اپل

اپل یکی از کارمندانش را به خاطر انتشار یک ویدئو از محل کارش اخراج کرد!

یکی از کارمندان اپل به خاطر انتشار یه ویدئو در تیک‌تاک که وایرال شده بود، اخراج شد. نایلا بون با انتشار یک ویدیو با نام «یک روز از زندگی یک دختر سیاهپوست فعال در حوزه فناوری» در صفحه شخصی خود، بدون آن که خواسته یا ناخواسته به افشای اطلاعات شرکت بپردازد، از اپل اخراج شده است.

بون در گفت‌وگو با یکی از نشریات گفته است: «من فقط می‌خواستم به دیگر زنان رنگین‌پوست هم نشان بدهم که به دست آوردن چنین شغلی در چنین شرکت معتبری برای آنها هم امکان‌پذیر است.» ویدئوی منتشر شده از این زن در صفحه شخصی‌اش، حدود 400 هزار بازدید داشته است و بسیاری از افراد نیز با ارسال کامنت‌هایی خواستار راهنمایی بیشتر برای به دست آوردن شغلی در این سطح شده‌اند.

بون در ادامه صحبت‌هایش گفته است: «حدود 80 درصد دنبال‌کنندگان من زنان سیاهپوست هستند. ارتباط برقرار کردن با این زنان و تشویق آنها برای تلاش بیشتر برای من اهمیتی فراوانی دارد. آنها باید بدانند که می‌توانند در این صنعت مشغول به کار شوند و حتی مشاغلی از این دست را برای خود کنند.»

این زن که خود را یک اینفلوئنسر نه چندان مطرح می‌داند، در ویدئوی خود از اولین روز کاری‌اش در اپل ضمن نشان دادن کارهای روتین یک روز کاری‌اش، کلیپ‌هایی از ساختمان، دفتر و ناهار با همکاران را هم نشان داده است. در ماه مه که بون برای تمدید قرارداد رفته است، متوجه شده که قراردادش تمدید نشده است. اپل به صورت عمومی گرفتن فیلم از دفتر کاری و انتشار آن را برای تمام کارکنان خود ممنوع اعلام کرده است و این بند را در قرارداد کاری آنها نیز می‌گنجاند.

بون بعد از قطع همکاری با اپل هم چند ویدئو در مورد این مسئله منتشر کرده است که حدود 150 هزار بازدید داشته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH