سه سوال که اگر تلویزیون‌های اندرویدی پاسخ ندهند نمی‌توانند موفق باشند!

اگر یکی از کاربران سیستم عامل اندروید باشید، حتما متوجه تاخیر در انتشار به‌روز رسانی‌ها شده‌اید. به‌روز رسانی‌هایی که توسط گوگل منتشر می‌شود اما کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون هیچ عجله‌ای در انتشار آن‌ها ندارند. برای نمونه می‌توانیم اندروید 5 را مثال بزنیم که حدود چهار ماه پیش توسط گوگل منتشر شد اما فعلا اغلب محصولات از اندروید 4.4 استفاده می‌کنند. با این وجود انتشار به‌روز رسانی‌های اندروید نسبت به iOS و ویندوزفون با تاخیر مواجه می‌شود.

Sony-Android-TV-Ah-2

حال با این اوصاف نشانه‌هایی از مهاجرت تلویزیون‌های هوشمند به سوی سیستم عامل اندروید دیده می‌شود و به‌طور مثال کمپانی سونی تلویزیونی را در نمایشگاه CES معرفی کرد که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند. اینکه آیا اندروید بر روی تلویزیون‌ها نیز با مشکلات این چنینی مواجه خواهد شد یا خیر موضوع اصلی این مقاله است. پس همراه ما باشید تا سه سوال اساسی را از تلویزیون‌های هوشمند و کمپانی‌های تولید کننده آن‌ها بپرسیم.

1- به‌روز رسانی تلویزیون‌های اندرویدی چطور و چگونه انجام خواهد شد؟ اگر قرار بر این باشد که به‌روز رسانی‌ها را گوگل منتشر کند مشکلی وجود ندارد و با انتشار آپدیت تمامی تلویزیون‌ها قادر به ارتقا خواهند بود اما اگر ماجرا همانند آنچه باشد که در دنیای اسمارت فون‌ها دیده‌ایم، باید بگوییم که چندان دلچسب نیست؛ زیرا گوگل سورس کد‌ها را برای کمپانی‌هایی نظیر سونی، سامسونگ، شارپ و… ارسال خواهد کرد و کمپانی بعد از کلی کش و قوس و تغییر به‌روزرسانی را منتشر خواهد نمود.

2- دومین سوال نیز در خصوص به‌روزرسانی است، چه زمانی دیگر شاهد انتشار آپدیت نخواهیم بود؟ حال اصلا تلویزیون را خریدیم و با خوشحالی تمام از هوشمند بودنش استفاده می‌کنیم. سال اول نیز آپدیت‌ها به صورت منظم منتشر شدند. سال دوم هم به همین طور، آیا سال سوم شاهد انتشار آپدیت خواهیم بود؟ در دنیای اسمارت فون‌ها که این چنین نیست. محصول بعد از معرفی و ورود به بازار تنها تا دو سال به‌روزسانی می‌شود و بعد از آن به حال خویش از سوی کمپانی رها شده و سال‌ها با یک به‌روزرسانی به سر می‌کند. آیا دنیای تلویزیون‌ها نیز این چنین است؟ سال سوم هوشمند بودنش تمام خواهد شد؟

3- حال این چنین فکر کنیم که تا سالیان سال تلویزیون ما به‌روزرسانی شود و به خوبی کار کند. مگر وظیفه اصلی تلویزیون چیست؟ چندی پیش آماری منتشر شد که در آن تنها درصد بسیار کمی از تلویزیون‌های هوشمند به اینترنت متصل می‌شدند. پس کاربران به هوشمند بودن آن اهمیت نمی‌دهند. نظر شما چیست؟

9 در مورد “سه سوال که اگر تلویزیون‌های اندرویدی پاسخ ندهند نمی‌توانند موفق باشند!”

  1. رضا غفوریان

    به نظر من هنوز دیدگاه یا کارایی استفاده اینترنت در تلویزیون به حد معقول و همه پسندی نرسیده که آمار هم نشون میده. مگه اینکه نوآوری خاصی از سوی تولیدکننده ها بیاد که مزیتی خاص ایجاد بشه.
    البته iptv و تلویزیون اینترنتی جداست بحثش.

    1. من که با وب او اس الجی کار کردم خیلی لذت بخش بود…
      مخصوصا با کنترل جادویی الجی که کلا مخصوص همین کاراس

  2. واقعا نباید تو تلوزیون ها نه تنها اندروید بلکه دیگر سیستم عامل ها رو راه داد .
    چون غیر از سنگینی ، کرش ، و تاخیر چیزی عاید مشتری نمیشود .

    تنها خوبی که دارد ما را بی نیاز از مدیا پلیر میکند چون با نصب برنامه میتوان فرمت های بیشتری رو پخشید . 🙂

  3. خیلی درسته!!!!!!!!!
    حالا سامسونگ میخواد با این وضعییت رو تلویزوناش از تایزنش استفاده کنه!!!!!!!!!!!!1
    آخه سامی جون اندروید با این اباهت این همه مشگلو پرسش های اساسی جلو راهشه حالا تو میخوای رو تلویزیونات از یه سیستم عامل نچندان قوی و درستو حسابی استفاده کنیییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ولی شایدم اندروید بتونه این مشکلات رو به طور کاملا اساسی در آینده ای نچندان دور دست پیدا کنه ( البته شاید )

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH