (Surface Studio 2 Plus) رونمایی کرد تا به نوعی کامپیوتر آل این وان چهار سال پیش خود را به‌روز کرده باشد.

این دستگاه مجهز به نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل تحت عنوان Core i7-11370H خواهد بود. در حال حاضر صحبت از نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل است؛ در نتیجه استفاده از یک پردازنده نسل یازدهمی در دستگاه جدید مایکروسافت تا حدودی ذوق طرفدارانش را کور می‌کند. در همین خصوص، پیت کیریاکو، نایب رئیس بخش محصول مایکروسافت، اعلام کرده است که شرکت به دنبال عرضه هر چه زودتر این محصول به بازار بوده و به همین دلیل ترجیح داده است که با انتخاب پردازنده‌ای که امتحانش را پس داده، به نحوی خیال خود و طرفدارانش را از بازدهی محصول راحت کند.

اما مایکروسافت این سرخوردگی در زمینه پردازشگر را با به کار گرفتن کارت گرافیکی انویدیا RTX 3060 تا حدودی جبران کرده است. سری RTX 3060 با VRAM شش گیگابایتی عرضه می‌شود. کیریاکو در مورد انتخاب این کارت گرافیک می‌گوید: «در زمینه گرافیکی این قطعه قوی‌ترین کارت گرافیکی است که تا به در حال در دستگاه‌های سرفیس استودیو به کار گرفته شده است؛ به نحوی که در مقایسه با اولین سری این دستگاه، حدود پنج برابر قوی‌تر است.» استفاده از این کارت گرافیک موجب خوشحالی گیمرها می‌شود، اما مسئله ناراحت‌کننده قرار گرفتن آن در زیر صفحه نمایش است که عملاً امکان ارتقای کارت گرافیک رو ناممکن می‌کند.

صفحه نمایش سرفیس استودیو 2 پلاس به مانند نیای خود پیکسل‌سنس 28 اینچی است؛ با این تفاوت که این پنل از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. کارایی این صفحه نمایش همچنان هم مطلوب است و در این زمینه می‌توان به مایکروسافت نمره قبولی داد.

در پشت کامپیوتر آل این وان جدید مایکروسافت سه درگاه USB-C از نوع Thunderbolt 4 تعبیه شده است که خیال کاربران را بابت انتقال سریع اطلاعات تا حد زیادی راحت می‌کند. رم 32 گیگابایتی از نوع DDR4 و هارد یک ترابایتی SSD از جمله مشخصات محصول جدید مایکروسافت است.

قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول 4299 دلار است که در صورت اضافه شدن قلم استایلوس، موس و صفحه کید این مقدار به 4499 دلار می‌رسد. این قیمت صدای طرفداران متعصب مایکروسافت را نیز درآورده است و خرید سرفیس استودیو 2 پلاس را برای بسیاری تبدیل به یک آرزو می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH