قابلیت ری‌اکشن با ایموجی‌های متحرک به اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل اضافه می‌شود

گوگل با افزودن قابلیت ری‌اکشن مبتنی بر ایموجی‌های متحرک، اپلیکیشن پیام‌رسان خود را بیش از پیش تقویت می‌کند. این ویژگی موجب شکل‌گیری حس شادابی و پویایی در گفتگوها می‌شود. ویژگی مورد اشاره نخستین بار توسط تیم AssembleDebug در نسخه بتا اپلیکیشن Google Messages شناسایی شد.

واکنش به پیام‌ها با استفاده از ایموجی‌‌های متحرک کار آسانی خواهد بود. بدین منظور کافیست انگشت خود را برای مدت زمان طولانی بر روی پیام فشار داده و سپس ایموجی مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس ایموجی انتخاب شده همراه با یک انیمیشن لذت‌بخش در قسمت بالایی پیام ظاهر می‌شود. بدین‌ترتیب یک عنصر مفرح جهت تعامل مطلوب‌تر به پیام اضافه می‌شود.

به گفته تیم AssembleDebug، این واکنش‌ها با ایموجیهای متحرک معمول که احتمالا در برنامه پیام‌رسان گوگل قابل دسترس هستند؛ تفاوت دارند. در واقع این ویژگی چیزی شبیه به واکنش‌های پیام در تلگرام است. بنابراین افزونه جدید پیام‌رسان گوگل، ابزاری فراتر از یک راهکار ارتباطی ساده محسوب می‌شود.

این پدیده نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم گوگل برای بهبود تجربه پیام‌رسانی و ترویج استفاده از خدمات ارتباطی غنی (RCS) است. RCS طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به رسید خواندن، نشانگرهای تایپ و چت گروهی با بیش از 10 نفر اشاره کرد. این موضوع، RCS را به یک راهکار پیام‌رسانی جامع‌تر نسبت به پیام کوتاه سنتی (SMS) تبدیل می‌کند.

تصمیم اخیر اپل برای پشتیبانی از RCS یک پیشرفت قابل توجه در چشم‌انداز پیام‌رسانی محسوب می‌شود. پیام‌رسان گوگل با پشتیبانی از RCS به‌زودی قادر به ارسال این پیام‌ها به آیفون خواهد بود. این موضوع، موقعیت پیام‌رسان گوگل به‌عنوان گزینه منتخب کاربران را بیش از پیش تقویت می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH