پیکسل 7

پیکسل 7 اولین گوشی اندرویدی صرفاً 64 بیتی خواهد بود؟

براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، گوگل و شرکایش به شدت پیگیر این هستند که خانواده پیکسل 7 به اولین اسمارت‌فون‌های صرفاً 64 بیتی اندرویدی بدل شوند. این خبر بعد از آن منتشر شد که برخی از کاربران اسمارت‌فون‌های پیکسل جدید اعلام کردند که در گوشی‌های خود نمی‌توانند برخی از اپلیکیشن‌ها را سایدلود کنند.

در همین خصوص از یکی از توسعه‌دهندگان XDA خواسته شده تا بازی مشهور Flappy Bird را که تنها بر روی سیستم‌های 32 بیتی اجرا می‌شود، سایدلود کند، اما گوشی خطا داده است که این بازی با اسمارت‌فون شما سازگار نیست.

تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، مربوط می‌شود به سایدلود همین بازی در اسمارت‌فون‌های پیکسل 7 پرو و سامسونگ گلکسی S22 اولترا که دستگاه اول اجرا نشده و در دستگاه دوم بدون هیچ مشکلی اجرا شده است. البته اندروید 13 بر روی پیکسل 7 هنوز کتابخانه‌های سیستمی 32 بیتی دارد، ولی با زیگوت 64 بیتی؛ به همین دلیل اپلیکیشن‌های 32 بیتی بر روی آن اجرا نمی‌شوند.

موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم پردازنده Tensor G2 به کار رفته در پیکسل 7 همچنان از سیستم 32 بیتی پشتیبانی می‌کند. البته لیست پردازنده‌های اعلام شده برای دستگاه‌های سال بعد، فاقد پشتیبانی از سیستم 32 بیتی هستند.

این مسئله نباید برای بسیاری از افراد نگران‌کننده باشد، چرا که گوگل از سال 2019 اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری باید در کنار نسخه 32 بیتی، نسخه 64 بیتی نرم‌افزار خود را نیز ارائه کنند. از اوت سال 2021 نیز این شرکت ارائه خدمات برای اپلیکیشن‌هایی که نسخه 64 بیتی ندارند را متوقف کرده است. پس در نتیجه 99 درصد اپلیکیشن‌ها نباید بر روی اسمارت‌فون‌های 64 بیتی پیغام خطای عدم سازگاری نشان بدهند.

پیکسل 7

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH