دانشمندان از اشعه ایکس برای بهتر کردن شکلات‌ها استفاده می‌کنند

شکلات، ماده‌ای دوست داشتنی که هرگز نمی‌توانیم در مقابلش “نه” بیاوریم. اما حال این خوراکی خوش‌مزه دل علم و تکنولوژی را نیز برده است و توانسته آن‌ها را به سوی خود بکشاند. اما شکلات با تمامی خوبی‌هایش ممکن است همانند اغلب خوراکی‌ها کهنه شود. یکی از راه‌های شناخته شده برای پی بردن به کهنه بودن شکلات، مواد سفیدی است که در آن ظاهر می‌شود و در واقع چربی‌های شکلات هستند که به صورت کریستال در آمده‌اند و در بدنه قهوه‌ای شکلات جلوه نمایی می‌کنند.

chocolate

حال دانشمندان با کمک اشعه ایکس در حال تحقیق بر روی این ماده هستند و تصمیم دارند راه کار‌هایی را برای جلوگیری از ایجاد آن‌ها ارایه دهند. تیمی از دانشمندان شرکت Nestle در کنار دانشگاه صنعنی هامبورگ با کمک اشعه قدرتمند ایکس توانسته‌اند تا اندازه نانومتر بر روی ماده سفید شکلات زوم کند و شیوه تشکیل و فرآیند چنین اتفاقی را مطالعه نمایند.

آنان پی برده‌اند که قرار دادن شکلات در شرایط دمایی مناسب که 65 درجه سانتی گراد است و تنظیم غلظت شکلات راه‌هایی هستند که می توانند روند ایجاد کریستال چربی را بر روی شکلات تعدیل کنند.

البته آن‌ها تصمیم دارند که راه حلی دائمی برای این موضوع پیدا کنند تا هرگز چنین فرایندی در شکلات‌ها اتفاق نیافتد. اما اگر ما از چنین شکلات‌هایی که ماده سفید روی آن‌ها قرار دارد استفاده کرده باشیم، بیمار خواهیم شد؟ پاسخ کاملا منفی است. زیرا فعلا هیچ نتیجه‌ای در خصوص زیان‌آور بودن این مواد به دست نیامده است و استفاده از این نوع شکلات‌ها برای شما مشکلی به وجود نخواهد آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH