تمسخر مک بوک اپل توسط شرکت های دیگر

رقابت بین مک و کامپیوترهای شخصی همواره جذاب بوده‌است و جنگ لفظی بین طرفداران اپل و مایکروسافت پایانی ندارد. پس از معرفی مک‌بوک 12 اینچی اپل که تنها یک پورت USB از نوع C دارد تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی فرصت را غنیمت شمردند تا به مبارزه با این حرکت اپل بپردازند.

lenovo

شروع کننده این جنگ لنوو بود که با قدیمی ‌خواندن مک‌بوک اپل آن را توهینی برای خریداران لپ‌تاپ‌های مد روز می‌داند، لنوو تصویری منتشر کرده که نشان می‌دهد یوگا 3 پرو از لنوو با ضخامت 12.8 میلی‌متری خود از محصول اپل با ضخامت 13.1 میلی‌متری نازک‌تر است ولی واقعیت این است که محصول لنوو به دلیل داشتن پورت‌های متنوع سنگین‌تر از محصول جدید اپل است. ولی نمی‌توان از داشتن پورت‌های کامل این لپ‌تاپ چشم پوشی کرد که برای کاربران امروزی متداول‌تر است.

dell

کمپانی دل به همراه لنوو در پاسخ به مک‌بوک ایر 12 اینچی اپل به تمسخر صفحه نمایش رتینای این لپ‌تاپ پرداخته و در توییتی به لپ‌تاپ XPS 13 خود اشاره کرده که 2 میلیون پیکسل بیشتر از محصول اپل دارد و کیفیت صفحه نمایش بهتری را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. ولی وزن و ضخامت لپ‌تاپ دل با اپل مقایسه نشده در حالیکه محصول دل ضخامت کمتر و وزن کمتری نسبت به مک‌بوک دارد. حتی لپ‌تاپ دل نیز پورت‌های کامل‌تری دارد و نیازی به خرید دانگل 79 دلاری اپل ندارد.

asus

آخرین کمپانی سازنده لپ‌تاپ‌های ویندوزی ایسوس است که با مدل ZenBook UX305 خود به مبارزه با مک‌بوک اپل پرداخته است، محصول ایسوس ضخامت کمتری دارد ولی باز هم وزن بیشتری دارد اما باید این نکته را در نظر گرفت که صفحه نمایش 13 اینچی فول اچ‌دی و داشتن پورت‌های کامل این اضافه وزن را توجیه می‌کند.

th

درسی که ما از این مقایسه می‌گیریم این است که سازندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی هنوز پاسخ مناسبی برای مک‌بوک 12 اینچی اپل ندارند و تنها به مقایسه محصولات مشابه با برخی ویژگی‌های برتر بسنده کرده اند، در حالیکه هدف اصلی محصول اپل ایجاد محصولی با ترکیب تمام قابلیت‌های کاربردی مورد نیاز کاربران با وزن و ضخامتی اندک است. بعضی از ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های ویندوزی برتر از مک‌بوک اپل است ولی از نظر ترک‌پد و عمر باتری قابل مقایسه با این محصول نیستند.

در این رقابت ممکن است محصولات ویندوزی با جمع‌آوری پورت‌های متنوع نیازهای بیشتری را برطرف کنند ولی اپل با قرار دادن تنها یک پورت USB Type-C کوچک هیچ بهانه‌ای نمی‌آورد و سعی دارد این نوع تکنولوژی را برای ساده کردن محصولاتش استفاده کند و این آغاز راه است و این نوع پورت‌ها بزودی در مک‌بوک‌های اصلی نیز دیده خواهندشد و اپل از این طراحی چشم‌نواز در آن‌ها نیز استفاده کند.

3 در مورد “تمسخر مک بوک اپل توسط شرکت های دیگر”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH