اولین تصاویر پرچمدار قدرتمند هواوی فاش شد

براساس شایعاتی که منتشر شده، قرار است هواوی ماه آینده در کنار سری میت 60 خود، از سری هواوی P60 رونمایی کند. آنطور که شرکت سازنده گفت گوشی‌های سری P برای عکاسی مناسب هستند، این در حالی است که سری میت به بروزترین فناوری‌ها مجهز شده و از بهترین سیستم‌ها پشتیبانی می‌کند.

هواوی سعی می‌کرد در سال‌های گذشته، سری P خود را در سه ماهه اول سال وارد بازار کند، ولی سری میت در سه ماهه چهارم همان سال عرضه می‌شد.

این شرکت به فناوری‌های جدیدی دست یافته بود که می‌توانست با سرعت بیشتری تراشه‌های پیشرفته را طراحی کند. گرچه تحریم‌های ایالت متحده در طی این سال‌ها، هواوی را مجبور می‌کرد تا بین هر سری از پرچمداران جدید خود رونمایی کند.

اما حالا اولین رندرهای هواوی P60 پرو منتشر شده است. در این تصاویر، می‌توان به راحتی چینش متفاوت دوربین را مشاهده کرد. ماژول دوربین از نوع مستطیلی بوده که در گوشه سمت چپ بالای پنل پشتی تعبیه شده است.

پورت شارژ از نوع USB-C بوده که در پایین دستگاه قرار دارد. رنگ گوشی سفید بوده که برآمدگی دوربین بیشتر در آن به چشم بیاید. شاید گمان کنید که ماژول دوربین P60 پرو مشابه P50 پرو است ولی باید گفت که تفاوت‌های ریزی وجود دارد. ماژول P60 پرو مستطیلی بوده، در حالی که ماژول دومی بیضی شکل است.

هواوی در دوربین اصلی P60 پرو از دیافراگم متغیر استفاده کرد. این فناوری در میت 50 پرو نیز به چشم می‌خورد. با این ویژگی، دیافراگم می‌توانست از f/1.4 تا f/4 تغییر کند. همچنین ویژگی عکسبرداری XMAGE هواوی نیز در سیستم دوربین گوشی طراحی شد. گوشی از لنز اصلی 50 مگاپیکسلی IMX888 برخوردار است. هواوی P60 پرو از آخرین نسخه هارمونی OS 3.1 استفاده می‌کند.

دستگاه از پردازنده اسنپدراگون 8+ نسل 1 4G یا اسنپدراگون 8 نسل 2 4G SoC بهره می‌برد. سایر ویژگی‌های مهم دستگاه شامل شارژر سریع 88 واتی، صفحه نمایش امولد 6.6 اینچی به همراه رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن 1440 در 3200 QHD+ خواهند بود.

به دلیل فشارهایی که از سوی ایالات متحده به هواوی وارد شد، این شرکت دیگر نمی‌توانست از تراشه‌های اسنپدراگون 4G خود در دستگاه‌ها استفاده کند. البته تنها امید هواوی برای خروج از این بحران، ثبت اختراع لیتوگرافی فرابنفش (EUV) است. در این فناوری، الگوهای مدار بسیار نازک روی تراشه‌های سیلیکونی طراحی می‌شوند که از تار مو هم نازک‌تر هستند. این تراشه‌ها آنقدر خوب ساخته شده‌اند که می‌توانند با چیپست‌های TSMC و سامسونگ رقابت کنند.

اگر هواوی بتواند این فناوری را ثبت کند، بدون شک به پیشرفت بزرگی دست پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH