سونی احتمالا در تدارک عرضه یک گوشی جدید از سری اکسپریا کامپکت است

اکنون همگی می‌دانیم که طی سال 2023، گوشی‌های کامپکت در بازار بسیار کمیاب هستند و در گذشته‌ای نه‌چندان دور، مدل‌های بیش‌تری از این دستگاه‌ها قابل دسترس بودند. به‌عنوان مثال شرکت سونی مجموعه‌ای از گوشی‌های موبایل با نام تجاری Compact را تولید می‌کرد. گوشی‌های این سری همان‌طور که نام آن‌ها نیز نشان می‌دهد؛ در اندازه‌های جمع‌وجورتری تولید شده و حمل آنها در جیب لباس نیز تا حدی آسان‌تر بود.

شرکت سونی حدودا 5 سال قبل و طی سال 2018 برای آخرین بار از یک گوشی سری کامپکت خود رونمایی کرد. این گجت، سونی اکسپریا XZ2 کامپکت نامگذاری شد. از آن زمان به بعد در خصوص تلاش‌های کمپانی ژاپنی برای عرضه دوباره گوشی‌های جمع‌وجور و به‌کارگیری نام اکسپریا کامپکت، هیچ خبری منتشر نشده است.

یک تحلیل‌گر معتبر حوزه نمایشگر با مراجعه به شبکه اجتماعی توییتر، جزئیات جدیدی را پیرامون گوشی هوشمند آینده سونی به اشتراک گذاشته و در این میان از برخی کلمات منتخب جالب بهره گرفته است. این تحلیل‌گر راس یانگ نام داشته و مدعی شده که گوشی کامپکت بعدی سونی یک مدل 6.05 اینچی به‌شمار خواهد رفت.

متاسفانه این تحلیل‌گر صریحا اعلام نکرده که عدد 6.05 توصیف‌کننده اندازه نمایشگر یا بدنه گوشی است. چنان‌چه وی در خصوص اندازه نمایشگر دستگاه صحبت کرده باشد؛ در این‌صورت نمایشگر 6.05 اینچی چندان جمع‌وجور به‌نظر نمی‌رسد. البته با توجه به روند اندازه گوشی‌های مدرن امروزی، به‌کارگیری چنین نمایشگری برای گوشی‌های کوچک‌تر هنوز هم می‌تواند قابل قبول باشد.

برای روشن شدن هرچه بیش‌تر موضوع بایستی خاطرنشان کرد که ایسوس ذن‌فون 9 یکی از برترین گوشی‌های کامپکت بازار به‌شمار رفته و مجهز به نمایشگر 5.9 اینچی است. از سوی دیگر آیفون 13 مینی اپل که تولید آن هم‌اکنون متوقف شده است؛ با نمایشگر 5.4 اینچی در دسترس خریداران قرار گرفت.

سونی اکسپریا 1 مارک 4

 

سامسونگ گلکسی S23 با نمایشگر 6.1 اینچی خود یکی دیگر از گوشی‌های جدیدی است که بر اساس استانداردهای امروزی از اندازه نسبتا کوچکی برخوردار است. با در نظر گرفتن این مثال‌ها، گوشی آینده اکسپریا کامپکت سونی به آسانی در طیف مدل‌های جمع‌وجور بازار طبقه‌بندی خواهد شد. اما اکنون پرسش اساسی این است که آیا عرضه گجت فوق به معنای احیاء دوباره سری کامپکت خواهد بود؟

یک گزینه محتمل‌تر این است که راس یانگ در خصوص گوشی اکسپریا 5 مارک 5 صحبت می‌کند؛ چرا که وی در ادامه خاطرنشان کرده که این مدل فرضی بخشی از خانواده اکسپریا 5 به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH