8 ویژگی برتر نسخه ویندوزی M8 نسبت به سری لومیا

بالاخره نسخه ویندوزفونی آخرین پرچم‌دار HTC یعنی M8 معرفی شد! مدت‌ها بود که غول‌های اندرویدی عادت کرده بودیم و عرضه نسخه‌ای عالی از یک پرچم‌دار معتبر بازار، با سیستم‌عاملی غیر از اندروید کمی برایمان عجیب بود!

اما کمپانی تایوانی HTC این ریسک را به جان خرید و در حرکتی تحسین بر انگیز، آخرین گل سرسبد خود را به ویندوز فون مزین کرده و به بازار فرستاد!

همان‌طور که انتظار می‌رفت این گوشی بازهم یکی از تولیدات خوب این کمپانی تایوانی بوده و می‌تواند تا قبل از معرفی پرچم‌داران جدید، کمی بازار را تکان دهد. این مدل ازلحاظ ظاهری تفاوت چندانی با برادرش ندارد، اما از لحاظ سیستم‌عامل زمین تا آسمان متفاوت است! همین باعث شده است تا یکی از بهترین گزینه‌های رقابت با محصولات وینفونی بازار علی‌الخصوص سری لومیا کمپانی نوکیا به حساب آید.

M8 با اینکه سیستم عامل وین فون را بر روی خود می‌بیند، اما تفاوت‌هایی با رقبایش دارد که شاید برای شما جذاب باشد. به همین دلیل 8 ویژگی جالب این مدل جدید که در سری لومیا دیده نمی‌شود را برای شما جمع آوری کرده‌ایم. با ما باشید تا این تفاوت‌ها را بررسی کنیم.

1- اسپیکرهای استریو در جلو

به طور کلی خروجی صدای سری لومیا در سطح خوبی است، اما نه بهتر از سایر رقبایش! حتما تاکنون تعریف کیفیت صدا و بلندگوهای محصولات HTC را شنیده‌اید! به‌طور کلی این کمپانی در این زمینه هیچ‌گاه کم نگذاشته و کاربرانش را راضی نگه می‌دارد! نمی‌توان محصولی از این شرکت را برداشت و از صدای خارق‌العاده‌اش تعریف نکرد. این بار نیز M8 با صدایی رسا و البته با کیفیت به سراغ شما آمده است! فیلم دیدن و گوش دادن به موسیقی با این محصول واقعا لذت بخش است!

HTC-One-M8-Windows-Phone-(1)

 2- طراحی کاملا فلزی

نوکیا معمولا در تولید گوشی‌هایش مواد خاصی به کار نمی‌برد! اما در مدل‌های لومیا 925 و البته 930 با استفاده از یک قاب فلزی برای دور این مدل‌ها، کیفیت محصولش را بالاتر برده و لمس آن را لذت بخش تر کرده بود! اما HTC در این زمینه نیز برای خود استاد است. M8 وینفونی ما با طراحی و بدنه‌ای کاملا فلزی به جنگ محصولات نوکیا آمده است. در واقع می‌توان فعلا این محصول را بهترین محصول از لحاظ کیفیت ساخت در بین گوشی‌های ویندوز فونی و حتی سایر مدل‌ها دانست.

HTC-One-M8-Windows-Phone

3- پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 801

این محصول دارای یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار است! این چیپست چیزی نیست جز اسنپدراگون 801! این پردازنده امتحان خود را پس داده است و هیچ نیازی به تعریف از مشخصاتش احساس نمی‌شود! البته اگر HTC عجله نمی‌کرد و در نمایشگاه IFA این محصولش را با پردازنده 805 به بازار عرضه می‌کرد، دیگر می‌توانستیم این گوشی را غولی وینفونی بدانیم.

پردازنده‌ای 4 هسته‌ای با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و رابط گرافیکی Aderno 330! آیا کمبودی احساس می‌کنید؟ اما در مقابل بهترین گوشی سری لومیا از پردازنده اسنپدراگون 800 استفاده می‌کند که بسیار ضعیف‌تر از این غول HTC است.

Qualcomm-Snapdragon-801-SoC

4- فرستنده IR و نرم‌افزار TV

اینجا همه‌چیز هست! M8 ویندوزی با یک فرستنده مادون قرمز عرضه شده است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی هر چه تمام‌تر کنترل تلویزیون و سایر وسایل الکترونیکی‌تان را به دست بگیرید. در کنار این ویژگی جذاب باوجود برنامه از پیش نصب شده HTC Sense TV app می‌توانید با یک دکمه هر شبکه‌ای از تلویزیون را که خواستید تماشا کنید و هیچ‌چیز را از دست ندهید! جذاب است نه؟ نوکیا باید حتما فکری به حال بکند!

An-IR-blaster-and-the-HTC-Sense-TV-app

5- فلش دوگانه LED

شاید پیش خود بگویید آخرین محصول نوکیا یعنی لومیا 930 نیز با دو فلش LED قوی به بازار عرضه شده است! پس دیگر این یک مورد برتری محسوب نمی‌شود! اما چرا این فلش‌ها بهتر است؟

این فلش‌ها از دو رنگ تشکیل شده است و همین باعث می‌شود تا هنگام عملکرد فلاش کمبود نور سفید نیز جبران شده و عکس‌های بهتری ثبت شود!

htc_one_m8_0

6- نرم‌افزار دوربین HTC و افکت‌های تصویری آن

افکت تصویری Blur چیز جدیدی نیست! اکثر گوشی‌های موجود در بازار، از میان رده تا برترین‌ها، به شما اجازه می‌دهند تا با استفاده از امکانات نرم‌افزاری این افکت را بر روی تصاویر ثبت شده خویش اعمال کنید.  اما M8 ویندوز فونی، با استفاده از یک دوربین اضافه به شما اجازه می‌دهد بدون اینکه تصویر خود را ثبت کنید و یا نیاز به فعال کردن حالت خاصی بر روی عکس داشته باشید، این افکت و سایر مدل‌های دیگر را به‌راحتی بر روی تصاویرتان اعمال کنید.

HTC-One-M8-Camera-Tips-1

7- دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی

آیا دوست دارید عکس‌های سلفی بگیرید ولی گوشی وین فونتان دوربین خوبی ندارد؟ نگران نباشید این گوشی را می‌توان یک دستگاه سلفی تمام‌عیار دانست! در جلوی این گوشی یک دوربین 5 مگا پیکسلی با توانایی ثبت عکس‌های با کیفیت و قابلیت‌های ویژه وجود دارد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، پرچم‌دار نوکیا در این زمینه تنها یک دوربین 1.2  مگا پیکسلی دارد.

htc-one-m8-front-camera-bezel-official

8- قاب HTC Dot view case

یک قاب هوشمند و بسیار عالی برای گوشی HTC M8 که بیشترین سازگاری را با ویندوز فون دارد! این قاب به شما اجازه می‌دهد بدون اینکه کاور را بردارید اطلاعاتی همچون ساعت و وضعیت آب و هوا را مشاهده کنید.

dot-view-htc-5067-016

7 در مورد “8 ویژگی برتر نسخه ویندوزی M8 نسبت به سری لومیا”

  1. به خدا من لومیا 1520 ام رو به m8 که هیچ به m80 هم نمیدم . چه از نظر صفحه نمایش چه از نظر زیبایی مخصوصا رنگ زرد و چه از نظر دوربین و بقیه موارد

  2. جز طراحی بقیه موارد آن چنان آدم و راغب نمی کنه که m8 رو به جای سری لومیا انتخاب کنی.
    درکل سر لومیا رو بیشتر می پسندم و یه ویژگی برتر سری لومیا اینه که پشتیبانی و بروز رسانی بهتری نسبت به برند های دیگه داره.

  3. امکانات دوربین خدایی دیگه هرچی باشه به پا امکانات دوربینای نوکیا اونم سری لومیا نمیرسه فکر کنم شما اصلا کار نکردین باهاشون که این طوری میگین

  4. راجب پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 801 باید بگیم که واقعا خوبه اما این کار فقط قیمت رو بالا میبره چون ویندوزفون با سخت افزاری به مراتب پایین تر بخوبی کارشو انجام میده بدون هیچ هنگ یا مشگلی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH