اچ‌تی‌سی وان M9 یا آی‌فون 6؟ کدام یک در برابر ضربات مقاوم‌تر است؟

بعد از معرفی اسمارت فون‌های پرچم‌دار، سایت‌ها و افراد مختلف شروع به بررسی آن‌ها می‌کنند که اکنون نیز در صدر این بررسی‌ها اچ‌تی‌سی وان M9 و گلکسی S6 قرار دارند. این بررسی‌ها تنها محدود به عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه نمی‌شود و سایر آزمایش‌های سخت نیز بر روی آن‌ها انجام می‌گیرد.

اکنون در این مقاله پرچم‌دار کمپانی اچ‌تی‌سی به همراه نماینده‌ای از سوی کمپانی اپل آزمایش می‌شود و تست‌های سقوط با ارتفاع‌های مختلف و عبور لاستیک را سپری می‌کند و نسبت به سایر تست‌های منتشر شده تا به امروز منطقی‌تر است.

htc-m9-14

آی‌فون 6 و اچ‌تی‌سی وان M9 هر دو از فلز ساخته شده‌اند و کمپانی‌های تولید کننده نیز نهایت تلاش خود را کرده‌اند تا محصولی با کیفیت و قدرتمند (از لحاظ بدنه) را روانه بازار سازند. لنز دوربین آی‌فون 6 که برجستگی دارد توسط ماده‌ای پوشانده شده که باعث می‌شود هرگز خراش برندارد اما اچ‌تی‌سی فاقد چنین پوششی است و لنز آن استعداد جذب خراش را دارد.

صفحه نمایش‌ها نیز همیشه مورد توجه کمپانی‌ها بوده‌اند و اپل و اچ‌تی‌سی هر دو سعی کرده‌اند تا محافظ خوبی را برای محافظت از صفحه نمایش بر روی دستگاه قرار دهند. در ادامه می‌توانید این تست را مشاهده کنید و عملکرد هر دو دستگاه را در برابر ضربات بسنجید:

همان‌طور که مشاهده کردید هر دو دستگاه در برابر ضربات مقاوم خوبی دارند اما گوریلا گلس 4 که بر روی وان M9 نصب شده است عملکرد فوق العاده‌ای دارد و به این سادگی‌ها نمی‌شکند اما صفحه نمایش آی‌فون 6 چندان هم قدرتمند نیست و نمی‌تواند در برابر فشار‌های زیاد دوام بیاورد. با این اوصاف پیروز میدان در زمینه صفحه نمایش نماینده اچ‌تی‌سی است اما رقابت در زمینه بدنه کمی دشوار است.

بدنه هر دو دستگاه در برابر ضربات آسیب پذیر هستند ولی گویا اچ‌تی‌سی کمی بیشتر آسیب می‌بیند و بدنه آن بیشتر از آی‌فون 6 استعداد خش پذیری را دارد و در ضربات سنگین این بررسی نیز گاها بخش پشتی بدنه از قسمت جلویی جدا شد. با این اوصاف در زمینه قدرت بدنه نماینده کمپانی اپل پیروز میدان است. شما در کل کدام یک را از لحاظ مقاومت در برابر ضربات برتر می‌دانید؟

2 در مورد “اچ‌تی‌سی وان M9 یا آی‌فون 6؟ کدام یک در برابر ضربات مقاوم‌تر است؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH