پینین‌ فارینا باتیستا برقی حتی از سریع‌ترین خودروی جهان هم پرسرعت‌تر است! + ویدیو

ریماک نورا خودروی پرسرعتی است که چندی پیش در صدر اول سریع‌ترین خودروها قرار گرفته بود. اما اکنون خودروی جذاب و منحصر به‌فرد پینین‌ فارینا باتیستا موفق شده است در رکورد جهانی از خودروی مذکور پیشی بگیرد و در جایگاه اول بایستد.

تمام مشخصات فنی دو خودرو به علاوه شاسی، پیشرانه، باتری و فناوری یکسان است. اما بدنه به کار رفته در پینین‌ فارینا باتیستا از نوع سفارشی بوده که مهندسین تیم آن را به بهترین شیوه طراحی و مهندسی کرده‌اند.

تنها هدف شرکت خودروسازی از ساخت پینین فارینا باتیستا این بود که بتواند خودروهای بیشتری را در سطح جهانی شکست دهد. ریماک نورا در 1.85 ثانیه توانسته بود از 0 تا 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) حرکت کند ولی انگار این شرکت ایتالیایی آن را پایین می‌دانست.

باتیستا توانست در 1.79 ثانیه به شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت برسد. این خودرو همچنین با گذر از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت با 1.86 ثانیه در ساعت رکورد ریماک نورا را شکست.

باتیستای پرقدرت ترمزهای بسیار عالی دارد که آن را به سریع‌ترین خودروی الکتریکی تبدیل می‌کند. این خودرو پس از گذر از 31 متر در سرعت و سرعت 100 کیلومتر بر ساعت متوقف شده بود. این اعداد بسیار بالا هستند ولی تیم و مهندسین شرکت به طور شبانه‌روزی برای دستیابی این هدف تلاش کرده و بی‌خوابی فراوانی کشیده بودند.

ولی سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه دو خودرویی که از نظر فنی مشابه هستند، عملکرد متفاوتی دارند؟

این تفاوت‌ها در رانندگی عادی اصلا مشخص نمی‌شود چرا که هر دوی این‌ها به شدت سریع هستند. آیرودینامیک و برد بیش از 300 مایلی باتیستا پاسخ این سوال است. پینین‌ فارینا باتیستا نسبت به ریماک نورا سیستم تعلیق متفاوتی دارد. همچنین جایی که باتری این خودروها قرار گرفته‌اند نیز متفاوت است.

قیمت باتیستای سفارشی اکنون معادل 2.25 میلیون دلار است. این نسخه بسیار محدود بوده و تنها 150 دستگاه از آن ساخته می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH