اپل توسعه مودم 5G اختصاصی خود را به‌طور کامل متوقف کرد!

شرکت اپل برای توسعه مودم 5G بومی خود مسیری طولانی و دشوار را پشت سر گذاشته است و به‌نظر می‌رسد که این تلاش‌های طاقت‌فرسا در مسیری مطلوب به پیش نرفته است.

بر اساس پست جدیدی که توسط یک پلتفرم کره‌ای با نام Naver منتشر شده است؛ منابع زنجیره تامین نزدیک به اپل ادعا کرده‌اند که غول کوپرتینویی سرگرم بازسازی سرمایه‌گذاری در واحد توسعه مودم خود است؛ چرا که این شرکت قصد دارد تا زمینه لغو کامل پروژه مذکور را فراهم نماید.

از سوی دیگر برخی منابع ژاپنی در زنجیره تامین نیز ادعاهای مشابهی را مطرح کردند. این اطلاعات توسط یک افشاگر مشهور با شناسه Tech_Reve@ نیز مورد تائید قرار گرفته است. فرد مورد اشاره در زمینه افشای اخبار مربوط به اپل از سابقه قابل اعتمادی برخوردار است.

شرکت اپل در ماه سپتامبر امسال قرارداد تامین مودم‌های 5G مورد نیاز خود با کوالکام را تا سال 2026 تمدید کرد. تا این لحظه تمامی دستگاه‌های اپلی عرضه شده به بازار از مودم‌های ساخت کوالکام استفاده کرده‌اند. پیش از این انتظار می‌رفت که اپل روند استفاده از تراشه مودم 5G بومی خود را تا سال 2026 آغاز کند؛ اما اکنون توسعه این محصول امری بعید به‌نظر می‌رسد.

بعلاوه اپل در زمینه پتنت‌های مودم تحت مالکیت شرکت کوالکام با مشکلات قانونی مواجه شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این پتنت‌ها در سال 2030 منقضی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH