تیک‌تاک ویجت جستجوگر خود برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS را منتشر کرد

آن‌ دسته از کاربران آیفون که از اپلیکیشن تیک‌تاک استفاده می‌کنند؛ اکنون به ویجت جستجو تیک‌تاک دسترسی دارند. این موضوع بخشی از تلاش تیک‌تاک برای دیده شدن به‌عنوان یک موتور جستجوگر به‌جای یک سایت رسانه اجتماعی است.

بر اساس اعلام وبسایت Mashable در اوایل سال 2023 تبلیغی در بریتانیا منتشر شد که اعلام کرد “با تیک‌تاک به جستجو آن بپردازید”. Prabhakar Raghavan؛ معاون ارشد گوگل که سرپرست واحد دانش و اطلاعات این شرکت است؛ در سال گذشته اعلام کرد که سایت‌های رسانه اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک به‌عنوان ابزاری برای جستجوهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آقای Raghavan در ادامه خاطرنشان کرد: “ما بارها و بارها یاد می‌گیریم که کاربران جدید اینترنت، انتظارات و طرز فکری که ما به آن عادت کرده‌ایم را ندارند. این کاربران تمایلی به تایپ کلمات کلیدی نداشته و بیش‌تر به‌دنبال کشف محتوا با روش‌هایی جدید و همه‌جانبه‌تر هستند. بر اساس مطالعات ما تقریبا 40 درصد از جوانان هنگامی که به‌دنبال یافتن مکانی برای صرف نهار هستند؛ به گوگل مپس یا جستجوگر گوگل مراجعه نکرده و در عوض از تیک‌تاک یا اینستاگرام استفاده می‌کنند.”

آژانس رگولاتوری Ofcom که بر صنایع پخش، مخابرات و پست در بریتانیا نظارت دارد؛ نیز اعلام کرده که تیک‌تاک سریع‌ترین منبع در حال رشد برای دستیابی به اخبار در میان بزرگسالان بریتانیایی به‌شمار می‌رود.

با توجه به شکایت اخیر یکی از مدیران سابق شرکت ByteDance که حزب کمونیست چین را به استفاده از تیک‌تاک به‌عنوان یک رسانه تبلیغاتی متهم کرده است؛ نظرسنجی آژانس Ofcom احتمالا برای قانون‌گذاران بریتانیایی نگران‌کننده خواهد بود. تیک‌تاک تحت مالکیت شرکت ByteDance قرار دارد.

تیک‌تاک در تبلیغات خود در بریتانیا از این پلتفرم به‌عنوان یک ابزار جستجو یاد می‌کند

 

ویجت جستجو تیک‌تاک برای کاربران اندرویدی نیز قابل دسترس بوده و هر 2 پلتفرم دارای چند ویجت تیک‌تاک هستند. کاربران iOS به منظور اضافه نمودن ویجت جستجو تیک‌تاک بایستی انگشت خود را روی فضای خالی هوم اسکرین برای مدتی طولانی فشار داده تا آیکون‌ها به‌صورت لرزان نمایش داده شوند. سپس روی دکمه “+” در قسمت بالایی سمت چپ نمایشگر ضربه زده و در فیلد جستجو ویجت‌ها در قسمت بالایی صفحه عبارت TikTok را تایپ نمایند. نهایتا کاربران بایستی روی نتیجه جستجو، ضربه بزنند. اکنون با کشیدن انگشت امکان پیمایش میان ویجت‌های مختلف تیک‌تاک و انتخاب ویجت “Search” فراهم شده است. حال بایستی روی دکمه آبی‌رنگ “Add Widget” در قسمت پایینی نمایشگر ضربه زده و پس از قرارگیری ویجت در جای مناسب، دکمه “Done” در گوشه بالایی سمت راست نمایشگر را لمس کرد.

کاربران دستگاه‌های اندرویدی نیز بایستی انگشت خود را بر روی فضای خالی هوم اسکرین برای مدت طولانی فشار دهند. سپس یک پنجره پاپ‌آپ با 3 گزینه Wallpaper & style، Widgets و Home settings نمایش داده خواهد شد. اکنون کاربران بایستی روی گزینه Widgets ضربه زده و درون فیلد جستجو در قسمت بالایی نمایشگر عبارت TikTok را تایپ نمایند. در ادامه بایستی روی قسمت نتایج ضربه زده و پس از پیمایش در میان کلیه ویجت‌های تیک‌تاک، گزینه مورد نظر را برای مدت زمان طولانی فشار داده و در قسمت مورد نظر از هوم اسکرین رها کرد.

ویجت جستجو تیک‌تاک در سیستم‌عامل iOS قابل دسترس است

 

بایستی به خاطر داشت که برای دسترسی به ویجت‌ها بایستی اپلیکیشن تیک‌تاک را روی گوشی نصب کرد.

تاکنون برای ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در سراسر ایالات‌متحده، لوایح مختلفی تصویب شده است. با این‌حال ممنوعیت تیک‌تاک در ایالت مونتانا منوط به امضای فرماندار این ایالت است. این قانون، انتشار اپلیکیشن تیک‌تاک در کلیه اپ استورهای بومی ایالات‌متحده را ممنوع اعلام می‌کند. قانون جدید پس از امضاء از ژانویه سال آینده اجرایی خواهد شد.

بر اساس اتهامات مطرح شده علیه ByteDance، این شرکت داده‌های شخصی کاربران آمریکایی تیک‌تاک را گردآوری نموده و در تابستان گذشته نیز این نگرانی وجود داشت که صفحه‌کلید درون برنامه‌ای نسخه iOS تیک‌تاک در حال جمع‌آوری کلیدهایی بوده که امکان دستیابی به داده‌های شخصی کاربران را فراهم می‌کند.

تیک‌تاک ویدیوهای کوتاه با فرمت عمودی را ارائه نموده و با بیش از 2 میلیارد نصب در سراسر جهان به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دنیا تبدیل شده است.

ویجت جستجو تیک‌تاک در سیستم‌عامل اندروید قابل دسترس است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH