هدست Quest Pro

در دنیای متاورس هم از تبلیغات رهایی پیدا نمی‌کنید!

چند روزی بیشتر از معرفی هدست لاکچری Quest Pro توسط متا نمی‌گذرد. این شرکت در مراسم رونمایی از این محصول، در مورد واقعی‌تر شدن گشت و گذار در دنیای Horizon Worlds گفت و توضیحات مفصلی هم در مورد عینک واقعیت افزوده این هدست داد؛ تا جایی که بسیاری تصور کردند با Quest Pro پا به دنیای والاتری خواهند گذاشت، اما حالا انتشار گزارش‌هایی موجب شده تا این دسته از افراد به زمین برگردند!

متا به تازگی تغییراتی در سیاست حفظ حریم خصوصی خود به وجود آورده و راه ورودی با عنوان Eye Tracking Privacy Notice در آن گشوده است. اگر وارد این راه شوید، با صفحه‌ای مواجه خواهید شد که به شما می‌گوید چه اطلاعاتی جمع‌آوری می‌شوند. در این صفحه شرکت به شما می‌گوید که اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری از خود به اشتراک بگذارید، متا از ردیابی چشم استفاده خواهد کرد تا «تجارب شما را شخصی‌سازی کند و Meta Quest را بهبود ببخشد».

البته هیچ جای این متن نوشته نشده است که متا از این اطلاعات برای آن استفاده می‌کند تا تبلیغ به خود کاربرانش بدهد. با این حال «تجارب شما را شخصی‌سازی کند» به صورت غیرمستقیم اشاره به تبلیغات هدفمند دارد.

در همین زمینه شواهد دیگری هم وجود دارد. به عنوان مثال نیک کلگ، رئیس روابط بین الملل شرکت متا، چندی پیش در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که می‌توان از ردیابی چشم برای فهمیدن این مسئله استفاده کرد که آیا افراد با تبلیغی ارتباط برقرار می‌کنند یا خیر.

هدست Quest Pro

و صد البته مسئله تنها به ردیابی چشم ختم نمی‌شود. متا در حال کار بر روی ردیابی کل بدن است تا آواتارها بتوانند حرکات تمام بدن را به دقت بیشتری تقلید کنند. مطمئناً این حجم از اطلاعات به متا کمک خواهد کرد تا به سطوح متفاوتی از داده‌ها دست پیدا کند و از آنها در راه تبلیغات استفاده کند.

در حال حاضر در دنیای مجازی متا هیچ گونه تبلیغی وجود ندارد، اما با توجه به شهرت شرکت در این زمینه، می‌توان پیش‌بینی کرد که شاید در آینده‌ای نه چندان دور متا هر از گاهی تبلیغاتی را به این دنیا وارد کند؛ البته بعد از آن که تبلیغات را با گردآوری داده‌ها از کاربرانش به صورت هدفمند درآورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH