طرح احتمالی دولت برای سهمیه‌بندی و قیمت‌گذاری جدید بنزین مشخص شد

شایعات جدید در مورد طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین و قیمت جدید سوخت در کشور مطرح شده که هنوز توسط مدیران ارشد دولتی تایید نشده و حتی مکررا اعلام گردیده که دولت و مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال 1402 ندارند، اما همانطور که می‌دانید قوانین بسیاری پس از تکذیب مسئولین اجرایی شده و به حقیقت پیوستند بنابراین بد نیست نگاهی به شایعات جدید در خصوص سهمیه‌بندی بنزین و قیمت جدید سوخت در کشور داشته باشیم.

روز گذشته احمد مجرد مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، در سخنان خود ضمن اعلام استقبال مردم منطقه ارومیه از استفاده مجدد از کارت‌های سوخت، طرح سهمیه‌بندی جدید بنزین در کشور را فاش کرد.

در این طرح قرار است کارت‌های سوخت در ابتدای هر ماه 210 لیتر شارژ شوند، از این مقدار 60 لیتر سهمیه قبلی بنزین دولتی با نرخ لیتری 1500 تومان خواهد بود، همچنین 150 لیتر دیگر بنزین آزاد با نرخ لیتری 3000 تومان محاسبه می‌شود.

سهمیه 60 لیتر دولتی در صورت عدم استفاده تا 9 ماه ذخیره شده و قابل استفاده است اما سهمیه آزاد هر ماه صفر شده و برای ماه جدید مجددا شارژ می‌شود.

به این ترتیب بنزین آزاد نیز سهمیه‌بندی شده و هر شخص می‌تواند هر ماه 150 لیتر بنزین آزاد استفاده کند.

البته باید تکرار کرد که سهمیه‌بندی جدید تاکنون تایید نشده و با توجه به مصاحبه‌های مکرر مسئولین در خصوص بالا بودن نرخ قاچاق سوخت در کشور و ارزانی بنزین در ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان، بر کسی پوشیده نیست که دولت از طرح کاهش سهمیه بنزین یا افزایش نرخ آن استقبال می‌کند ولی به دلیل شرایط فعلی جامعه و بالا بودن نرخ تورم، طبق گفته دولت مردان، فعلا برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین وجود ندارد.

2 در مورد “طرح احتمالی دولت برای سهمیه‌بندی و قیمت‌گذاری جدید بنزین مشخص شد”

  1. حسین مهدی خانلو

    سلام و درود
    الهی روزی برسه مسئولین با ملت شفاف و صریح و صحیح صحبت کنن و اینهمه دروغ و ریا و کلک بکار نبرن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH