کره‌ای‌ها تا دو سال دیگر می‌توانند کارت‌های دیجیتال بلاک‌چین داشته باشند

شهروندان کره‌ جنوبی می‌توانند تا سال 2024 از کارت‌های فیزیکی مبتنی بر بلاک‌چین استفاده کنند اما دیگر پس از آن، باید کارت‌های دیجیتال خود را دریافت کنند، چون از این فناوری در کره جنوبی به طور روزافزون استقبال می‌شود.

بر اساس گزارشی که در 17 اکتبر از بلومبرگ منتشر شد، طرحی از سوی دولت این کشور نشان می‌دهد که شناسه‌های دیجیتال مانند برنامه‌ای روی گوشی‌های همراه نصب خواهند شد و دقیقا طرز کاری شبیه به کارت فیزیکی ثبت اقامت دارند. پیش‌بینی شده است که تا سال 2024 این شناسه‌های دیجیتال راه‌اندازی شوند و حدود 45 میلیون شهروند کره جنوبی پس از دو سال بتوانند از آن استفاده کنند.

هوانگ سئوگوون که اقتصاددانی در موسسه سیاست علم و فناوری کره جنوبی است اینچنین اظهار کرد که این شناسه‌های دیجیتال در امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی، مالیات و حمل و نقل کاربرد فراوان دارند، این در حالی است که سوه بو رام، مدیر کل دفتر دولت دیجیتال کره جنوبی، گفت که این فناوری می‌تواند کمک حال مشاغلی باشد که هنوز به طور کامل آنلاین نشده‌اند. همچنین این برنامه باعث می‌شود که دولت این کشور یک سیستم هویت غیرمتمرکز را به کار گیرد، ولی این به این معنی است که دولت به اطلاعات موجود در گوشی‌ها، شناسه دیجیتالی، نحوه استفاده و لوکیشن آنها دسترسی نخواهد داشت.

مؤسسه پورتولانز که یک اندیشکده آمریکایی است در این روند اینچنین گفت که چنین فناوری در کشوری که به انواع فناوری‌های جدید دسترسی داشته و در زندگی، تجارت و دولت رتبه اول را دارد خیلی چیز جدیدی نیست. همچنین این اولین نسخه شناسه دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین نخواهد بود که در کره جنوبی اجرا می‌شود. در مرداد ماه سال 2020، بیش از یک میلیون نفر از کره جنوبی گواهینامه رانندگی مبتنی بر بلاک‌چین خود را دریافت کرده بودند. گفتنی است که این برنامه از طریق برنامه تلفن هوشمند PASS کره جنوبی کار می‌کرد.

کمی بعد در شهریور ماه سال 2020، آژانس امنیت و اینترنت کره (KISA) برنامه آزمایشی خود را روی سیستم مشابهی آغاز کرد. کره جنوبی در زمینه بلاک‌چین و متاورس رتبه اول را دارد در نتیجه انتظار داریم که دیگر کشورها نیز به این رتبه‌بندی بپیوندند.

طبق پژوهشی که شرکت تحقیقات بازار ReportLinker در خرداد ماه سال 2021 انجام داد، تخمین زده شده است که بازار هویت بلاک‌چین تا سال 2025، 3.58 میلیارد دلار افزایش یابد؛ لازم به ذکر است که میزان رشد مرکب سالیانه 71 درصد است. با این حال، مشاور بلاک چین و مدیر عامل Bundlesbets.com، برندا جنتری، اخیرا اعلام کرده است که میزان توانایی سیستم مدیریت شناسایی هر چقدر هم بالا باشد، باز هم به شناسایی مقامات دولتی یا شرکت‌ها نیاز داریم:

اگر دولت میزان معتبر بودن یک شناسه‌ بلاک‌چین را صادر نکند، نمی‌توانیم از آن برای استفاده در اکثر خدمات عمومی استفاده کنیم که به نظرم این جزو یکی از بزرگترین محدودیت‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH