رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران: موتورسواری خانم‌ها در شهرهای بزرگ افزایش یافته است

ابوالفضل حجازی که رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران است، اخیرا اعلام کرده است که براساس گزارش‌های بازار، در حال حاضر در شهرهای بزرگ خانم‌ها دوست دارند از موتور سیکلت‌های برقی استفاده کنند.

این موضوع آنقدر مهم است که می‌تواند روی آینده این صنعت تاثیر بسزایی داشته باشد. اگر خانم‌ها در شهرهای بزرگ از موتور به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده کنند، بازار موتور رونق خواهد گرفت.

ابوالفضل حجازی در ادامه خاطر نشان کرد که قیمت موتورهایی که در بازار حضور دارند، 40 تا 80 میلیون تومان است. در این بین، موتورهایی با 400 میلیون تومان نیز هستند ولی خیلی تعداد محدودی دارند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران با اشاره به اینکه قیمت موتورسیکلت در سال جاری به میزان 10 تا 15 درصد زیاد شده است، گفت که چون بخش خصوصی گردانده این صنعت و بازار موتورسیکلت است، همین موضوع باعث ایجاد رقابت سالم در این صنعت شده است.

او همچنین اشاره کرد که اگر بخواهیم قیمت موتورسیکلت‌های موجود در کشور را با نرخ دلار بسنجیم، متوجه خواهیم شد که موتورسیکلت‌های داخلی به میزان 80 درصد ارزان‌تر از بازارهای خارجی است؛ مثلا موتورسیکلت ایرانی قیمتی برابر با 50 تا 60 میلیون دارد ولی در چین و هند قیمتی برابر با 80 تا 90 میلیون است.

عضو هیات مدیره صنعت موتورسیکلت در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا موتوری که سه سال پیش 10 میلیون تومان بود، اکنون 50 میلیون شده است گفت قیمت ارز 5 برابر افزایش یافته است. هزینه حمل کانتینر موتور نیز از 1000 دلار به 4000 دلار رسیده است.

احتمالا نمایشگاه‌داران یکی از عاملان افزایش نرخ خودرو باشند ولی این قضیه برای موتور صدق نمی‌کند چون عرضه‌ مستقیم بیشتر از گذشته شده و 50 درصد از واسطه‌ها دیگر وجود ندارند.

در رابطه با واردات موتورسیکلت 250 سی‌سی، ابوالفضل حجازی اعلام کرده است که واردات چنین موتورسیکلت‌هایی فقط برای افراد خاص میسر بوده و ارگان‌هایی مانند ارتش، آتش‌نشانی و نیروهای امنیتی تنها با داشتن مجوز می‌توانند این موتورها را وارد کنند.

30 تا 40 درصد از موتورسیکلت‌هایی که در بازار هستند، تولید داخل است. او در ادامه گفت که تقاضای موتورسیکلت از سوی کارمندان و طبقه متوسط افزایش یافته است.

این موضوع نشان از کاهش بضاعت خانواده‌ها دارد؛ چرا یک خانواده ایرانی چهار نفره بعد از این همه کار و سختی قادر نیست خودرویی خریداری کند؟ و باید به سمت موتورسیکلت برود؟ همچنین گزارش‌ها نشان از افزایش موتورسواری خانم‌ها داده است. اقساط بلندمدت برای خریداران موتور در نظر گرفته شده و در پی افزایش تعمیرات و قطعه‌سازی موتور، اشتغال‌زایی خوبی به وجود آمده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH