پورشه با سبقت گرفتن از فولکس واگن ارزشمندترین خودروساز اروپایی شد

چند هفته پیش بود که عرضه سهام اولیه کمپانی پورشه در بورس فرانکفورت کلید خورد و این اقدام تاثیر مثبت زیادی بر روی ارزش سهام شرکت خودروساز گذاشت؛ به طوری که حالا این کمپانی با سبقت گرفتن از فولکس واگن تبدیل به ارزشمندترین خودروساز اروپایی شده است.

چند روز پیش قیمت هر سهام پورشه تا 93 یورو رسید و همین مسئله ارزش کلی شرکت را 85 میلیارد یورو رساند. با این افزایش قیمت، پورشه توانست ارزش 77.8 میلیارد یورویی شرکت فولکس واگن را رد کند و عنوان ارزشمندترین خودروساز اروپایی را از آن خود کند. بعد از پورشه و فولکس واگن، شرکت‌های مرسدس و بی‌ام‌دابلیو به ترتیب با ارزش‌های 57.2 میلیارد یورو و 47.5 میلیارد یورو در جایگاه‌های بعدی هستند.

در اولین روز عرضه  سهام پورشه در بورس فرانکفورت، قیمت هر سهم این خودروساز 82.50 یورو و در مقطعی حتی به 81 یورو نیز رسید، اما در ادامه قیمت سهام آن افزایش یافت و به 93 یورو رسید. این شرکت خودروساز مطرح در دنیا از عرضه سهام خود در بورس فرانکفورت به درآمد 19.5 میلیارد یورویی رسید. با این تفاسیر پورشه پنجمین شرکت ارزشمندی است که سهم آن در بورس کشور آلمان عرضه می‌شود. بر اساس گزارش رویترز، پورشه حالا بیست و پنجمین شرکت ارزشمند اروپایی نیز (در بین تمامی شرکت‌های اروپایی) به حساب می‌آید.

پیش از پورشه، دیگر خودروساز مطرح دنیا، یعنی فراری نیز چند سال پیش سهام خود را در بورس فرانکفورت عرضه کرده بود که با وجود بازخورد نه چندان مثبت در اوایل عرضه، در ادامه به موفقیت‌های بسیاری دست یافته بود. بالا و پایین شدن ارزش سهام شرکت‌ها در بورس امری متداول است و شاید فولکس واگن در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو بتواند با اقدامی ارزش سهام خود را بالا برده و جایگاه ارزشمندترین خودروساز اروپایی را دوباره از آن خود کند.

پورشه

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH