نقد و بررسی شیائومی 12T پرو توسط برترین منتقدان حوزه فناوری

در این مقاله نگاهی به نقد و بررسی 5 سایت معتبر حوزه فناوری در خصوص گوشی بالارده شیائومی 12T پرو خواهیم داشت.

شیائومی 12T پرو درست مانند نسل قبلی خود به عنوان یک قاتل پرچمدار جدی در بازار شناخته می‌شود. گوشی که طراحی و کیفیت ساخت بالایی دارد و با دست پر در بخش سخت‌افزار ظاهر می‌شود.

سال 2021 نیز مدل شیائومی 11T پرو همین وضعیت را داشت و مورد استقبال خریداران قرار گرفت. البته مدل شیائومی 12T نیز به عنوان یک میان‌رده دست کمی از مدل‌های قدرتمند بالارده ندارد ولی وضعیت برای شیائومی 12T پرو متفاوت است.

شیائومی این مدل را با قیمت 550 دلار روانه بازار کرده که نصف قیمت یک پرچمدار است اما ارزش افزوده زیادی برای خریدار به همراه دارد. اما بهتر است به جای تمجید از شیائومی 12T پرو بدانیم نظر کارشناسان این حوزه در خصوص چنین مدلی چیست؟

شیائومی 12T پرو سال گذشته به بازار آمده و میخواهیم در این مقاله، نظر 5 سایت معتبر حوزه فناوری و تلفن همراه در خصوص این مدل شیائومی را بدانیم. اما بهتر است در ابتدا نگاهی به مشخصات شیائومی 12T پرو داشته باشیم:

مشخصات شیائومی 12T پرو

ابعاد
 163.1 در 75.9 در 8.6 میلی‌متر
وزن
 205 گرم
نمایشگر
 6.6 اینچ امولد با رزولوشن 1220 در 2712 و نرخ‌تازه‌سازی 120 هرتز
پردازنده 
 اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
پردازنده گرافیکی
 Adreno 730
رم
 6 و 8 و 12 گیگابایت
حافظه داخلی
 128 و 256 گیگابایت
سیستم عامل
 رابط کاربری MIUI 13 بر پایه اندروید 12
دوربین اصلی
 200 مگاپیکسل واید + 8 مگاپیکسل اولتراواید + 2 مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی
 20 مگاپیکسل واید
باتری
 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژر 120 واتی

همانطور که می‌بینید، شیائومی 12T پرو روی کاغذ یک مدل جذاب است اما آیا در واقعیت این مدل همان کیفیت قابل انتظار را دارد؟ در ادامه نگاهی به نقد و بررسی 5 سایت معتبر حوزه فناوری در خصوص شیائومی 12T پرو خواهیم داشت تا بدانیم، کارشناسان در مورد این قاتل پرچمدار چه می‌گویند؟ با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

نقد و بررسی شیائومی 12T پرو سایت GSMArena

سایت جی‌اس‌ام آرنا به عنوان یک مرجع تخصصی گوشی تلفن همراه شناخته می‌شود و سابقه طولانی در بررسی گوشی‌های مختلف دارد، این سایت چندی پیش گوشی شیائومی 12T پرو را بررسی کرد که در ادامه خلاصه‌ای از این بررسی را می‌خوانیم.

در این نقد آمده: شیائومی 12T پرو طراحی بسیار کلاسیکی دارد که گاهی اوقات خسته کننده است. ظاهر کلی بسیار ملایم و جدی است. پنل پشتی گوشه‌های خمیده دارد که به راحتی در دست قرار می‌گیرد. صفحه نمایش قطعا یکی از برجسته‌ترین بخش‌های شیائومی 12T پرو است.

در این بررسی با تمجید از نمایشگر شیائومی 12T پرو نوشته شده که پنل صفحه نمایش از نظر رنگ نیز شگفت‌انگیز است. این نمایشگر 12 بیتی امکان نمایش بیش از 68 میلیارد رنگ را می‌دهد. علاوه بر این، از ویژگی‌های دالبی ویژن و +HDR10 هم پشتیبانی می‌کند.

شیائومی همچنین در بخش سخت افزار و بازدهی جایی برای شک باقی نگذاشته، جایی که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 قدرت نمایی می‌کند و شیائومی 12T پرو قادر است تمام برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را به خوبی اجرا کند.

باتری 5000 میلی‌آمپر شارژدهی بسیار خوبی دارد و به لطف فناوری 120 واتی هایپرشارژ که متاسفانه انحصاری شیائومی است، در عرض 30 دقیقه شارژ می‌شود.

نمی‌توان به عملکرد دوربین فوق‌العاده شیائومی 12T پرو اشاره نکرد که هم در شرایط نوری خوب و هم در شرایط کم نور به طرز ماهرانه‌ای عمل می‌کند.

جی‌اس‌ام آرنا در مقاله خود متذکر شده که در دنیایی که قیمت‌های پرچمداران مدام در حال افزایش است، خطوط تولیدی مانند سری T شیائومی یک مزیت عالی هستند. این مدل‌ها ثابت می‌کنند که مفهوم قاتل پرچم‌دار هنوز زنده است و به ویژه در حال حاضر ارزش خرید بیشتری پیدا کرده‌اند.

کارشناس جی‌اس‌ام آرنا در پایان مقاله خود اعلام می‌کند که ایراد گرفتن از شیائومی 12T پروکار دشواری است اما وجود استاندارد ایمنی خوب مانند ضد آب بودن، همچنین شارژ وایرلس، دوربین تله‌فوتو و شاید حافظه قابل افزایش از مواردی بودند که دوست داشتیم در این مدل ببینیم، ولی واقعیت آن است که هیچ گوشی تلفن همراهی کامل نیست، آن هم در این رنج قیمت!

نقاط قوت
نقاط ضعف
طراحی کلاسیک و با کیفیت

نمایشگر عالی با رفرش‌ریت 120 هرتز، دالبی‌ویژن، +HDR10 و عمق رنگ 12 بیتی

شارژر بسیار سریع

صدای استریو عالی، پشتیبانی از Dolby Atmos و تیونینگ Harman Kardon

اندروید 12 و قابلیت‌های بسیار MIUI13

تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 

عملکرد قابل قبول دوربین

شارژدهی باتری می‌توانست بهتر باشد
چند عقبگرد در برخی از ویژگی‌ها نسبت به مدل سال گذشته مانند: فریم پلاستیکی به جای فریم آلومینیومی، گوریلا گلس 5 به جای گوریلا گلس ویکتوس، فیلم‌برداری 8K و 24 فریم به جای 30 فریم

نقد و بررسی سایت Notebookcheck

سایت نوت‌بوک‌چک به بررسی‌های موشکافانه و سختگیرانه مشهور است، متخصصان این سایت به نوعی بلد هستند تا مو را از ماست بیرون بکشند. در بررسی این سایت از شیائومی 12T پرو با عنوان یک گوشی یا اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، دوربین 200 مگاپیکسلی و قیمتی جذاب یاد شده است.

در بررسی این سایت نوشته شده: شیائومی 12T پرو یک گوشی هوشمند بالارده و قدرتمند با مشخصات قوی و ضعف‌های جالب است. این مدل در مقایسه با شیائومی 12 پرو پیشرفت‌های قابل توجهی مانند سنسور 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ، اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و پشتیبانی از eSIM را داشته، همچنین سیستم خنک‌کنندگی بهتر کار می‌کند که بر روی بازدهی کلی سخت‌افزار تاثیر مثبت می‌گذارد.

با این وجود در این سایت به گیمرها پیشنهاد شده تا به جای شیائومی 12T پرو به دنبال ایسوس ROG فون 6 بروند، زیرا نتایج بهتری دریافت می‌کنند.

اما در نقطه مقابل این مدل ضد آب نیست و از شارژ وایرلس نیز پشتیبانی نمی‌کند. شیائومی 12T پرو همچنین با حاشیه دور نمایشگر زیاد، قاب پلاستیکی و شیشه گوریلا گلس 5، از نظر طراحی نسبت به رقبا امتیاز برتری ندارد.

برترین ویژگی‌های شیائومی 12T پرو شامل نمایشگر با کیفیت و دوربین 200 مگاپیکسلی می‌شود. البته توقع ما عملکرد بهتر دوربین در نور کم و وجود یک دوربین تله‌فوتو و عملکرد بهتر دوربین التراواید بود، امکاناتی که با کمی هزینه بیشتر در مدل پیکسل 7 پرو خواهید داشت.

نقاط قوت
نقاط ضعف
رابط کاربری

قدرت گیمینگ 

باتری

کنترل دما

طراحی و بدنه 

دوربین 

صدا 

نقد و بررسی شیائومی 12T پرو سایت Phonearena

نوبت آن رسیده تا نظر متخصصان سایت فون‌آرنا، یکی دیگر از مراجع اصلی نقد و بررسی گوشی‌های هوشمند را در مورد شیائومی 12T پرو بدانیم.

در بررسی این سایت از شیائومی 12T پرو به عنوان یک پرچمدارن مقرون به صرفه با دوربین جدید 200 مگاپیکسلی یاد شده است. در بخشی از این مقاله نوشته شده: شیائومی سخاوتمندانه شارژر 120 واتی را درون جعبه قرار داده، کالای لوکسی که در جعبه بسیاری از مدل‌های رقیب دیده نمی‌شود.

شیائومی 12T پرو رویکرد عجیبی در بخش دوربین دارد. از یک طرف، دوربین 200 مگاپیکسلی جدید و فوق‌العاده با کیفیتی برای آن در نظر گرفته شده، اما از طرف دیگر، دوربین التراواید غیرقابل توجیهی دارد و فاقد دوربین تله فوتو است. ست دوربین شیائومی 12T پرو در مجموع پایین‌تر از حد متوسط قرار می‌گیرد ولی اگر یک دوربین اصلی عالی می‌خواهید، این مدل کار شما را راه میندازد.

در بررسی سایت فون‌آرنا تصاویر جهت مقایسه دوربین شیائومی 12T پرو و گلکسی S22 اولترا آورده شده که به نقل از خود نویسنده، هرچند تصاویر مدل شیائومی به پرچمدار گران‌قیمت سامسونگ نمی‌رسد ولی باز هم عملکرد بسیار خوبی دارد.

در بخش باتری رضایت کلی از این مدل وجود دارد. در تست پخش ویدیوی YouTube سایت فون‌آرنا مدل شیائومی 12T پرو نزدیک به 9 ساعت دوام آورد و گلکسی S22  اولترا را شکست داد. در تست وبگردی نیز امتیاز 14 ساعت و 20 دقیقه ثبت شد که زمان مناسبی است. با این حال، این یک گوشی مانند آیفون 14 پرو مکس 2 روز کامل شارژدهی ندارد.

عملکرد شیائومی 12T پرو در سطح مدل‌های پرچمدار است و به خصوص برای بازی پیشنهاد می‌شود زیرا اگر به طور مداوم با گوشی بازی کنید، باز هم خنک می‌ماند. با این حال، نبود دوربین تله‌فوتو و دوربین التراواید باکیفیت، باعث شده تا این مدل را خیلی مناسب عکس‌برداری ندانیم با وجود اینکه عملکرد دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی بسیار خوب است.

نقطه ضعف دیگر MIUI است باگ‌های خاص خودش را دارد و با بستن برنامه‌ها در پس زمینه باعث می‌شود برخی از اعلان‌ها به شما نرسد. در کلام اخر اگر به دنبال خرید یک تلفن همراه قدرتمند و همه‌کاره هستید و بودجه محدودی دارید، این مدل به شما پیشنهاد می‌شود.

نقاط قوت
نقاط ضعف
بازدهی عالی با قیمت مقرون به صرفه

اجرای بازی‌ها بدون هیچ فشاری

شارژدهی مناسب

سرعت شارژ 120 واتی غیرقابل رقابت

عملکرد ضعیف دوربین التراواید، نبود دوربین تله‌فوتو

عملکرد بد MIUI

نبود شارژ وایرلس

نقد و بررسی شیائومی 12T پرو سایت Techradar

در سایت تک‌رایدار به طور خلاصه نوشته شده: شیائومی 12T پرو در اکثربخش‌ها نسبت به 11T پرو پیشرفت کوچکی داشته است. این گوشی دارای چند ویژگی کلیدی مانند تراشه قدرتمند و دوربین 200 مگاپیکسلی است که می‌تواند برای شما جذاب باشد و به نقطه برتری شیائومی 12T پرو نسبت به مدل سال قبل تبدیل شود.

در این مقاله نوشته شده که سری T شیائومی به طور کلی با تمرکز بر قدرت سخت‌افزاری و باتری ساخته می‌شود و برای کاهش قیمت برخی از ویژگی‌های دوربین ممکن است حذف گردد. این موارد اتفاق بدی نیستند! زیرا شما یک شارژر 120 واتی دارید که در 20 دقیقه گوشی‌تان را شارژ می‌کند، همچنین یک باتری بزرگ 5 هزار میلی‌آمپرساعتی که برای انجام تمام کارها در طول یک روز کافی است. نمایشگر 6.6 اینچی جذاب  با رنگ‌های شفاف و پرتحرک و دوربین جدید و تراشه قدرتمند بهبود یافته بخشی از ویژگی‌های مثبت شیائومی 12T پرو هستند.

در این بررسی شیائومی 12T پرو آمده: دوربین اصلی از یک سنسور 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در حالی که رزولوشن بالا در دوربین گوشی‌های هوشمند خیلی هم ضروری نیست، با این وجود تصاویر گرفته شده با این مدل باکیفیت هستند.

در این مدل از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده که در زمان عرضه این گوشی، قدرتمندترین چیپست بازار بود و وجود چنین پردازنده‌ای خبری خوش برای گیمرها محسوب می‌شود. چند پیشرفت دیگر شامل دوربین سلفی با وضوح بالاتر و استفاده از پلاستیک در بدنه است که باعث دوام بیشتر گوشی می شود (اگرچه مسلما احساس چیپ دارد). همچنین بهبودهایی در MIUI، رابط کاربری نامحبوب شیائومی وجود دارد که آن را دلپذیرتر می‌کند.

در این بررسی از تغییر حسگر فیزیکی اثر انگشت که در فریم کناری قرار داشت به حسگر زیر نمایشگر انتقاد شده زیرا حسگر فیزیکی در مدل قبلی دقت و سرعت بیشتری داشت. مورد دیگر آن است که دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی مدل قبلی به دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تنزل پیدا کرده که از کارایی آن کم شده و صرفا برای سرگرمی مناسب است. به طور کلی این گوشی برای عکاسان طراحی نشده و قابلیت‌های محدودی در این زمینه دارد.

شیائومی 12T پرو یک مدل خارق‌العاده با طراحی و امکانات بی‌نظیر نیست، اما همچنان امکانات بسیار خوبی دارد و برای گیمرها پیشنهاد می‌شود.

نقاط قوت
نقاط ضعف
فست شارژ فوق‌سریع

دوربین 200 مگاپیکسلی قابل قبول

تراشه قدرتمند

قیمت اولیه بالا

تنزل برخی از ویژگی‌ها نسبت به نسل قبل

چندمورد غیرقابل چشم‌پوشی در طراحی

نقد و بررسی شیائومی 12 تی پرو سایت Hardwarezone

در این سایت با یک نقد و بررسی شسته‌رفته از شیائومی 12T پرو طرف هستیم. متخصصین این سایت باور دارند که 12T پرو از برخی جهات می‌تواند با پرچمداران رقابت کند، دلیل اصلی آن هم تاکید شیائومی بر ارزش خرید بالا سری T است.

نمایشگر 1080p، رفرش‌ریت 120 هرتز، تراشه برتر اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، شارژ سریع 120 واتی و حافظه 256 گیگابایتی در نسخه پایه با قیمت این محصول، یعنی شیائومی 12T پرو ارزش خرید بالایی دارد. البته جایگزین‌ها بسیاری وجود دارد اما رقابت شیائومی سر قیمت باعث شده تا شما با خرید این محصول پول کمتری نسبت به رقبا پرداخت کنید.

یکی از مهم‌ترین ضعف‌های این مدل نسبت به رقبای بالارده دیگر، عدم پشتیبانی از شارژ وایرلس است.

در این بررسی شیائومی 12T پرو آمده: دوربین 200 مگاپیکسلی به خوبی وظیفه خودش را انجام می‌دهد، این درحالیست که در سری پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو می‌توانید دوربین بهتری داشته باشید اما شیائومی با ترکیب فعلی خود انعطاف لازم برای عکاسی در موقعیت‌های مختلف را دارد. این شرکت همچنین از تکنیک‌های پیکسل‌بندی خود به خوبی استفاده کرد تا به شما کمک کند از حسگر دوربین خود بهره بیشتری ببرید.

نقاط ضعفی که در این مدل دیده می‌شود معمولا از آن دست ویژگی‌های خاص و لاکچری هستند که در مدل‌های بالارده و پرچمدار دیده می‌شود.

رابط کاربری اگرچه بهبود یافته اما هنوز در برخی زمینه‌ها ضعف‌های بزرگی دارد. نمایشگر نیز می‌توانست از کالیبراسیون و تنظیم دقیق‌تر برای رنگ‌بندی استفاده کند. این مدل ضد آب نیست و تنها در برابر گردو غبار و پاشش آب مقاوم است.

در مجموع، شیائومی12T  پرو آنچه را برایش طراحی شده بود به خوبی ارائه می‌دهد. اگر به دنبال مدلی با صفحه نمایش روان، زمان شارژ کم و یک پردازنده قدرتمند هستید، این مدل انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. البته مدل‌های پر زرق و برق‌تر نیز وجود دارد ولی شیائومی 12T پرو برای کاری ساخته شده و آن کار را به خوبی انجام می‌دهد.

نقاط قوت
نقاط ضعف
نمایشگر خوب

تراشه پرچمدار

سرعت شارژ فوق‌العاده

شارژدهی خوب

مقرون به صرفه بودن

طراحی متوسط

نبود شارژ وایرلس

نبود ویژگی ضدآب

جمع‌بندی و مقایسه کلی

در آخر بهتر است یک جمع‌بندی کلی از نقد و بررسی‌های این 5 سایت که باهم مرور کردیم، داشته باشیم. برای این جمع‌بندی و درک بهتر نقاط اشتراک و اختلاف نظرهای این منتقدان، چه چیزی بهتر از آن‌که ویژگی‌هایی که چندبار در نقاط قوت هر سایت تکرار شده‌اند را در جدول زیر ببینیم؟

نقاط قوت مشترک بین منتقدان
دفعات تکرار
نقاط ضعف مشترک بین منتقدان
دفعات تکرار
شارژ فوق سریع
4
طراحی
4
بازدهی بالا
4
تنزل ویژگی‌ها نسبت به نسل قبل
3
تراشه قدرتمند 
3
دوربین 
3
شارژدهی خوب
3
نبود شارژ وایرلس
2
نمایشگر
2
شارژدهی 1
دوربین
2
قیمت بالا 1
رابط کاربری
2
صدا 1
قیمت مقرون به صرفه
2
طراحی
1
صدا
1

 

نظر شما چیست؟ کدام بررسی را بهتر و منطقی‌تر می‌دانید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات زیر این پست، با مخاطبان و تیم آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

1 در مورد “نقد و بررسی شیائومی 12T پرو توسط برترین منتقدان حوزه فناوری”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH