هواوی در تدارک عرضه جهانی سیستم‌عامل HarmonyOS خود است

شو ژیجن (Xu Zhijun)؛ رئیس فعلی شرکت هواوی در جریان برگزاری نشست تحلیل‌گران سال 2024 از برنامه‌های کمپانی برای گسترش فعالیت‌های خود در عرصه جهانی پس از رسیدگی به امور داخلی خبر داد.

هواوی معتقد است که با وجود تحریم‌های ایالات‌متحده می‌تواند HarmonyOS را به سومین گزینه پیش روی جهان برای سیستم‌عامل موبایل تبدیل نماید. بدین منظور برند چینی با توسعه‌دهندگان برنامه به شکلی نزدیک همکاری نموده و تمامی ابزارها، پشتیبانی‌ها و تشویق‌های مورد نیاز جهت ایجاد یک اکوسیستم قوی اپلیکیشن برای HarmonyOS را ارائه خواهد کرد.

این شرکت در ابتدا بر بازار چین تمرکز می‌کند؛ جایی که نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند 99 درصد کاربران وقت خود را صرف استفاده از کمی بیش‌تر از 5000 عنوان برنامه می‌کنند. این موضوع بدان معناست که غول فناوری چینی در ابتدا بایستی روی این 5000 برنامه تمرکز نموده و سپس آنها را به سایر نقاط جهان منتقل نماید.

در حال حاضر حدودا 4000 برنامه با سیستم‌عامل HarmonyOS Next سازگاری پیدا کرده است. این فرآیند مطابق با برنامه زمانی هدفگذاری شده صورت گرفته است. اما جذب برنامه‌نویسان بیش‌تر نیازمند صرف زمان و تلاشی مضاعف است. رئیس هواوی بر این باور است که کمپانی تحت سرپرستی وی در آینده نزدیک می‌تواند به رکورد یک میلیون اپلیکیشن دست پیدا کند.

یک منبع خبری دیگر ادعا می‌کند که HarmonyOS به شکلی سریع در حال جذب کاربران بومی در چین است. در واقع سیستم‌عامل هواوی به‌زودی با پیشی گرفتن از iOS به دومین سیستم‌عامل موبایلی محبوب در خاک چین تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH