با پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ آشنا شوید

خودروها وسایل نقلیه‌ای هستند که چندین سال است که وارد زندگی آدم‌ها شده‌اند.

بعضی از آن‌ها برای حمل و نقل افراد یا کالاها به ویژه در خشکی استفاده می‌شود، مانند ماشین، کامیون یا گاری. از آن زمان تا حالا، میلیون‌ها خودرو فروخته شده است.

با اینکه برخی از مدل‌ها بسیار پرفروش بوده‌اند، برخی دیگر اصلا فروش خوبی نداشته و برای همیشه از دور خودروهای آن شرکت خارج شده‌اند.

در ادامه این مقاله قرار است پرفروش‌ترین خودروهای این سال‌ها را باهم بررسی کنیم، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

بی‌ام‌دابلیو سری 3 – 16 میلیون فروش

 

این خودرو با چنین آمار فروشی که کسب کرده است، به عنوان یک خودروی مدرن برای اتومبیل‌رانی شناخته می‌شود. انواع مدل‌های بی‌ام‌دابلیو معمولا توانسته‌اند فروش خوبی ثبت کنند و در لیست تولید انبوه قرار بگیرند. شرکت بی‌ام‌دابلیو توانسته حدود 16 میلیون مدل اول بی‌ام‌و سری 3 را بعد از گذشت 46 سال به فروش برساند.

فورد مدل تی – 16.5 میلیون فروش

خودروی فورد مدل تی اولین خودرویی بود که در دوره تولید سال‌های 1908 تا 1927 خود به فروش 1، 5، 10 و 15 میلیون دستگاه رسید. نکته جالبی که وجود دارد این است که در سال 1916، 55 درصد از خودروهایی که در جاده‌ها حضور داشتند، همگی فورد مدل تی بودند.

فورد فیستا – 16.5 میلیون فروش

فورد فیستا یکی از خودروهایی است که در بازار اروپا بسیار محبوب بوده است و در 45 سال فروش خود، بیش از 16 میلیون دستگاه فروخت. جالب است بدانید همچنان آمار فروش آن در حال افزایش است. این خودرو هر ساله جایگاه ثابتی در بین خریداران دارد و همچنان در لیست پرفروش‌های بریتانیا و اروپا قرار می‌گیرد.

لادا کلاسیک – 17.750 میلیون فروش

لادا کلاسیک یکی از خودروهایی است که در روسیه و بسیاری از کشورهای غربی محبوب بوده و باعث شد این شرکت در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گیرد. گرچه بسیاری گفته‌اند این آمار فروش بالاتر است، ولی طبق آمار دقیق ثبت‌ شده، این دستگاه توانسته حدود 17.75 میلیون دستگاه در طی 42 سال بفروشد.

اوپل/ واکسهال کورسا – بیش از 18 میلیون فروش

واکسهال کورسا خودرویی است که شش سال دیرتر وارد بازار شد ولی توانست رقبای خودروهای دیگر باشد و توانسته در 39 سال فروش خود، حدود 18،000،000 کورسا را در طرح‌های مختلف در سراسر جهان بفروشد. هنوز هم این دستگاه پرفروش‌ترین شرکت محسوب می‌شود.

فولکس واگن بیتل – بیش از 21 میلیون فروش

این خودرو بیش از 20 میلیون دستگاه فروخته است و جالب است بدانید که هنوز هم محبوبیت خود را در بین جوانان و دیگر افراد دارد. فولکس واگن بیتل تنها در اواخر دهه 1990 توانست به عنوان پرفروش‌ترین خودروی جهانی با دیگر خودروها رقابت کند.

فولکس واگن پاسات – بیش از 23 میلیون فروش

فولکس واگن پاسات توانسته از زمان معرفی خود در سال 1973 تاکنون، حدود 23 میلیون دستگاه را به فروش برساند.

هوندا سیویک – بیش از 24 میلیون فروش

هوندا سیویک در 50 سال فروش خود، به فروشی معادل با بیش از 24 میلیون دستگاه در سرتاسر جهان رسیده است. البته جالب است بدانید که قبل از رونمایی از این دستگاه، این شرکت قصد داشت دیگر صنعت خودروسازی را کنار بگذارد و بیشتر روی ساخت و تولید دوچرخ‌های شرکت خود متمرکز شود.

فولکس واگن گلف – بیش از 35 میلیون فروش

فولکس واگن گلف سومین خودروی پرفروش تاریخ است که توانسته به رقم فروش منحصر به‌فردی برابر با 35 میلیون دستگاه برسد. این شرکت در سال 2002 نیز جایگاه پرفروش‌ترین خودروی فولکس واگن را از آن خود کرد.

فورد سری F – بیش از 41 میلیون فروش

آغاز کار این شرکت در ابتدا با تولید وانت‌‌های سری F فورد در سال 1948 شروع شد و البته باید بدانید که هنوز هم تولیدات فورد متوقف نشده است بلکه این شرکت دارد روی مدلی به نام F150 کار می‌کند. این خودرو دومین خودروی پرطرفدار در طول تاریخ بوده است. اصلا هم جای تعجب نیست که این خودرو به عنوان پرفروش‌ترین وانت‌بار آمریکا در بیاید! 41 میلیون فروش دستگاه در طول 43 سال آمار بسیار خوبی برای شرکت بوده است.

تویوتا کرولا – بیش از 50 میلیون فروش

تویوتا کرولا توانسته تا سال 2021 آمار فروشی معادل با بیش از 50 میلیون دستگاه را برای خود ثبت کند. تویوتا کرولا همان خودرویی است که قادر بوده در طول 55 سال با انواع طرح و نسخه‌های مختلف بسیار خوب و با پشتکار عمل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH