اخراج کارمندان توئیتر

ایلان ماسک قصد دارد 3700 نفر از کارمندان توئیتر را اخراج کند!

پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، هفته گذشته این شرکت را خریداری کرد، اعضای داخلی توییتر انتظار کاهش 50 درصدی کلی نیرو را دارند، یعنی حدود 3700 کارمند.
به گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود ماسک از کارمندانی که زمانی مجاز به کار از راه دور بودند، بخواهد که اکنون در دفاتر توییتر در داخل و خارج از سانفرانسیسکو کار کنند.
مشاوران قصد داشتند چهارشنبه شب با ماسک دیدار کنند تا برنامه‌های کاهش عمده نیرو را تقویت کنند.
کارمندان توییتر انتظار دارند که پس از این که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس هفته گذشته کنترل این شبکه اجتماعی را به دست گرفت، 50 درصد نیروی کار کاهش یابد. این رقم به حدود 3700 کارمند می‌رسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، که برای اولین بار در مورد اخراج‌های پیش بینی شده گزارش داد، انتظار می‌رود مدیر عامل جدید توییتر از کارمندان این شبکه اجتماعی که زمانی مجاز به کار از راه دور بودند، بخواهد به دفاتر توییتر در داخل و خارج از سانفرانسیسکو گزارش دهند.

بر اساس ارتباطات داخلی که توسط CNBC مشاهده شده است، ماسک قصد داشت با حلقه درونی افرادی که در توییتر به او توصیه می‌کردند برای بحث در مورد اخراج‌ها ملاقات کند. کسانی که دعوت شدند عبارتند از دیوید ساکس از کرافت ونچرز، سرمایه‌گذار مخاطره‌آمیز، استیو دیویس، رئیس شرکت بورینگ، به همراه سم تلر و آنتونیو گراسیاس از شرکای سهام والور. گرسیاس یک سرمایه‌گذار قدیمی در دیگر شرکت‌های ماسک، از جمله اسپیس ایکس و تسلا است و یکی از اعضای هیئت مدیره تسلا بود.

یک آیتم در تقویم برای جلسات مربوط به کاهش نیرو به طور گسترده، احتمالاً تصادفی، برای کارمندان توییتر در سیستم‌های داخلی‌شان قابل مشاهده بود.

همانطور که CNBC قبلا گزارش داده بود، ماسک به سرعت بسیاری از مشاوران و کارمندان مورد اعتماد سایر شرکت‌های خود را به توییتر آورد تا پس از بسته شدن قرارداد در هفته گذشته به او در مورد اقدامات بعدی مشاوره دهند.

در اوایل سال جاری، ماسک سیاست مشابهی را برای بازگشت به دفتر خود در تسلا، تجارت خودروهای الکتریکی خود، که بیشتر ثروت قابل توجه خود را از آن به دست آورده، اعمال کرد.

در تسلا، کارگرانی که به دفتر بازگشتند از رفت و آمدهای طولانی، کمبود پارکینگ، تجهیزات و فضای لازم برای انجام مؤثر کارشان ناامید شدند.

ماسک پس از خرید توئیتر به مبلغ 44 میلیارد دلار در هفته گذشته، در تلاش است تا حاشیه سود را بهبود بخشد، از جمله با کاهش تعداد کارمندان و هزینه‌های عملیاتی و یافتن راه‌های جدید برای درآمدزایی.

بین سال‌های 2010 تا 2021، کل درآمد توییتر حدود 25 میلیارد دلار، هزینه تحقیق و توسعه آن حدود 7.8 میلیارد دلار و درآمد خالص آن در مجموع حدود 1.3 میلیارد دلار  بود.

در این میان، او یک سرویس اشتراکی را نیز پیشنهاد کرده است که هزینه آن 8 دلار در ماه است و شامل تأیید به اصطلاح «تیک آبی» برای مشترکان است. همه کاربران دیگر در توییتر نمی‌توانند به تیک‌های آبی دست پیدا کنند، نشانگری که تایید می‌کند دارنده حساب، شخصی است که در توییتر ادعا می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH