فایل‌ها را در مرورگر اج راحت‌تر از همیشه به اشتراک بگذارید

در ماه مه سال جاری بود که مایکروسافت قابلیت Drop را برای نسخه‌های اولیه از مرورگر اج در ویندوز 10 و ویندوز 11 ارائه کرد. به واسطه این قابلیت کاربر می‌تواند فایل‌های مورد نظرش را بین دستگاه‌هایی که دارد به اشتراک بگذارد. البته برای انجام این کار باید این مرورگر را بر روی سیستم‌های مورد نظرتان نصب کنید و با یک حساب کاربری مشترک از آنها استفاده کنید.

در واقع زحمت اصلی قابلیت Drop را وان‌درایو می‌کشد و با در اختیار قرار دادن فضای ابری به کاربر، امکان ذخیره فایل‌ها برای استفاده بر روی دیگر دستگاه‌ها را مهیا می‌کند. اما مایکروسافت به این حد نیز کفایت نکرده و با به‌روزرسانی‌هایی این قابلیت را ارتقا می‌بخشد.

در جدیدترین به‌روزرسانی، کاربر می‌تواند اسکرین‌شات‌های خود را در فضای ابری ذخیره کند و بعدها در دستگاه‌های دیگر از آنها استفاده کند. کاربر از این به بعد می‌تواند مقدار فضایی را که اشغال شده است، در مرورگر اج ببیند و بهتر برای فایل‌هایی برنامه‌ریزی کند. مقدار فضای اولیه‌ای که در اختیار شما قرار دارد، پنج گیگابایت است. اگر نیاز به فضای بیشتری دارید، باید اشتراک بخرید.

البته فعلاً این قابلیت به صورت گسترده منتشر نشده است، اما به زودی شاهد عرضه عمومی آن خواهیم بود. مایکروسافت با این حرکت با یک تیر دو نشان می‌زند، هم مرورگر اج را ارتقا می‌بخشد و هم از فضای ابری خود استفاده بهینه‌ای می‌کند.

چندی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر این که گوگل کروم به زودی قابلیت‌هایی را به تقلید از مرورگر اج معرفی خواهد کرد. به نظر می‌رسد یکی از این قابلیت‌ها، همین قابلیت Drop باشد که می‌تواند بسیار برای کاربر مفید باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH