نمیدانیم شما تا چه اندازه با بازیهای سبک دویدنی آشنایی دارید، ولی اگر حداقل یک بار این مدل بازیها را انجام داده باشید، میدانید که کل داستان از این قرار است که باید مسیری بیانتها را بدوید و ضمن آنکه مواظب هستید به موانع برخورد نکنید، سکههای سر راهتان را نیز جمعآوری نمایید. چیزی که در این بازیها عوض میشود، محیط و داستان بازی است و نه چارچوب کل آن. اما آیا تا به حال به این فکر افتادهاید که اگر بازیهای دویدنی را با بازیهای حادثهای ترکیب کنیم نتیجه چه خواهد شد؟ اگر این طور است به شما توصیه میکنیم بازی Dark Lands را حتما ببینید.
هر چند سبک بازی Dark Lands بیشتر دویدنی است اما ویژگیهای یک بازی حادثهای در آن به خوبی مشهود است. اگر بازی لیمبو و وکتور را قبلا انجام داده باشید، باید بگوییم بازی Dark Lands البته به استثنای مبارزات آن، بسیار شبیه به این دو بازی است بالاخص محیط تیره و گرافیک سایهای آن. Dark Lands را میتوان یک بازی دویدنی دانست که به محض حضور دشمنان در صحنه تبدیل به یک بازی حادثهای میشود. وقتی دشمنان جور و واجور خودشان را نشان میدهند، دویدن متوقف و مبارزه آغاز میشود. حمله دشمنان یا در قالب تیراندازی به سمت شماست یا جنگ تن به تن که هر دوی آنها قابل دفاع هستند و به شما فرصت ضدحمله میدهند به شرط آنکه دفاع خود را زودتر یا دیرتر از حمله دشمن انجام ندهید.
تفاوت Dark Lands با بازیهای حادثهای و حتی ماجرایی زمانی به چشم میآید که بدانیم در این بازی امکان برگشت به صحنههای قبل و احیانا جستجو در آنها برای پیدا کردن اشیاء یا سلاحهای مختلف وجود ندارد، یعنی همان سبک بازیهای دویدنی: دویدن رو به جلو و بدون بازگشت، اما از طرفی صرف داشتن این ویژگی را نمیتوان دلیلی بر دویدنی بودن محض این بازی دانست چرا که باز هم یک فرق اساسی وجود دارد: در بازیهای صرفا دویدنی شخصیت اصلی بازی به محض برخورد با یک مانع میمیرد و بازی تمام میشود ولی در این بازی برخورد با موانع یا گیر افتادن در تلهها باعث کم شدن انرژی شما خواهد شد، متدی که بیشتر در بازیهای حادثهای به کار گرفته میشود.
به طور کلی بازی Dark Lands دارای دو حالت مختلف است. یکی حالت ماجرایی که گرایش بیشتری به بازیهای حادثهای دارد و متشکل از یک سری مرحله است و دیگری حالت دوام آوردن که بیشتر شبیه بازیهای دویدنی است و در آن باید تا آنجا که جان دارید به جلو بدوید البته مبارزات بازی در این حالت هم به جای خود باقی هستند. امکان ارتقای شخصیت اصلی بازی از لحاظ میزان انرژی، چابکی و … و سلاحها و زرههای او همچون بسیاری از بازیهای دیگر در این بازی نیز وجود دارد. یکی از نکات قابل توجه در مورد Dark Lands آن است که میتوانید در آن از همان تلهها و موانعی که جلوی پیشرفتتان در بازی را میگیرند برای از بین بردن دشمنانتان استفاده کنید.
روش کنترل شخصیت اصلی بازی بیشتر گرایش به بازیهای دویدنی دارد. شما با حرکت انگشت به سمت بالای صفحه نمایشگر میتوانید بپرید، اگر دو بار این کار را تکرار کنید دو برابر میپرید و اگر انگشتتان را به سمت پایین صفحه نمایشگر بکشید، میتوانید لیز بخورید و از زیر موانع عبور کنید. البته یک سری از کنترلها مخصوص خود این بازی است، مثل نگه داشتن انگشت روی لبه راست یا چپ صفحه نمایشگر که میتواند باعث توقف دویدن شود. از همین کنترل برای دفاع کردن در حین مبارزه استفاده کنید و برای حمله کافی است ضربه آهستهای با انگشت روی هر قسمتی از صفحه نمایشگر که میخواهید وارد کنید. گرافیک و موسیقی بازی را میتوان در یک کلام القاکننده حس محیطهای بیروح، خشن و لعنتشده دانست. موسیقی بازی هر از چند گاهی با توجه به شرایط محیط تغییر میکند که باید آن را جزء نقاط قوت بازی دانست.
شکی نیست که بازی Dark Lands توانسته با ترکیب درست و به جای دو سبک دویدنی و حادثهای و به عاریت گرفتن نقاط قوت آنها ارائهکننده سبکی دوگانه در عرصه بازیهای موبایل باشد، سبکی که میٰتواند با وجود نوپا بودنش مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.
بازی خیلی قشنگیه
رقیبِ وکتوره.
ولی وکتور یه جذابیت دیگه ایی داره
بازی جالبی بنظر میاد !!
لینک دانلودش مشکل داره که
در سبک خودش خوبه
man in baziiro kheyli vaqt pich ro lab tabam nasb kardam . onam az store windows 8 download kardam.rastesh ziyad baziye jalebo khire konandeii nabod