گوشی اندرویدی خود را با یک کلیک روت کنید (همراه با آموزش تصویری)

دنیای اندروید بر خلاف تبلیغات فراوان حول متن باز بودن و اجازه شخصی سازی بالای آن برای برخی کاربران، محدود محسوب می‌شود و البته راه‌هایی برای فرار از این محدودیت‌ها وجود دارد که روت کردن گوشی اندرویدی شما از مهم‌ترین روش‌ها برای خروج از محدودیت است. اگر می‌خواهید زودتر از بقیه طعم اندروید 5 را بچشید یا به شخصی سازی بیشتری بپردازید، باید گوشی اندرویدی خود را روت کنید.

استفاده از این روش همواره مورد بحث و بررسی است و هشدارهایی نیز در مورد خطرات این امر به گوش می‌رسد، با همه این اوصاف اگر می‌خواهید اسمارتفون خود را روت کنید ما را در این مقاله دنبال کنید تا بتوانید بدون کمترین دردسر گوشی اندرویدی خود را روت کنید.

توجه: روش‌های روت کردن گوشی‌های اندرویدی بدون خطر نیستند و اگر مرحله‌ای را اشتباه دنبال کنید ممکن است گوشی اندرویدی خود را از دست بدهید و لازم به ذکر است سایت آی‌تی‌رسان هیچ مسولیتی در قبال خرابی احتمالی اسمارتفون شما نخواهد داشت (احتمال خرابی در این روش پایین است ولی احتیاط همواره شرط عقل است).

در اولین قدم طبق دستورات زیر اقدام به فعال کردن قابلیت usb debugging در تلفن اندرویدی خود نمایید.

Screenshot_2015-04-01-11-30-21

ابتدا باید دسترسی برنامه نویسان (Developer options) را فعال کنید. برای این کار به بخش About phone در تنظیمات بروید و روی build number ده بار کلیک کنید تا پیامی‌ مبنی بر اضافه شدن بخش برنامه نویسی مشاهده نمایید.

Screenshot_2015-04-01-11-31-09

حال به گزینه جدید برنامه نویسی وارد شوید و گزینه usb debugging را فعال کنید.

تلفن هوشمند خود را به رایانه خود متصل کنید. اگر درایور گوشی شما نصب باشد که پیامی‌ مشاهده نمی‌کنید ولی اگر درایور موجود نباشد باید اجازه بدهید ویندوز به طور خودکار این درایور را از اینترنت دانلود کند یا شما به صورت دستی درایور اسمارتفون خود را نصب کنید.

1

به آدرس http://www.mgyun.com/en/getvroot رفته و برنامه iRoot را از آنجا دانلود نمایید. توجه کنید که مرورگر کروم اجازه دسترسی به این وب‌سایت را نمی‌دهد و باید با IE نسبت به دانلود برنامه مورد نظر اقدام کنید.

3

پس از دانلود برنامه مراحل نصب را در کامپیوتر دنبال کرده و پس از اتمام نصب آن را باز کنید.

4

دوباره گوشی خود را به کامپیوتر وصل نمایید. برنامه گوشی شما را شناسایی می‌کند و اگر مراحل فوق را درست انجام داده باشید، با فشردن دکمه روت در برنامه پس از چند لحظه برنامه شروع به روت کردن می‌کند (توجه کنید که اگر در حین اتصال پیامی‌ بر روی صفحه گوشی شما ظاهر شد آن را تایید کنید) و سپس تلفن هوشمند شما مجددا راه‌اندازی می‌شود.

5

حال تلفن هوشمند شما روت شده‌است و این امر با برنامه‌های تشخیص روت قابل بررسی است. هر بار برنامه‌ای که نیاز به دسترسی روت داشته باشد در تلفن هوشمند شما فعال باشد، پیامی مبنی بر اجازه دسترسی روت به آن برنامه را مشاهده می‌کنید که با کلیک کردن بر روی گزینه سمت راست که همان grant است، می‌توانید اجازه دسترسی روت را صادر کنید.

6

تذکر1: برنامه iRoot چند برنامه کاربردی جانبی هم برای شما نصب می‌کند که پس از عملیات روت می‌توانید آن‌ها را پاک کنید. البته توجه داشته باشید که برنامه Super User (برنامه‌ای که در تصویر زیر می بینید) را حذف نکنید.

Screenshot_2015-04-01-11-33-46

تذکر 2: اگر برنامه super user زبان چینی داشت ابتدا بر روی سه نقطه سمت راست بالا کلیک کنید؛ سپس گزینه چهارم از بالا را بزنید در بخش وارد شده به انتهای صفحه رفته و بر روی گزینه یکی مانده به آخر کلیک کرده تا برنامه آپدیت شود و زبان آن به انگلیسی تبدیل شود.

20 در مورد “گوشی اندرویدی خود را با یک کلیک روت کنید (همراه با آموزش تصویری)”

  1. سلام من ده بار کلیک کردم و پیغام حالت برنامه نویسی ظاهر شد ولی حالا پشیمون شدم می خواهم بدون روت کردن از حالت برنامه نویسی خارج بشه گوشیم لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم.با تشکر و سپاس

    1. امیر میرحاج

      اگر به تصاویر دقت کنید گزینه برنامه نویسی قابل حذف نیست ولی می توانید آن را خاموش کنید

  2. برای کسایی که بعدش میخان ریکاوری نصب کنند این برنامه مشکل سازه
    گوشی های دیگه رو نمیدونم ولی سونی دارها با kingoroot گوشیشون روت کنند که بتونند مدیریت روت سوپر اس یو داشته باشند و بدون مشکل ریکاوری هم کنند

    1. البته گوشیای سونی از اندروید 4.4 دیگه با این نرم افزارها روت نمیشند و باید از روش های مخصوصی اقدام به روت کنند یا اینکه یه رام 4.3 بزنند روت ریکاوریش کنند و از اون طریق یه رام 4.4 روت شده مثل اکستیزن بزنند

    2. امیر میرحاج

      از حسن توجه شما متشکریم ولی ما مجبور بودیم از روشی استفاده کنیم که جنبه عمومی تری داشته باشد

  3. سلام اقای میرحاج
    توروخدا کمکم کنید من قبلا هم برنامه iroot رو امتحلن کرده بودم ولی رو samsung galaxy tab3 7جواب نداد بگید چ کنم ممنونتون میشم

      1. یک مشکل دیگه ای ک هست اینه ک وفتی تبلت رو ب کامپیوتر وصل میکنم برنامه اون رو میشناسه ولی روی خود گوشی(برنامه مخصوصی ک باز میشه) هیچ کانکتی نشون نمیده یعنی قسمت مربوطه سبز نمیشه و آبی باقی میمونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH