ابرخودروی لامبورگینی هوراکان استراتو رونمایی شد +تصویر

شرکت لامبورگینی اخیرا اطلاعاتی درباره رونمایی از ابرخودروی جدید خود داده بود. این خودروی سوپرکار هوراکان استراتو نام داشته و قرار است برای اولین بار در نمایشگاه Art Basel در میامی در تاریخ 1 تا 3 دسامبر نمایش داده شود.

چند نکته جالبی که هوراکان استراتو دارد این است که این نسخه تنها ابرخودروی V10 تنفس طبیعی است. نکته دیگر نیز که حائز اهمیت بوده این است که این خودرو آخرین مدل لامبورگینی است که به موتور احتراقی مجهز می‌شود. چون بیشتر خودروها از سال 2022 به سمت برقی شدن پیش می‌روند؛ در روزهای آتی نیز قرار است این شرکت یک خودروی تمام برقی را وارد بازار کند.

استراتو دارای موتور 10 سیلندر بوده که توان خروجی برابر با 631 اسب بخار داشته و 5200 سی‌سی گنجایش دارد. شتاب صفر این خودرو در 96 کیلومتر در ساعت 2.8 ثانیه بوده و حداکثر سرعت نیز به 303 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

البته هنوز مشخص نیست که این خودرو به نام استراتو عرضه شود، اما با توجه به کانسپتی که با این نام در اوایل ژوئن 2019 رونمایی شده بود، این نام منطقی بنظر می‌آید. این خودروی سوپرکار احتمالا قبل از خودروی 911 سافاری/ داکار پورشه رونمایی می‌شود. همچنین ابرخودروی هوراکان استراتو به سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد مجهز خواهد بود.

کانسپتی که در گذشته با این نام ارائه شده بود، به سیستم تعلیق اصلاح‌شده‌ای مجهز شده بود و به اندازه 47 میلی‌متر (1.85 اینچ) در سطح بالاتری قرار داشت. مسیر چرخ‌های آن نیز 30 میلی‌متر (1.18 اینچ) در هر دو محور بیشتر بود. استراتو 2019 به بدنه‌ای محکم و تقویت‌کننده‌های زیر بدنه مجهز شده بود و از یک دیفیوزر نیز بهره می‌برد.

اگر به تصاویر این خودرو نگاه کنید متوجه می‌شوید که قوس‌ چرخ‌های برآمده همچنان وجود دارند. چراغ‌های LED اضافی نیز در جلو و عقب خودرو قرار گرفته‌اند. تنها 500 هزار دستگاه از هوراکان ساخته خواهد شد که قیمتی برابر با 245 هزار دلار خواهد داشت.

خودروی هوراکان استراتو به نوعی می‌تواند یادآور کانسپت پارکور مبتنی بر گالاردو باشد. این خودرو تقریبا یک دهه پیش توسط کمپانی ایتال دیزاین به عنوان یک ابرخودروی پرسرعت معرفی شده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH