عربستان سعودی موفق به تولید اولین برند خودروی الکتریکی شد

Ceer نامی است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای برند خودروهای الکتریکی خود گذاشت. او در روز پنجشنبه از اولین برند خودروی برقی خود رونمایی کرد. گفته شده است که او امیدوار است بتواند با این اقدام بیش از 150 میلیون دلار سرمایه‌ جذب کرده و 30000 فرصت شغلی برای افراد فراهم آورد.

طبق بررسی‌هایی که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) انجام داده، گفته شده است که وجود این شرکت می‌تواند به عربستان سعودی کمک کند تا میزان انتشار کربن را کاهش داده و با تاثیر تغییرات آب و هوایی مقابله و پایداری کند.

جالب است بدانید که این برند نتیجه یک سرمایه‌گذاری مشترک بین صندوق سرمایه‌گذاری عمومی پادشاهی (PFI) و غول فناوری تایوانی فاکسکان است. فاکسکان نیز به تولید آیفون مشغول است که البته به همین دلیل نیز مشهور شده است.

عربستان سعودی اعلام کرده که این برند فقط یک برند برای خودروهای الکتریکی نیست بلکه آنها قصد دارند با ایجاد این برند به ایجاد صنعتی بپردازند که قادر است نه تنها سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی و محلی را جذب کند، بلکه فرصت‌های شغلی نیز برای افراد فراهم آورد.

همچنین بخش خصوصی نیز می‌تواند تولیدات ناخالص داخلی که قرار است در آینده در عربستان سعودی تولید شود را کاهش دهد. گفته شده که این برند در جهت رشد اقتصادی در سال 2030 معرفی و رونمایی شده است.

مدیر شرکت فاکسکان نیز گفته بود که این شراکت بسیار جذاب است و اینچنین می‌توان گامی موثر در جهت تولید قطعات وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین تولید خودروهای الکتریکی در داخل عربستان سعودی برداشت. به موفقیت رساندن عربستان سعودی در این صنعت همان چیزی است که این برند انتظار آن را می‌کشد.

گفته شده است که این خودروها در سال 2025 وارد بازار شوند. قرار است این شرکت تا سال 2034 به میزان 8 میلیارد دلار به عربستان دهد تا در تولیدات ناخالص داخلی عربستان سهیم باشد.

در آخر نیز باید اشاره کنیم که معرفی برند عربستانی چند روز قبل از رونمایی از یک برند ترکی توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، انجام شده بود. او نیز کارخانه تولیدی خودروهای الکتریکی خودش را در ترکیه افتتاح کرد تا اولین برند داخلی خودرو در این کشور باشد. این برند توگ نام گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH