2 مدیر ارشد دیگر شرکت اپل را ترک کردند

بر اساس گزارشات، 2 مدیر ارشد دیگر در آستانه ترک شرکت اپل قرار دارند. خبرگزاری بلومبرگ طی گزارشی مدعی شده که آنا ماتیاسون؛ معاون ارشد واحد خرده فروشی آنلاین از اپل خارج شده و مری دمبی؛ مدیر ارشد اطلاعاتی شرکت نیز بازنشسته می‌شود. این 2 زن عهده‌دار مسئولیت‌های مهمی در شرکت اپل بودند. خانم ماتیاسون مسئول فروشگاه آنلاین اپل بود و خانم دمبی مدیریت فناوری فروشگاه اپل و همچنین واحد خدمات و تولید این شرکت را بر عهده داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ اکنون کارن راسموسن مسئولیت خرده فروشی آنلاین اپل را بر عهده خواهد گرفت؛ اما فرد جانشین خانم دمبی هنوز مشخص نشده است. اپل به درخواست پاسخ فوری وبسایت The Verge برای ادای توضیحات پیرامون خروج مدیران خود هیچ واکنشی نشان نداد.

آنا ماتیاسون و مری دمبی جدیدترین افراد از مجموعه شخصیت‌هایی هستند که طی هفته‌های اخیر از شرکت اپل خارج شده‌اند. ایوانز هانکی که پس از خروج جانی آیو از اپل در سال 2019 مسئولیت طراحی صنعتی این شرکت را بر عهده دارد؛ در حوالی ماه آوریل سال آینده از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. همچنین بر اساس برخی گزارشات داخلی، جین هوروات؛ مدیر ارشد حوزه حریم خصوصی نیز به‌زودی اپل را ترک خواهد کرد.

ماه گذشته نیز تونی بلوینز؛ معاون تدارکات اپل به‌دلیل اظهارات نسنجیده خود در قالب یک ویدیوی تیک‌تاک از اپل اخراج شد؛ اگرچه وضعیت وی با سایر افراد خارج شده از اپل کاملا متفاوت است.

اگرچه خروج چند نفر از مدیران ارشد اپل لزوما به معنای کوچ دسته‌جمعی آنها از اپل نیست؛ اما این پدیده در صورت تبدیل شدن به یک رویه رایج، مایه نگرانی غول کوپرتینویی خواهد بود. نکته جالب توجه اینکه به‌جز تونی بلوینز، سایر مدیران خارج شده از اپل همگی زن بوده‌اند.

اپل برای تنوع‌بخشی به تیم رهبری خود اهداف بزرگی را در سر دارد؛ اما خروج‌هایی از این دست می‌توانند تحقق این هدف را دشوار نمایند. بر اساس اعلام وبسایت اپل در پایان سال 2021 زنان 31.4 درصد اعضای تیم رهبری این شرکت را تشکیل می‌دادند. گزارش اپل برای سال 2022 نیز احتمالا در حوالی ماه مارس 2023 منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH