نقد و بررسی گلکسی S23 اولترا توسط برترین منتقدان حوزه فناوری

در این مطلب، گلکسی S23 اولترا را از دید برترین منتقدان حوزه فناوری بررسی می‌کنیم و نگاهی به نقاط قوت و ضعف این گوشی از دید آن‌ها خواهیم داشت.


گلکسی S23 اولترا جدیدترین پرچمدار سامسونگ است که به ادعای بسیاری از کارشناسان، می‌توان لقب بهترین و قدرتمندترین گوشی اندروید سال را به آن اهدا کرد. البته زمان زیادی تا پایان سال میلادی باقی مانده و هنوز هم گوشی‌های قدرتمند بسیاری می‌توانند روانه بازار شوند.

اما نکته‌ای که در مورد گلکسی S23 اولترا حائز اهمیت است، آن است که این گوشی از نسخه ویژه و اورکلاک شده اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد که به نوعی قدرت بیشتری نسبت به نسخه عادی این تراشه دارد و طبیعتا در پرچمداران اندرویدی امسال از نوع عادی این تراشه استفاده خواهد شد.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا مدلی مشابه با پرچمدار سال گذشته این کمپانی است، سامسونگ برای اولین بار در دو سال پیاپی از یک طراحی ثابت برای دو گوشی پرچمدار خود استفاده کرده است، موردی که پیشتر در گوشی‌های آیفون دیده بودیم.

البته پلتفرم دو گوشی پرچمدار سال گذشته و امسال سامسونگ یکی نیست و چند میلی‌متری با هم اختلاف دارند ولی حدود 90 درصد طراحی هر دو مدل کاملا برابر است.

از نظر سخت‌افزاری هم تغییرات زیادی در بخش نمایشگر، اسپیکر، باتری، رابط کاربری و قلم S Pen دیده نمی‌شود، هرچند بخش‌هایی بهبود پیدا کرده‌اند اما مشخصات کلی قسمت‌های ذکر شده با پرچمدار سال گذشته یکسان است.

تغییرات بزرگ در بخش سخت‌افزار و دوربین هستند، استفاده از تراشه اختصاصی برای این مدل و تغییر دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی به دوربین 200 مگاپیکسلی از آپدیت‌های بزرگ گلکسی S23 اولترا به شمار می‌آیند. در عین حال شارژدهی باتری نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده و رابط کاربری هم تغییرات مثبتی داشته است.

گلکسی S23 اولترا به شکل کاملا جامع و تخصصی هم به شکل متن و هم ویدیویی در دفتر آی‌تی‌رسان بررسی شده که می‌توانید از لینک زیر به مقاله مرتبط با آن دسترسی داشته باشید. اما نظر دیگر متخصصان حوزه فناوری به ویژه تلفن همراه در خصوص گلکسی S23 اولترا چیست؟

در ادامه بررسی نظرات کارشناسان این حوزه در خصوص مدل‌های مختلف تلفن همراه به گوشی جدید و جذاب گلکسی S23 اولترا می‌رسیم و قصد داریم نگاهی به نظر دیگر کارشناسان و متخصصان این حوزه به گلکسی S23 اولترا و نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم.

پیش از آغاز بررسی بهتر است ابتدا نگاهی به مشخصات سامسونگ گلکسی S23 اولترا داشته باشیم:

مشخصات سامسونگ گلکسی S23 اولترا

ابعاد
 163.4 در 78.1 در 8.9 میلی‌متر
وزن
 234 گرم
نمایشگر
 6.8 اینچ داینامیک امولد 2X با رزولوشن 1440 در 3088 و نرخ‌تازه‌سازی 120 هرتز
پردازنده 
 اسنپدراگون 8 نسل 2 ویژه گلکسی
پردازنده گرافیکی
 Adreno 740
رم
 8 و 12 گیگابایت
حافظه داخلی
 256 و 512 گیگابایت و 1 ترابایت
سیستم عامل
 رابط کاربری One Ui 5.1 بر پایه اندروید 13
دوربین اصلی
 200 مگاپیکسل واید + 12 مگاپیکسل اولتراواید + 10 مگاپیکسل تله‌فوتو + 10 مگاپیکسل تله‌فوتو پریسکوپی
دوربین سلفی
 12 مگاپیکسل واید
باتری
 5000 میلی‌آمپرساعت

بررسی گلکسی S23 اولترا در سایت تایمز گاید

تایمز گاید به عنوان یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین سایت‌های تخصصی حوزه فناوری شناخته می‌شود که مطلب مربوط به بررسی گوشی گلکسی S23 اولترا را چند روز پیش منتشر کرد. در این بررسی اشاره شده که این مدل با دوربین 200 مگاپیکسلی و بهبودهای دیگر بخش دوربین، گوشی‌های پرچمدار را به سطح جدیدی می‌رساند.

همچنین در این مدل از تراشه ویژه گلکسی اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کنید که سریع‌ترین تجربه استفاده از اندروید را به شما می‌دهد. در کنار این موارد بهبود شارژدهی باتری و تغییرات مفید رابط کاربری سامسونگ هم باید مورد توجه قرار گیرد.

در بررسی این سایت نوشته شده که گلکسی S23 اولترا بهترین گوشی اندرویدی بازار است اما اگر به قلم S Pen نیازی ندارید شاید گلکسی S23 پلاس مدل بهتری برای شما باشد. اما اگر یک پرچمدار همه کاره می‌خواهید، گلکسی S23 اولترا برای شما ساخته شده است. در این بررسی، قیمت بالای این مدل جزو نقاط ضعف آن آورده شده است.

نقاط قوت

نقاط ضعف

دوربین 200 مگاپیکسلی

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 که از نظر گرافیکی آیفون را شکست داد

نمایشگر عالی

شارژدهی بالا

رابط کاربری هوشمند بهبودیافته

قیمت بالا

گوشه‌های خمیده نمایشگر برای همه جالب نیست

سرعت شارژ بدون تغییر نسبت به قبل

بررسی گلکسی S23 اولترا در سایت Cnet

متخصصان Cnet اعتقاد دارند که گلکسی S23 اولترا ویژگی‌هایی بیش از نیاز مردم از یک تلفن همراه را ارائه می‌دهد. در بررسی این سایت نوشته شده که دوربین 200 مگاپیکسلی و قلم S Pen ویژگی‌هایی هستند که سطح توقع از یک پرچمدار را افزایش می‌دهند. در این سایت پیشنهاد شده که افرادی که به دنبال یک گوشی با نمایشگر بزرگ و دوربین‌های همه کاره هستند و محدودیت مالی ندارند به سراغ این مدل بروند، ولی اگر به دنبال یک مدل پرچمدار با کیفیت هستید شاید گلکسی S23 پلاس هم برای شما کافی باشد.

متخصصان این سایت اشاره کردند که دوربین جدید گلکسی S23 اولترا مهم ترین تغییر در مقایسه پرچمدار سال گذشته است. اما بهبود در نحوه ثبت رنگ، رنگ پوست و محدوده داینامیک رنج دوربین، می‌تواند بسیار کاربردی‌تر از افزایش وضوح باشد. عدم بهبود سرعت شارژ در این مدل هم از موارد منفی به شمار می‌آید.

در جمع‌بندی مطلب بررسی گلکسی S23 اولترا در سایت Cnet نوشته شده که اگر می‌خواهید یک صفحه نمایش غول پیکر، یک دوربین عالی داشته باشید و چندسالی از گوشی خود استفاده کنید، پرچمدار جدید سامسونگ شما را ناامید نخواهد کرد. قیمت بالای گلکسی S23 اولترا در این مقاله هم به عنوان یک نقطه ضعف آورده شده است.

نقاط قوت

نقاط ضعف

بازدهی عالی

دوربین اصلی فوق‌العاده به ویژه در نور کم

روشنایی بالای صفحه نمایش

قلم S Pen

دوبرابر شدن فضای ذخیره‌سازی در مدل پایه

چهار سال آپدیت اندروید

قیمت بسیار بالا

عکس‌ها همیشه حالت طبیعی ندارند، به ویژه سلفی‌ها

سرعت شارژ بدون تغییر نسبت به قبل

بررسی گلکسی S23 اولترا در سایت تک رایدار

مانند دیگر بررسی‌ها، در سایت تک رایدار هم نظر کلی در مورد پرچمدار جدید سامسونگ، کاملا مثبت است. قیمت گران این مدل باز هم در یک بررسی دیگر مورد توجه قرار گرفته است، البته ویژگی‌هایی مانند طراحی بهبودیافته، نمایشگر خیره کننده، دوربین فوق‌العاده به ویژه در شرایط نوری نامناسب و یکی از بهترین و سریع‌ترین عملکردهای اندروید در میان گوشی‌های بازار، همگی جزو نقاط قوت این مدل هستند.

در این مقاله اشاره شده که اگر بهترین گوشی اندرویدی بازار را می‌خواهید، گلکسی S23 اولترا می‌تواند انتخاب قابل دفاعی باشد. این مدل یک تجربه عکاسی متفاوت و بدون افت در شرایط مختلف مانند زوم و شب را نشان می‌دهد که باعث می‌شود در تمامی حالات بتوانید عکس‌های بسیار خوبی بگیرید. همچنین قدرت بالای این گوشی و امکان استفاده از حالت مالتی تسکینگ بدون افت در بازدهی از جمله موارد قابل توجه این مدل یاد شده است.

البته ابعاد بزرگ که کارکردن با گوشی را دشوار می‌کند فراموش نشده و در بررسی تک رایدار به این مورد هم اشاره شده است.

نقاط قوت

نقاط ضعف

دوبرابر شدن فضای ذخیره‌سازی در مدل پایه

تراشه بهبود یافته

بازدهی بهتر

شارژ سریع‌تر بهتر بود

شبیه مدل نسل قبل

قیمت بالا

بررسی گلکسی S23 اولترا در سایت فون آرنا

در بررسی جامع سایت فون آرنا نکات متعددی در مورد گوشی گلکسی S23 اولترا نوشته شده که مهم‌ترین آن‌ها را ذکر می‌کنیم. از دیدگاه متخصصان این سایت، سامسونگ با تولید پرچمداران خود در مسیر درستی قرار دارد، گلکسی S23 اولترا یک مدل انقلابی نیست اما آپدیت‌های بسیار خوب و قابل توجهی را دریافت کرده که ارزش آن را افزایش می‌دهد.

در این مدل، با کیفیت صوتی بهبود یافته، فضای ذخیره سازی دو برابر شده، ضعف‌های طراحی اصلاح شده و دوربین توانمندتری سر و کار داریم، این موارد نشان می‌دهد پرچمدار جدید سامسونگ یک مدل تکراری نیست و در بخش‌های کلیدی، کیفیت آن افزایش داشته است.

بهبود شارژدهی باتری با حفظ ظرفیت سال گذشته، صفحه نمایش عالی، قابلیت‌های قلم S Pen و قدرت پردازشی قابل توجه هم از مواردی است که در بررسی سایت فون آرنا از قلم نیوفتاده است. البته ایرادهایی هم به این مدل وارد است که قیمت بالای آن یکی از این موارد است. همچنین مدل پایه با رم 8 گیگابایت و عدم تغییر سرعت شارژ گوشی نسبت به گذشته جزو نقاط ضعف این مدل بیان شده است.

نقاط قوت

نقاط ضعف

عملکرد باتری نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته

تراشه قدرتمند و سفارشی اسنپدراگون

طراحی بهبود یافته و آرگونومی

روشنایی حداقل و حداکثر مناسب + گوشه‌های خمیده

بهبود عملکرد دوربین

افزایش کیفیت صدای بلندگوها

دوبرابر شدن فضای ذخیره‌سازی در مدل پایه

مدل پایه فقط 8 گیگابایت رم دارد

سرعت شارژ افزایش پیدا نکرده است

کیفیت دوربین به شکل قابل انتظار بهتر نشده

قیمت بالا

بررسی گلکسی S23 اولترا در سایت GsmArena

سایت GsmArena یکی از اولین سایت‌هایی بود که بررسی گلکسی S23 را انجام داد. در بررسی این سایت نوشته شده که پرچمدار 2023 سامسونگ (البته آن مدلی که تاشو نیست) هیچ چیز جدید و هیجان‌انگیزی را به ارمغان نمی‌آورد. گلکسی S23 اولترا آپدیت بزرگی نسبت به مدل سال قبل محسوب نمی‌‌شود، شاید به این دلیل که گلکسی S22 اولترا بیش از حد خوب بود!

طراحی اصلاح شده همراه با حفظ اصالت، افزایش عمر باتری و داشتن یکی از بهترین نمایشگر‌های بازار، شروع خوبی برای قدرتنمایی در بازار است. دوربین عملکردی بهتر از نام 200 مگاپیکسلی دارد و در تمامی بخش‌ها دارد و گلکسی S23 اولترا را به عنوان یکی از بهترین دوربین‌ها در بازار معرفی می‌کند. تازه در کنار این موارد یک قلم S Pen هم دارید که قابلیت‌های متعددی دارد.

در بررسی این سایت هیچ نقطه ضعف بزرگی برای گلکسی S23 اولترا بیان نشده و این اتفاقی بسیار بزرگ است، به نظر متخصصان این سایت، این گوشی در تمامی بخش‌ها عملکردی عالی دارد و هیچ ضعف قابل گفتنی در آن دیده نمی‌شود.

نقاط قوت

نقاط ضعف

مدل طراحی همیشگی سری نوت، خوش دست‌تر شده

قلم S Pen با کارایی بالا

نمایشگر فوق‌العاده

سیستم دوربین پیشرفته و ماژول عالی با قابلیت زوم عالی

هیچ چیزی نسبت به مدل سال قبل جدید یا متفاوت نیست

جمع‌بندی و مقایسه کلی

در آخر بهتر است یک جمع‌بندی کلی از نقد و بررسی‌های این 5 سایت که باهم مرور کردیم، داشته باشیم. برای این جمع‌بندی و درک بهتر نقاط اشتراک و اختلاف نظرهای این منتقدان، چه چیزی بهتر از آن‌که ویژگی‌هایی که چندبار در نقاط قوت هر سایت تکرار شده‌اند را در جدول زیر ببینیم؟

نقاط قوت مشترک بین منتقدان
دفعات تکرار
نقاط ضعف مشترک بین منتقدان
دفعات تکرار
دوربین
4
عدم افزایش سرعت شارژ
4
سخت افزار
4
قیمت
4
نمایشگر
4
دوربین
2
افزایش حافظه در مدل پایه
3
طراحی
2
طراحی
2
رم پایین در مدل پایه 1
رابط کاربری
2
عدم تغییر نسبت به مدل سال قبل 1
شارژدهی بالا
2
قلم
2
4 سال آپدیت نرم‌افزاری
1
صدا
1

 

نظر شما چیست؟ کدام بررسی را بهتر و منطقی‌تر می‌دانید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات زیر این پست، با مخاطبان و تیم آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

2 در مورد “نقد و بررسی گلکسی S23 اولترا توسط برترین منتقدان حوزه فناوری”

    1. سعید صانعی

      سلام، هر جا که انتن‌های اپراتور شما باشه و خطتون انتن بده، مودم جیبی هم آنتن خواهد داشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH