رونمایی از آئودی تی تی رودستر 2015 با قدرت بالا و چهره‌ای جذاب!

1

سال 2014 به‌آرامی رو به پایان است و در این میان نمایشگاه‌های خودرو به‌صورتی کار می‌کنند که دیگر شاهد معرفی محصولات سال 2014 در آن‌ها نیستیم، برای نمونه می‌توان به رونمایی از آئودی تی تی رودستر 2015 در نمایشگاه خودروی پاریس اشاره کرد که بسیاری از دوست داران خودرو را هیجان‌زده کرده است.

در نمایشگاه 2014 صنایع موتوری پاریس، شرکت آلمانی آئودی تصمیم گرفت تا خودروی رودستر مدل 2015 خود را به جهانیان معرفی کند. نخستین نکته مهم این است که این خودرو به‌صورت طبیعی دارای ظاهری تقریبا مشابه با مدل آئودی تی تی 2015 است که چند ماه پیش معرفی شده بود و تفاوت‌های اصلی این دو مدل به‌ظاهر آن‌ها مربوط نخواهد بود.

این محصول قرار است تا به‌سرعت برای عرضه آماده شود و درست مانند شرکت اپل که پس از رونمایی محصولات خود اجازه پیش‌خرید آن‌ها را به مشتری می‌دهد، آئودی نیز شرایط پیش‌خرید را برای مشتریان این مدل فراهم کرده است و البته در حال حاضر خریداری کردن این محصول تنها برای مشتریان اروپایی ممکن خواهد بود.

1-2

این خودرو در دو رده به بازار عرضه خواهد شد که هر دو مدل دارای موتور چهار سیلندر از نوع توربو شارژ شده هستند که توان خروجی 180 اسب بخار را به زیر پای راننده انتقال خواهند داد. سوخت مدل استاندارد این خودرو گازوئیل خواهد بود و مصرف سوخت آن به‌شدت پایین است به‌نحوی‌ که در هر یک‌صد کیلومتر به میزانی کمتر از 5 لیتر گازوئیل نیاز خواهد بود که این رقم به‌صورت دقیق برابر با 4.27 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر است.

البته کسانی که بخواهند ‌قدرت بیشتری را در اختیار داشته باشند، خواهند توانست تا نسخه بنزینی این ماشین را در اختیار بگیرند که موتور آن توان 310 اسب بخار را برای صاحب ماشین فراهم می‌آورد و با کمک این توان بالای موتور می‌توان در مدت زمان 4.9 ثانیه از سرعت صفر به‌سرعت 60 مایل بر ساعت (معادل 96 کیلومتر بر ساعت) رسید. البته این سرعت و شتاب بالا بدون تبعات نیست و برای دست‌یابی به چنین توانی به طور طبیعی مصرف خودرو نیز افزایش خواهد یافت و مدل بنزینی آئودی تی تی رودستر 2015 در هر یک‌صد کیلومتر میزان 7.5 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

سیستم دنده این ماشین به دو صورت شش دنده دستی و یا دو کلاچ اتوماتیک است. همچنین آئودی اعلام کرده است که نسخه پیشرفته‌تر و دارای توان خروجی بالاتری از این خودرو درراه است ولی تنها پس از گذشتن مدتی از سال 2015 این خودرو به بازار عرضه خواهد شد. یک مدل این خودرو نیز مجهز به سقف جمع شونده و یا به عبارتی کانورتیبل است و به‌صورت برقی می‌توان آن را جمع و باز کرد.

1-3

این خودرو به‌واسطه استفاده از مواد سبکی مانند آلومینیوم و منیزیوم، به میزان 2.7 کیلوگرم از مدل سال 2014 خود سبک‌تر است البته مدل کانورتیبل این ماشین از مدل دارای سقف ثابت آن 91 کیلوگرم سنگین‌تر خواهد بود و وزن مدل دو در کوپه این خودرو به 1315 کیلوگرم خواهد رسید. در داخل این خودرو یک نمایشگر 12.3 اینچی تعبیه شده است که درست پشت فرمان قرار دارد و می‌توان از آن برای نمایش اطلاعات مختلف استفاده کرد. دستگیره در و دریچه‌های هوا کاملا مشابه با مدل آئودی تی تی 2015 هستند و در این زمینه نیز تغییری مشاهده نمی‌شود.

همان‌طور که در طول متن به این موضوع اشاره شد، این خودرو هنوز برای کشورهای خارج از اروپا قیمت‌گذاری نشده است ولی در قاره اروپا می‌توان با پرداخت قیمت پایه 37 هزار و 900 یورو صاحب این خودرو شد و پیش‌بینی می‌شود که قیمت آن در ایالات‌متحده آمریکا نیز نزدیک به 50 هزار دلار باشد.

1 در مورد “رونمایی از آئودی تی تی رودستر 2015 با قدرت بالا و چهره‌ای جذاب!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH