با وجود اختلاف نظر‌های پیش آمده، هیئت دولت تصمیم بر ادامه فرآیند اینترنت پرسرعت دارد!

رییس جمهور ایران، حسن روحانی امروز در نشستی خبری که با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار کرد، در آن به مسایل مهم روز و همچنین اینترنت پرسرعت اشاره‌ای نمود. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا با برنامه دولت یازدهم برای اینترنت پرسرعت آشنا شویم.

president

چندی پیش مجوز رسمی نسل سوم و بالاتر اینترنت توسط وزیر ارتباطات به اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول داده شد که کاربران نیز با استفاده از این شبکه‌ها از سرعت و پهنای باند خوبی بهره‌مند شدند. با اعطای رسمی این مجوز یکی از مراجع تقلید کشور آثار زیان‌بار استفاده از اینترنت پرسرعت نسل سوم و بالاتر را بیش از نتایج مفید آن دانست و استفاده از آن را برخلاف موازین شرعی اسلام بیان کرد. بعد از این ماجرا برخی گمانه زنی‌هایی نیز مبنی بر استیضاح وزیر ارتباطات به دلیل اعطای مجوز نسل سوم به اپراتور‌ها شنیده می‌شد که نشست خبری امروز رییس جمهور تا حدودی سوالات کاربران را پاسخ داد.

در این مراسم خبرنگار ایسنا با تاکید بر اهمیت علم و دانش اندوزی از دیدگاه رهبر و هیئت دولت، سوالی در خصوص نیاز دانشجویان و محققان به اینترنت پر سرعت بیان کرد و دلیل مخالفت با اینترنت پر سرعت را جویا شد. روحانی در پاسخ به این سوال ابتدا به پیشرفت جایگاه علمی کشور از مقام هفدهم به مقام پانزدهم اشاره کرد و یکی از راه‌های پیشرفت علمی کشور را اینترنت پرسرعت دانست، وی در ادامه سخنان خود گفت که تصمیم دولت بر افزایش پهنای باند است.
همچنین طبق گفته روحانی، یکی از تصمیمات دولت ایجاد شبکه ملی اطلاعات است که قدم‌های نخست آن برداشته شده و در صورت ارایه کامل این شبکه، سرعتی بسیار بیشتر از اینترنت فعلی خواهد داشت.

اگر بخواهی بخشی را دانلود کنی و ساعت‌ها بنشینی، گاهی وقت‌ها آدم خوابش می‌برد.

معاون اول رییس جمهور نیز امروز تسهیل دسترسی به اینترنت و افزایش پهنای باند را الزام توسعه کشور دانسته بود.

با وجود این تفاسیر شما تا چه میزان از وضعیت اینترنت کشور راضی هستید و روند پیشرفت آن را چگونه می‌بینید؟ آیا از نسل سوم و چهارم همراه اول و ایرانسل استفاده می‌کنید؟ رضایت شما از اینترنت این دو اپراتور بیشتر است یا رایتل؟

به هر حال قدم‌های جدی و موثری در زمینه اینترنت کشور برداشته شده است و اپراتور‌ها نیز سعی دارن هرچه سریعتر پوشش نسل سوم و چهارم را در سراسر کشور ایجاد کنند. امیدواریم که به‌زودی شاهد بهبود و پیشرفت چشمگیری در زمینه اینترنت کشور باشیم.

8 در مورد “با وجود اختلاف نظر‌های پیش آمده، هیئت دولت تصمیم بر ادامه فرآیند اینترنت پرسرعت دارد!”

  1. ایوب حیدرزهی

    سلام مسولین دولت دوازدهم این سلام را به نمایندگی از کل مردم بخش جلگه چاهاشم از شهرستان دلگان گلمورتی ابراز میدارم که از اوایل انقلاب تا حلا تمام روستاهای این بخش که ۲۴ روستا با اماری بیش از ۱۰۰ خانوار به بالا هستند که اینترنت امروزه یکی دغدغه های اصلی زندگی شان می باشد و این مطالبه بحق این مردمی هست که همیشه در انتخابات های رسمی در صحنه هستند و این ارزو را باید این دولت بر اورده نمایید چرا که ما در دو دولت اقای دکتر احمدی نژاد اینقدر مکاتبه کردیم این خواسته اجرایی نشد حلا ۱۶سال تمام است مردم این خطه بخصوص جوانان تحصیلکرده چشم انتظارند لطفآ ما را دریابید

  2. همین چیزاست که آدم یه موقع آرزو میکنه که ای کااااششش تو دانمارک به دنیا میومد!!!!!!!
    (سرعت اینترنت دانمارک 43 ترابایت بر ثانیه)!؟

  3. فقط میتونم بگم متاسفم….کوتاه ترین جوک جهان همین اینترنت پرسرعت ایرانه! اینا به 256 میگن پرسرعت!!! خدایا خودت رحم کن

  4. آخه اقا اینا میدونن اینترنت چیه.بخدا حاظرم قسم بخورم این مراجع یک بار هم تا حالا پای اینترنت نبودن وگرنه دق مرگ میشدن
    آی تی تایید کن آقا،بخدا واقعیته

  5. یک پیشنهاد دیگه !
    مجلس و آیت الله ها لطفا کلا اینترنت رو قطع کنید
    و ابزار فساد رو از مردم ایران بگیرید!

  6. آیت الله مکارم شیرازی خیلی دوست داشتم رو در رو ازتون چنتا سوال میپرسیدم
    بخاطر شما جوونیمون داره از دست میره,اون از وضع ماشین اون از وضع تفریح اون از وضع کار اینم از وضع اینترنت!!
    یعنی شما فک میکنین منه جوون ایرونی انقدر بی ارزش و پست هستم ک حتی حق استفاده از اینترنت 128 کیلوبایتی رو هم ندارم؟؟؟؟؟ یعنی شما مارو چی فرض کردین؟؟؟این اینترنتی ک دارن میارن پرسرعت نیست والا نیس باالله نیس,اینترنت پرسرعت اون اینترنت 10-15 مگابیتی هست ک جوونایی مثل ما چن قدم اون طرفتر استفاده میکنن!
    یعنی اینترنت نباشه فساد نیس؟؟؟واقعا این فکرو میکنین؟؟
    شما مرجع عالی قدر خود بنده هستین ولی…
    **********
    آی تی رسان اگه نظرمو حذف کنی توهم ی چاقو زدی ب قلب جوونامون

  7. ازوضعیت اینترنت که خنده داره اگه بگم راضی هستم.ازاین3 تااپراتورهم بخاری بلندنمیشه.من دارم ماهی50 تومان به مخابرات میدم ویه اینترنتی گرفتم که سرعت دانلودش350kb ودرهفته 3روزش رومشکل داره.حالامجلسی هامیخواندوزیرروبه خاطربالابودن سرعت اینترنت استیضاح کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH