شاهکاری به‌ نام بایوشاک به iOS راه یافت

bioshock

شاید باور اینکه یک عنوان ویژه و استثنایی در دنیای بازی‌های کامپیوتری را بتوان بر روی دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل iOS بازی نمود نیز برای ما دشوار باشد ولی شاهکاری به‌ نام بایوشاک به iOS راه یافت تا بتواند ذهنیت ما را نسبت به محصولات همراه اپل تغییر بدهد.

این بازی که در نوع خود یکی از بهترین بازی‌های تاریخ محسوب می‌شود، در سال 2007 میلادی به بازار عرضه شد و در آن زمان شرکت سازنده این بازی یعنی استودیوی 2k Games توانست با انتخاب پلتفرم‌های متعدد میزبان برای این عنوان، آن را در میان کاربران بیشترین تعداد دستگاه در جهان محبوب نماید. این بازی در زمان عرضه خود برای کنسول‌های اصلی آن دوران یعنی اکس باکس 360 و پلی‌استیشن 3 عرضه شد و علاوه بر آن دستگاه‌های مجهز به OSX و ویندوز و مک نیز این بازی را در اختیار داشتند.

در کنار این، بازی بایوشاک یکی از برترین بازی‌های دوره خود بود و این برتری تنها به گیم پلی منحصربه‌فرد این عنوان مربوط نبود بلکه داستان بسیار گیرا و زیبا، گرافیک بسیار جذاب و چندین و چند عنصر دیگر دست‌به‌‌دست هم دادند تا این بازی بتواند با موفقیت چشمگیری روبرو شود که نتیجه آن عرضه دو عنوان دیگر بایوشاک 2 و بایوشاک Infinte بود که هر دو در بازار فروش موفق بودند.

استودیوی 2K Games، این اکشن اول‌شخص را برای آیپد و آیفون نیز منتشر نموده است تا دارندگان دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل همراه اپل به یک عنوان بسیار منحصربه‌فرد دسترسی پیدا کنند. البته طبیعی است که آن ساختار ویژه و سنگین گرافیکی را نتوان بر روی سخت‌افزار دستگاه‌هایی مانند آیپد و آیفون پیاده‌سازی نمود و به همین دلیل نیز سازندگان این بازی برای عرضه آن بر روی سیستم‌عامل iOS، ساختار گرافیکی بازی را دستخوش تغییر نموده و کیفیت بصری آن را تا حدی کاهش دادند تا بازی بتواند به روانی روی این ابزارهای همراه اپل به اجرا دربیاید.

استودیوی 2k Games در بیانیه خود درباره این موضوع این‌گونه نوشت: «عرضه یک بازی با کیفیت AAA برای ‌یک پلتفرم همراه می‌تواند برای نخستین بار تجربه شود. بایوشاک گیمرهای خود را به یک ماجراجویی در شهر زیر آب رپچر خواهد فرستاد تا بتوانند در جنگ‌های ویژه این مدینه فاضله سقوط کرده شرکت کنند و از آن لذت ببرند.»

این عنوان قرار است در بازار نرم‌افزاری اپل و با قیمت 15 دلار به فروش برود تا دارندگان دستگاه‌های اپل بتوانند صاحب برترین بازی موبایل تاریخ شوند. البته همه مدل‌های همراه اپل قابلیت اجرای این عنوان را ندارند و تنها دستگاه‌های آیفون 5s، آیفون 5c و آیفون 5 رد رده آیفون و در رده آیپد نیز دستگاه‌های آیپد ایر، آیپد مینی 2 و آیپد 4 خواهند توانست این عنوان 1.65 گیگابایتی را به اجرا درآورند.

 

1 در مورد “شاهکاری به‌ نام بایوشاک به iOS راه یافت”

  1. امید وارم از این به بعد بازی های aaa بیشتری بیشتری برای آی او اس پورت بشن چون واقعا با بازی هایی الان داره برای دستگاه های آیپد منتشر میشه فقط قدرت پردازشی این دستگاه ها به هدر میره در صورتی که گنجایش این دستگاه ها بیشتر از اینهاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH