مقایسه دوربین شیائومی 13 پرو، آیفون 14 پرو و گلکسی S23 اولترا + نمونه تصاویر

کارخانه‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند همیشه سعی کرده‌اند با عرضه بهترین دستگاه‌ با جدیدترین قابلیت و ویژگی‌ها، به تعداد علاقمندان خود بی‌افزایند. دوربین گوشی‌ها نیز همچنان توسعه یافته و پیشرفته‌تر می‌شوند.

برای همین، ما قصد داریم در این مطلب به مقایسه دوربین شیائومی 13 پرو، آیفون 14 پرو و سامسونگ گلکسی S23 اولترا بپردازیم. هر سه این مدل‌ها پرچمدار هستند؛ البته در مدل شیائومی 13 پرو دوربین جدید بزرگتر از یک اینچ تعبیه شده که امکان دارد بتواند در این بخش آیفون 14 پرو را شکست دهد.

در ابتدا بهتر است مشخصات دوربین این سه مدل را گفته و سپس به بررسی ویژگی‌ها و مقایسه آنها بپردازیم.

همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم، لنز شیائومی 13 پرو بزرگتر از دوربین دو مدل دیگر است، هرچه سنسور بزرگتر باشد، نور بیشتری گرفته و کیفیت تصاویر نیز در شب بهتر می‌شوند. حالا با این تفاسیر به سراغ بررسی مشخصات دوربین این سه مدل می‌رویم!

مشخصات دوربین شیائومی 13 پرو، آیفون 14 پرو و گلکسی S23 اولترا

نام مدل

شیائومی 13 پرو

اپل آیفون 14 پرو

سامسونگ گلکسی S23 اولترا

دوربین اصلی

لنز 50 مگاپیکسلی با زاویه دیافراگم f/1.9، یک اینچی
لنز 48 مگاپیکسلی با زاویه دیافراگم f/1.8
لنز 200 مگاپیکسلی با زاویه دیافراگم f/1.7

لنز اولترا واید

لنز 50 مگاپیکسل
لنز 12 مگاپیکسل
لنز 12 مگاپیکسل

لنز تله‌فوتو

لنز 50 مگاپیکسل و زوم 3.2 برابری 
لنز 12 مگاپیکسل و زوم 3 برابری 
لنز 10 مگاپیکسل و زوم 3 برابری 
لنز 10 مگاپیکسل و زوم 10 برابری 

دوربین سلفی

لنز 32 مگاپیکسل به علاوه ثبت ویدیو با کیفیت 1080P
لنز 12 مگاپیکسل با ویدیوی 4K
لنز 12 مگاپیکسل با ویدیوی 4K

عکسبرداری در روشنایی روز با دوربین اصلی

هر سه گوشی تصاویر خوبی را در روز ثبت می‌کنند ولی تصاویر ثبت شده توسط شیائومی 13 پرو کمی تیره‌تر بوده و واقعی نیست!

در عکس دوم، باز هم تفاوت زیادی بین سه مدل وجود ندارد. در شیائومی و سامسونگ رنگ‌های گرم‌ و در آیفون رنگ‌های سردتر بهتر نشان داده می‌شوند.

اگر با دقت به عکس سوم نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که مدل شیائومی 13 پرو بیش از حد به هایلایت‌ها پرداخته و نوردهی کنار پله‌ها زیاد است.

توجه به جزییات

در هر سه گوشی در حالت عکسبرداری پیش‌فرض، تصاویر 12 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند، در نتیجه، تفاوت زیادی به چشم نمی‌خورد. با این حال، نمونه تصاویر کراپ‌شده را می‌توانید مشاهده کنید.

تصویربرداری در نور کم و نایت مود

کمپانی چینی شیائومی اعلام کرده بود که سنسور 1 اینچی موجود در شیائومی 13 پرو، می‌تواند به بهبود کیفیت عکس‌های ثبت‌شده نور کم و در شب کمک کند. حالا نیز در تصاویر پایین می‌توان به جزییات خوب عکس‌های این گوشی دقت کرد، علاوه بر آن، تصویر نه خیلی روشن است و نه خیلی تیره و جزییات خوبی نیز دارد.

در عکس دوم، به مزیت سنسور بزرگ می‌رسیم! شیائومی جزییات برجسته در لامپ‌ها را بهتر نشان داده و به طور کلی نور کافی در شب برای عکسبرداری به لنزها برگردانده است.

با این حال، در این عکس، مشخص است که میزان تعادل در رنگ سفید به خوبی توسط آیفون رعایت شده این در حالی است که شیائومی و سامسونگ رنگ‌های گرمی را ارائه می‌دهند.

تصویربرداری با حالت اولتراواید

در این تصاویر، در گوشی شیائومی 13 پرو سبزه‌ها کمی تیره‌تر از حالت عادی نشان داده شده‌اند؛ در حالی که دو گوشی دیگر عملکرد بهتری در حفظ نوردهی دارند. با این حال، از نظر جزئیات، شیائومی 13 پرو در صدر قرار گرفته است.

تصویر بالا جزو بهترین تصویرها قرار دارد، چرا که آیفون میزان کنتراست، شیائومی میزان خنثی بودن تصویر و سامسونگ جزییات را پررنگ‌تر نشان می‌دهند.

با این حال، لنز اولترا واید شیائومی در نور کم توانایی بالایی نداشته و دوربین سامسونگ در این قسمت برتری دارد.

اگرچه در تصویر بعدی، شیائومی با رعایت میزان پویاسازی و رنگ‌ها، تصویر بهتری را ارائه می‌دهد، تصویر آیفون کمی تاریک است و سامسونگ نیز نتوانسته به خوبی تعادل رنگ‌ها را در رنگ سفید رعایت کند.

مقایسه زوم سه مدل شیائومی 13 پرو، آیفون 14 پرو و گلکسی S23 اولترا

در زوم سه برابر، سامسونگ و آیفون عملکرد خوبی دارند ولی شیائومی با زوم 3.2 برابری نمی‌تواند از آیفون پیشی بگیرد.

در شرایط نور کم نیز سامسونگ موفق شد شیائومی را شکست دهد.

در زوم 5 برابری، سامسونگ نسبت به دیگر مدل‌ها از کیفیت کمتری برخوردار است. زوم در شب نیز در مدل شیائومی 13 پرو بهتر عمل می‌کند و در کل جزئیات بیشتری دارد.

در زوم ده برابری نیز لنز پریسکوپ سامسونگ بسیار عالی عمل می‌کند. نکته مهم این است که این دستگاه حتی در شب هم از دوربین زوم ده برابری با زاویه دیافراگم f/4.9 استفاده می‌کند.

تصویربرداری در حالت پرتره

ثبت پرتره در روز با استفاده از شیائومی 13 پرو به راحتی انجام می‌شود ولی کنتراست زیادی به همراه دارد. با این وجود، کیفیت آن هم‌تراز با سامسونگ و آیفون است.

اما شیائومی موفق شد در نور کم پرتره خوبی را ثبت کند، اگرچه باز هم به سامسونگ گلکسی که به پادشاه پرتره‌ها معروف است، نمی‌رسد.

تصاویر سلفی هر سه مدل

معمولا شیائومی در پردازش تصاویر سلفی خود صورت را سفیدتر، صاف‌تر و کمی غیرواقعی نشان می‌دهد. البته این ممکن است برای خیلی از افراد قابلیت خوبی به حساب بیاید، ولی در اصل طبیعی نیست!

دوربین سلفی شیائومی در نور کم نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

نتیجه‌گیری

در برخی از تصاویر، شیائومی 13 پرو توانست از رقبای خود یعنی اپل و سامسونگ، پیشی بگیرد. مخصوصا لنز بزرگ این مدل در شب به خوبی عمل کرده و تفاوت فراوانی با دیگر سنسورها دارد.

مدل سامسونگ گلکسی S23 اولترا بهترین عملکرد را در زوم و حالت پرتره به نمایش می‌گذارد؛ این در حالی است که آیفون 14 پرو رنگ‌ها را در تصاویر به خوبی نشان می‌دهد و عکس‌های بسیار زیبایی را ثبت می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH