سخنان عجیب معاون وزیر ارتباطات؛ مقصر مدیران کسب‌و‌کارها هستند که به حرف مسئولین گوش ندادند!

همایش روز ملی تجارت الکترونیک با حضور تعدادی از مسئولان و نمایندگان کسب‌و‌کارها و اهالی رسانه‌ها در حالی برگزار شد که محمود لیائی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست، مدیران کسب‌و‌کارهای آنلاین را به عدم استفاده از پلتفرم‌های داخلی متهم کرد.

لیائی هفته گذشته در یک مصاحبه اعلام کرد که به دلیل اختلالات به وجود آمده، درآمد شرکت پست به یک سوم کاهش پیدا کرده است و این موضوع نشان می‌دهد که یک سوم مرسولات پستی و معاملات از طریق اینترنت بین‌الملل و پلتفرم خارجی انجام می‌گرفته است.

وی در آن گفتگو تاکید کرد  که مدیران ارشد کشور سال‌ها در تلاش هستند تا کسب و کارها را به حضور در پلتفرم‌های داخلی تشویق کنند تا اگر مشکلاتی مانند تحریم یا فیلترینگ رخ داد دچار مشکل نشوند اما حالا این روش‌ها جواب نداده و این مساله مشکلات متعددی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

حال معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در سخنانی که به نظر می‌رسد برای جبران سخنان قبلی خود است انگشت اتهام را به سمت مدیران کسب‌و‌کارهای آنلاین نشانه گرفت.

لیائی با اشاره به فشار رسانه‌ها در خصوص اظهار نظر قبلی‌اش مبنی بر کاهش درآمد شرکت پست به علت فیلترینگ اینستاگرام توضیح داد: چند سالی است مسئولان تاکید می‌کنند که کسب‌وکارها به‌جای استفاده از ابزاری خارجی نظیر اینستاگرام از پلتفرم‌های رسمی که حاکمیت آماده کرده استفاده کنند و آنجا را رونق دهند.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: مردم به صحبت‌های مسئولین توجهی نداشتند و کسب و کار خود را در پلتفرم‌های خارجی توسعه دادند. حال به علت شرایط کشور، اینستاگرام فیلتر شده و همه مردم نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه با پاک کردن صورت مساله تاکید کرد: اگر اینستاگرام خودش ایرانی‌ها را محدود می‌کرد، چه جوابی می‌خواستند بدهند؟

لیائی با متهم کردن صاحبان کسب و کار در خصوصی و عدم استفاده از پلتفرم‌های داخلی گفت: در حال حاضر نوک تیز پیکان انتقادات به سمت مسئولان است، اما دلیل این وضعیت بی‌توجهی کسب و کارها به صحبت‌های مسئولین درخصوص استفاده از پلتفرم‌های داخلی است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH