عیدانه آی‌تی‌رسان: معرفی بهترین بازی‌های چند نفره کنسول برای تعطیلات نوروز

تعطیلات عید نوروز آغاز شده و بالاخره زمان آن فرا رسیده که به برخی از سرگرمی‌هایی که هیچوقت فرصت انجام آنها را نداشتیم، بپردازیم.

آی‌تی‌رسان سعی می‌کند مانند هر سال در تعطیلات نوروزی، همراهان همیشگی خود را تنها نگذاشته و مطالب سرگرم‌کننده و مفیدی در حوزه فیلم و سریال‌، کتاب، بازی‌های موبایلی، بازی‌های کنسول و انیمیشن منتشر کند.

در چند روز گذشته مطالب عیدانه جدیدی منتشر کردیم که در حوزه بهترین بازی تک نفره کنسول، مینی سریال و کتاب و غیره بود؛ حالا قصد داریم در این مطلب چهارتا از بهترین بازی‌های چند نفره کنسول را معرفی کنیم.

این بازی‌ها که احتمالا آنها را بشناسید، در رویداد گیم اواردز 2022 اعلام شده و در لیست بهترین بازی‌های سال 2022 قرار گرفته‌اند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین بازی‌های کنسول 2022 آشنا شوید.

بهترین بازی‌های چند نفره سال 2022 برای کنسول

  • بازی FIFA 23
  • بازی Splatoon 3
  • بازی Overwatch 2
  • بازی Multiversus

بازی فیفا 23

بیش از 20 سال است که سازندگان سری بازی فوتبالی فیفا با کمپانی الکترونیک آرتز همکاری می‌کنند. مدتی پیش نیز این شرکت اعلام کرد که دیگر قصد ندارد قرارداد خود را با فدراسیون جهانی فوتبال تمدید کند؛ به هر حال، اکنون فیفا 23 منتشر شده که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

بروزرسانی‌هایی در نسخه جدید ظاهر شده که علاوه بر رفع بسیاری از باگ‌ها، سرعت بازیکنان را نیز افزایش می‌دهد. ریتم کلی بازی طوری پیش می‌رود که فیفا 23 شباهت زیادی به فوتبال واقعی پیدا خواهد کرد.

کاربران در هنگام بازی، با هیجان بالایی روبرو هستند. فیفا 23 از ویژگی بالانس بودن بهره برده و کیفیت کلی عملکرد گیمر، به مواردی همچون سرعت بازیکنان و مکانیک بسیار قدرتمند بستگی ندارد.

کاربران در فیفا 23 می‌توانند با روش‌های مختلفی به گل برسند؛ همچنین بازیکنان فیزیکی و سرزن نیز بسیار کاربردی خواهند بود. همچنان می‌توان با استفاده از پاس‌های کوتاه و و شوت‌های از راه دور گل زد. سیستم هایپرموشن 2 یکی دیگر از مواردی است که اکنون به فیفا 23 اضافه شده؛ این ویژگی روی بهبود ضربه‌ها تمرکز دارد و جزییات را روان‌تر نشان می‌دهد.

حالا بازیکنان می‌توانند با سه حالت متفاوت Explosive ،Controlled و Lenghty در زمین حضور داشته باشند و بدوند. البته می‌توان در بخش آلتیمیت تیم، نوع دویدن را برای برخی بازیکنان تغییر داد.

قابلیت هایلایت کریر موجب شده که گیمر تنها در مواقع حساس، هدایت تیم را برعهده بگیرد. تجربه بصری و صوتی مناسب و بهبود کیفیت انیمیشن‌ها از دیگر ویژگی‌هایی هستند که اکنون شاهد آن‌ها هستیم.

البته هنوز هم نقاط ضعفی همچون تاثیر پول واقعی در بخش آلتیمیت تیم بازی، ضعف‌های سیستم جدید کمیستری بخش آلتیمیت تیم، محدودیت‌های قابلیت کراس پلی و غیره به چشم می‌خورند.

بازی اسپلاتون 3

در مجموعه بازی اسپلاتون، کاربر با پرتاب گلوله‌های رنگی، انرژی کافی را دریافت می‌کند. این بازی به صورت چند نفره و تک نفره طراحی شده است. در نسخه جدید بازی، علاوه بر گیم‌ پلی فوق‌العاده هیجان انگیز و سریع، تفنگ‌های رنگ پاش و شخصیت‌های بازی نیز از امکانات جدیدی برخوردارند.

طراح در این نسخه از اسپلاتون 3، از همان گرافیک نسل قبل استفاده کرده ولی با موسیقی پس زمینه هیجان‌انگیز که با ریتم بازی تغییر می‌کند، گیمر حس می‌کند که دارد در دنیای واقعی گلوله رنگی پرتاپ می‌کند. پس هرگز اسپلاتون 3 را به صورت بی‌صدا بازی نکنید، چون خودتان را از نعمت بزرگی محروم کرده‌اید!

در بخش چند نفره، گیمر با مودهای مختلفی روبرو می‌شود و دو حالت جدید نیز به سایر موارد اضافه شده است. شاید در ابتدا بازی عجیب و غریبی بنظر بیاید، ولی در کل می‌تواند گیمر را ساعت‌ها به خود مشغول کرده و در دنیای بازی سرگرم کند. یکی از مشکلات بازی این است که احتمالا به اسپلاتون 3 اعتیاد پیدا خواهید کرد.

در جریان بازی نباید منتظر این باشید که خشونتی ببینید. چرا که گلوله‌های رنگی بیشتر جنبه فانتزی دارند. حتما اکنون به این فکر می‌کنید که اسپلاتون 3 بازی بچگانه‌ای است، باید اشاره کنم که اشتباه می‌کنید! طراح سعی کرده در این بازی از خلاقیت فراوانی بهره ببرد و تجربه بازی خوبی را برای گیمر فراهم کند.

بازی Overwatch 2

بازی Overwatch برای اولین بار در سال 2016 رونمایی شد و توجه علاقمندان زیادی را به خود جلب کرد. حالا نسخه جدید این بازی معرفی شده و باید گفت که گیم‌پلی آن نسبت به نسخه قبلی تغییر نکرده است. اکنون حالت‌های متفاوتی به بازی اضافه شده و گیمرهای تازه‌وارد نیز می‌توانند به خوبی با نحوه آزادسازی قهرمان‌ها و حالت‌های مختلف در بازی آشنا شوند.

بازی Overwatch 2 به سیستم بتل پس مجهز شده، یعنی بازیکن می‌تواند با انجام چالش‌های روزانه، هفتگی و غیره Xp بدست بیاورد. دو قهرمان جدید در بازی حضور دارند و تغییراتی نیز در بعضی از قهرمان‌های بازی نظیر Bastion به وجود آمده است.

کسب مهارت مهم‌ترین چیزی است که گیمر باید به آن توجه کند. لوت باکس‌ها دیگر در بازی وجود ندارند و با اعمال برخی از تغییرات در ویژگی‌های قهرمانان، با گیم پلی سرگرم‌کننده روبرو خواهید بود.

کاربر می‌تواند با استفاده از سیستم بتل پس، جوایز ارزنده کسب کند و از حالت‌های جذاب بخش آرکید لذت ببرد. تغییرات موجود در گیم‌ پلی خیلی به چشم نمی‌آیند و هنوز هم برخی از قهرمانان بازی بیش از اندازه قوی هستند.

بازی Multiversus

در رویداد گیم اواردز سال 2022، علاوه بر معرفی بهترین بازی تک نفره، بهترین بازی موبایلی و غیره، بهترین بازی‌های چند نفره کنسول نیز معرفی شدند. در این میان، بازی MultiVersus نیز به چشم می‌خورد.

در بخش کاراکترهای بازی نیز شخصیت‌هایی همچون آریا استارک، بتمن، Steven Universe، تام و جری، باگز بانی، Finn The Human، هارلی کوئین، Jake The Dog، شگی، Reindog، سوپرمن، Garnet و واندر وومن بروند حضور دارند. کاربران می‌توانند از فایتینگ، نبردهای 2 به 2، رقابت‌های 1 به 1 و جنگ‌های 4 بازیکن به‌صورت همزمان لذت ببرند.

اکنون می‌توانید صداگذاری‌ افراد معروف را در هنگام بازی بشنوید. برای مثال، در حال حاضر، میسی ویلیامز صداگذاری آریا استارک را برعهده گرفته است. گیمر می‌تواند با توجه به شخصیت موردنظر خود، روی قدرت‌های مختلف کار کرده، ظاهر کاراکترها را شخصی‌سازی کند و از اسکین‌های مختلف موجود در بازی بهره ببرد.

نیازی نیست که برای خریداری این بازی هزینه‌ای پرداخت کنید، چرا که می‌توانید آن را به صورت رایگان از سایت‌های مختلف دریافت کنید. انتظار داریم که در آینده به تعداد شخصیت‌ها و مپ‌های بازی افزوده شود. در بازی MultiVersus، شاهد کاراکترهای مختلفی هستید که همه دور هم جمع شده‌اند و دائم گسترش پیدا می‌کنند.

1 در مورد “عیدانه آی‌تی‌رسان: معرفی بهترین بازی‌های چند نفره کنسول برای تعطیلات نوروز”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH