مدیر ارشد پروژه خودرو برقی اپل، به تیم رقیب این کمپانی پیوست

برنامه توسعه خودرو برقی اپل که غالبا از آن تحت عنوان پروژه تیتان یاد می‌شود؛ دستخوش برخی تغییرات جدی شده است. پس از آنکه کمپانی آمریکایی در آستانه لغو این پروژه قرار گرفت؛ اکنون بار دیگر سرگرم تشکیل دوباره تیمی مجرب بوده و اکنون خودرو برقی مورد اشاره اپل بار دیگر در مسیر توسعه و تولید قرار گرفته است. در این میان بسیاری از چهره‌های جدید به پروژه ملحق شده و تعدادی از آنها نیز این تیم را ترک می‌کنند.

مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ ادعا می‌کند که جاناتان سیو؛ مسئول طراحی خودرو و مهندسی سخت‌افزار از شرکت اپل خارج شده است. وی یکی از مدیران ارشد اپل به‌شمار رفته و پیش از این در شرکت‌های BMW، تسلا و Waymo نیز فعالیت نموده است. با وجود این شکست، کار روی پروژه تیتان کماکان ادامه دارد. اپل به‌طور پیوسته اعضای جدیدی را به تیم خود اضافه نموده ‌‌‌و خروج تعدادی از کارمندان از این شرکت نیز ابدا پدیده‌ای نامتعارف محسوب نمی‌شود.

اگرچه به‌نظر می‌رسد که اپل در حفظ مدیران ارشد خود دچار چالش شده است؛ اما ماهیت بازار خودروهای برقی بدان معناست که تقاضا برای جذب مهندسان و مدیران خبره در سطحی بسیار بالا قرار داشته و رقبا برای اطمینان از جذب برترین استعدادها پاداش‌های بزرگی را پیشنهاد می‌دهند.

این‌بار اپل بازنده و شرکت خودروسازی آمریکایی ریویان (Rivian) برنده میدان است. آقای سیو تائید کرده که در زمینه طرح‌بندی خودرو و ارگونومی مدل‌های آینده تولیدی ریویان با این شرکت آمریکایی سازنده کامیون‌های برقی همکاری خواهد کرد. وی به‌عنوان معاون ارشد جدید واحد ادغام معماری و مکانیک خودرو فعالیت خواهد کرد.

امروزه ارزش سهام شرکت آمریکایی ریویان در حال کاهش است 

شرکت ریویان شخصا با شرایط دشواری دست‌به‌گریبان بوده و اخیرا فرمان فراخوان کلیه خودروهای تولیدی خود تا به امروز را صادر کرد. بر این اساس نزدیک به 13 هزار دستگاه کامیون برقی و ون‌های آمازون بایستی به منظور بررسی مشکلات احتمالی در سیستم تعلیق جلو و فرمان مورد بازرسی قرار گیرند.

امروز بازار شرایط دشواری را پشت سر می‌گذارد. سهام اکثر شرکت‌های خودروساز در حال سقوط بوده و در این میان ریویان با افت 10 درصدی ارزش سهام کماکان پیشتاز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH