بررسی اولیه نکسوس 6: زیبای غول پیکر!

گوگل به طور رسمی از جدیدترین نکسوس خودش پرده‌برداری کرد، دستگاهی عظیم جثه که بیشتر به فبلت‌ها می‌خورد، ولی به عنوان یک اسمارت‌فون معرفی شده است. در واقع نکسوس 6 یک موتو اکس بزرگ ورژن 2014 بوده که مجهز به یک سری قابلیت‌ها و ویژگی‌های بهتر شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این دستگاه با اندروید 5 یا همان نسخه آب‌نبات چوبی عرضه می‌شود. با یک صفحه نمایش 5.9 اینچی و ضخامت 10 میلی‌متری، صفحه نمایش QHD و باتری 3220 میلی آمپری، نکسوس 6 را می‌توان یک غول در میان اسمارتفون‌ها دانست. با وجود اینکه هنوز هم اسمارتفون خواندن دستگاهی با این اندازه کمی دشوار است.

زمان عرضه این هوشمند را ماه نوامبر اعلام کرده‌اند ولی پیش فروش آن از 23ام اکتبر آغاز می‌شود. قیمت اولیه این دستگاه هم 649 دلار اعلام شده است.

با ما همراه باشید تا مختصرا نگاهی به این دستگاه داشته باشیم:

سلام موتو

با اینکه سری دستگاه‌های نکسوس نام غول فن‌آوری، یعنی گوگل را همراه خود دارند، ولی هیچکدام ساخت این شرکت نیستند و گوگل از دیگر برندها مثل HTC، ال‌جی و سامسونگ خواسته که این کار مهم را برایش انجام دهند. این‌بار اما نوبت موتورولا شده است، به همین دلیل هم است که نکسوس جدید را یک موتو اکس بزرگ می‌دانند. حتی گفته می‌شود که اگر نکسوس 6 بزرگ نبود و لوگوی نکسوس رویش قرار نمی‌گرفت، با موتو اکس اشتباه گرفته می‌شد. طبیعی است که هر برند در ساخت محصولات گوگل، طراحی ویژه خودش را پیاده کند.

Nexus6-Press-04-580-90

شاید از نظر ظاهر نکسوس 6 را شبیه به موتو اکس بدانند، اما از نظر تنوع رنگی قطعا به گرد پای این دستگاه هم نمی‌رسد، نکسوس 6 تنها در دو رنگ سیاه (آبی تیره) و سفید عرضه می‌شود.

از نظر طراحی بدنه، با اینکه سادگی در نکسوس 5 را می‌پسندیدیم، از اینکه نکسوس 6 شبیه به موتو اکس شده است ناراضی نیستیم. موتو اکس از نظر طراحی، یکی از زیبا رویان بازار است.

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، صفحه نمایش واقعا بزرگ (5.9 اینچ) است. ولی طول دستگاه 159.3 میلی‌متر بوده که تنها کمی بزرگ‌تر از دستگاهی 5.5 اینچی مثل آی‌فون 6 پلاس است، اما اگر بخواهیم دو تلفن را از عرض با هم مقایسه کنیم، می‌بینیم که نکسوس 6 با عرض 82.98 میلی‌متر عریض‌تر خواهد بود. با این اندازه‌ها مطمئنا جایی از دست شما زمان نگه داشتن نکسوس 6 خالی باقی نمی‌ماند. در ضمن با وزن 184 گرمی، بهتر است از همین الان شروع کنید و روی مچ‌هایتان تمرین‌های ویژه‌ای انجام دهید!

با دیدن قسمت پشتی، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌‌کنیم که با یک موتو اکس بزرگ روبرو هستیم. بدنه‌ای از جنس پلاستیک نرم که یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلش حلقه‌ای، درست مثل موتو اکس رویش تعبیه شده است. دکمه پاور و صدا هم در قسمت راست دستگاه تعبیه شده است.

خوشبختانه آنطور که می‌خواستیم و انتظار داشتیم که نسبت به نکسوس 5 پیشرفتی در نکسوس جدید صورت بگیرد، نکسوس 6 از بلندگوهای استریو روی بدنه بهره برده است.

صفحه نمایش

Nexus6-Press-05-580-90

صفحه نمایش بزرگ 5.9 اینچی که باعث می‌شود آن را بیشتر از اینکه در گروه اسمارت‌فون‌ها به رسمیت بشناسیم، یک فبلت بخوانیم. خوشبختانه این بزرگی صفحه باعث نشده که از رزولوشن دستگاه چیزی کم شود.

با اینکه فول اچ‌دی هنوز هم برای یک اسمارتفون خوب و عالی به نظر می‌رسد، نکسوس 6 ترجیح داده که پا را فراتر گذاشته و به زمره QHD‌ها بپیوندد.

این صفحه از نوع AMOLED با رزولوشن 1440×2560 پیکسل بوده که با چگالی پیکسلی 439ppi ساخته شده است.. این مشخصات نوید یک تجربه عالی از تماشای ویدئو  را می‌دهد.

صفحه نمایش مجهز به لایه 3 Corning Gorilla Glass خواهد بود و به احتمال خیلی زیاد از یک پوشش ضد خش خیلی قوی نیز روی آن استفاده خواهد شد. البته مقاومت در برابر خش به این معنا نیست که شیشه نشکن هم است.

سخت‌افزار داخلی

در زیر این اندام بزرگ و شبیه به موتو اکس، یک اسنپدراگون چهار هسته‌ای قدرتمند 805 با فرکانس باور نکردنی 2.7 گیگاهرتز خوابیده است. رابط گرافیکی هم آدرنوی 420 درنظر گرفته شده است. فعلا به طور قطعی حرفی از مقدار رم درنظر گرفته شده برای این دستگاه به میان نیامده، اما طبق شایعات و گفته‌ها انتظار می‌رود که یک نوع 3 گیگابایتی انتخاب شود. این دستگاه در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد که متاسفانه از شکاف کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند.

خلاصه بگوییم، از نظر قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، نکسوس 6 یک پدیده خواهد بود که تجربه‌ای روان و بی نقص را به کاربرانش هدیه می‌دهد.

Joorchin-8

 

دوربین

در رابطه با دوربین نگرانی‌هایی وجود دارد، زیرا در این حوزه نه نکسوس تا به‌حال راضی کننده ظاهر شده است و نه موتورولا توانسته رضایت کاربرانش را داشته باشد. وجود اندروید آب‌نبات چوبی قطعا نوید پیشرفت‌های زیادی در بحث نرم‌افزاری دوربین را می‌دهد، ولی نکسوس جدید به سخت‌افزار قدرتمند در این حوزه نیاز دارد.

دوربین نکسوس 6 یک نوع 13 مگاپیکسلی با اپرچر  f/2.0 است که نشان می‌دهد می‌تواند در نور کم به همراه دو فلش حلقه‌ای خوب عمل کند. این دوربین قادر است ویدئوی 4K بگیرد و مجهز به OIS نیز است. از دیگر ویژگی‌هایش می‌توان به وجود Dual recording ،geo-tagging touch focus ،face detection ،photo sphere ،panorama و مود HDR اشاره کرد. دوربین جلو نیز 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

با این تفاصیل منتظر یک دوربین قدرتمند هستیم که بتواند به‌راحتی از پس انتظاراتمان برآید.

باتری

Nexus6-Press-03-580-90

مساله عمر باتری چند سالی است که شکایت‌ها و نارضایتی‌های فراوانی به دنبال داشته است. سال گذشته نکسوس یکی از همان برندهایی بود که اصلا در مساله باتری موفق ظاهر نشد.

می‌خواهیم از  نکسوس 6 ملتمسانه بخواهیم که با وجود صفحه نمایش QHD و البته پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 805 حتما در فکر باتری باشد.

باتری نکسوس 6 یک نوع 3220 میلی آمپری انتخاب شده که قول برقرای تماس تا 24 ساعت را می‌دهد. نکسوس 6 ظاهرا از فن‌آوری شارژ سریع بهره برده و گفته می‌شود که این دستگاه را می‌توان در 15 دقیقه برای 6 ساعت کار سنگین شارژ کرد. ولی برای مطمئن شدن از قدرت واقعی باتری باید منتظر تست‌های مربوطه باشیم. اگر در واقع چنین باشد و نکسوس بتواند به وعده خودش عمل کند، کاربران پر مصرف قطعا راضی خواهند بود.

1 در مورد “بررسی اولیه نکسوس 6: زیبای غول پیکر!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH